Gå til innhold
Hundesonen.no

Ventetiden på Groenendael tispe:)

Saphire

Recommended Posts

Skrevet

Nå skal jeg på jobb, bare bra..for da går tiden :D Er valper virkelig såååå på og tygge på ledninger? Hum, fjerne overflødige sko ja...fjerne små katteleker..

JUPP...har en jobb forann meg denne uka gitt :wub:

Hihi ikke sant. Noen valper tygger på alt. Andre tygger ikke på noe. Mine valper har stort sett vært mer enn nok opptatte med å tygge på meg, så lednigner har fått være i fred - men det er visst ikke akkurat standard. :D

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Da var det bestemt hvem vi skal ha. Valget tok jeg litt på magefølelsen, så håper jeg har tatt riktig valg. Det føles slik ut, er het u hundre nå :lol:

Valget endte på frøken Lilla, og navnet vi fikk var Frost fever av Ostretunet.

Lilla valgte vi dels fordi hu var så "mye" å ta i(liker litt størrelse), hu var litt roligere enn frøken gul, og hu virket trygg og fin. Oppdreteren skal ha Rosa.

Her er 7 ukers bilder av skjønne dyret :)

purple-7wk-body.jpg

purple-7wk-head.jpg

Skjønneste. Ettersom vi fikk det navnet så er det faktisk mulig vi ender opp med å bruke Frost som hjemmenavn. Men jeg får se om det er noe "klang" i det :lol:

Skrevet

Åååå søteste valpen :)

Lykke til med den lille, og Frost er jo et flott navn.

Det bor en lp-racer like utenfor Bergen som heter det.

En bc gutt da, men det er jo bare bagateller :lol:

Skrevet

Utstyret i orden ser jeg ;-)

Blir fart på pusekattene dine nå snart...

Lykke til med bebissen !

Så sees vi sikkert på valpeshow nærmere sommeren:-)

Skrevet

Åååå søteste valpen :)

Lykke til med den lille, og Frost er jo et flott navn.

Det bor en lp-racer like utenfor Bergen som heter det.

En bc gutt da, men det er jo bare bagateller :lol:

Gratulerer med valget, hun er supersøt! Og Frost er et bra navn. Kan skrive under på at LP-Frost utenfor Bergen er en herlig hund, så kanskje navnet bringer lykke med seg?

Skrevet

Erlend(min samboer) har vært i det kreaktive hjørnet i dag. Han er absolutt ingen håndtverker/syerske, men nå ble jeg litt imponert. Vi tørr ikke la burtaket til hundeburet stå åpen, i redsel for at kattene skal få potene nedi, så vi har hatt et teppe liggendes oppå. Men Erlend har kjøpt inn plate, skumgumi og flis teppe. Og se hva han lagde..

DSC_0248.jpg

DSC_0247.jpg

falt i smak også, for nå har vi to katter oppå der, og fortsatt meget god plass! :whistle:

Skrevet

Så nydelig valp! Synes Frost hadde passet fint til henne jeg, stilig kontrast til sort hund:) Fin katt også. Kan tenke meg dagen i dag kommer til å gå saaaakte :whistle:

Skrevet

Dagen i dag går nok sakte ja. Men det har gennerelt sagt hele uka gjort. Jeg har liksom ikke hatt ro på meg til å se på tv/surfe på nett, så jeg har flydd rundt og vasket/ryddet det som er..og det er galskap til å være meg( absolutt ikke glad i å rydde) :whistle:

Men, på denne tiden i morgen sitter jeg på gardermoen :wub:

Skrevet

Da drar jeg til Gardermoen. Dette blir en lang dag både for meg og valp. Oppdretteren kjører nok avgårde med valpen rundt 14.30 (har et stykke til flyplassen). Også lander flyet mitt tilbake på gardermoen 20.00. Så vi får jo en del timer på flyplassen. Tipper både hu og jeg kommer til å sove godt i natt (er lov å håpe).

Wish me good luck folxs.... :)

Skrevet

Lykke til, din heldig-gris!

Hun ser aldeles nydelig ut.

Fint bur med stilig katte terrasse på toppen.

Ps Oppdaget nettopp denne tråden..

Litt gøy fordi blå hanne fra dette kullet skal til en som er svært aktiv i samme hundeklubb som jeg.

Skrevet

Da kan jeg endelig erklære meg for hundeeier :getlost: Valpen og jeg har kommet oss vel hjem. Turen gikk riktig så bra, hu var for det meste meget nysgjerrig på flyplassen, fant seg i å sitte på fanget å titte. Gikk på do på gulvet ved gaten, men sånt er jo bare å vente etter så mange timer uten mulighet for å gå på do. Selve flyturen gikk også greit, peip litt i starten når hu ble puttet i reisebagen, men slo seg raskt til ro.

Nå har hu vært ute å tisset tre ganger ute allerede, spist mat, lekt og gått en liten luftetur. Luftetur i bånd syns hu var noe herk, sånt tøys at hu ikke fikk løpe fritt :blink: Nå kom vi nettopp inn, og hu sloknet med leka i munnen tilogmed, sliten valp :icon_redface: Ikke bare sliten valp, jeg også er litt skutt etter en lang dag!

Bilder kommer i morgen. Har faktisk ikke fått tatt noen enda, har bare kost meg :innocent:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...