Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger tips til "snille aktivieteter"


Raksha

Recommended Posts

Som mange vet, så ble Kahlo kastrer i går. Og til min store gleder er formen hennes på topp. Litt for topp, for å være helt ærlig. Hadde ikke venta å ha galskapen tilbake for full styrke allerede i dag. Men det er hun (hun går riktignok på smertestillende enda, og nei, det er ikke aktuelt å kutte ned på dem før hun skal).

Så - da trenger jeg tips til aktiviteter som er greie å drive med på en nyoperert hund som skal belaste magemusklene minst mulig. Som ikke innebærer hopping og løping. Hun får bare korte korte turer i bånd frem til og med søndag - da kan vi begynne å gå lengre båndturer - men for en hund som bobler over av energi så er det litt lite.

Hva kan vi finne på? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salza har lært å løfte bena på x antall måter mens hun har vært sykemeldt, har lært å headbange -dvs å nikke fort opp og ned med hodet. Vi har også kost oss med å gjøre forskjellige ting med en eske, som å hoppe oppi den, stå med to ben oppi og to utenfor, dytte på den (og drepe den -det siste var ikke helt intensjonen)

Jeg hadde også tenkt å lære henne navnene på ting hun kunne hente -men kom ikke så langt med det, hun henter telefon og fjernkontroll nå :-)

I tillegg har vi jobbet med litt rolige LP-ting som kan gjøres innendørs. Feks hold fast selv om jeg løfter deg og dytter på deg... neseprøve og avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor er vel greit, så lenge man styrer unna terreng som er veldig kupert :ahappy:

Så kan du lære henne å hjelpe deg med skittentøyvasken, hun kan løfte opp klesplagg og gi deg som du kan putte i maskinen, og ta ut reine klær fra maskinen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesvasken må jeg få henne til å hjelpe meg til - moro! :whistle:

Spor er vanskelig, 30-40 cm nysnø her - hun får ikke hoppe i nysnøen og spor er noe som skal gjøres fort fort fort i kahlos verden. *flire* Så får nok nøye oss med gobitsøk inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesvasken må jeg få henne til å hjelpe meg til - moro! :ahappy:

Spor er vanskelig, 30-40 cm nysnø her - hun får ikke hoppe i nysnøen og spor er noe som skal gjøres fort fort fort i kahlos verden. *flire* Så får nok nøye oss med gobitsøk inne.

Aaah...stemmer, det er jo vinter rundt omkring :whistle:

Lykke til med aktivisering etter operasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...