Gå til innhold
Hundesonen.no

"Rasken" stod lenket i fem år

Huldra

Recommended Posts

Jeg har ikke ord. Stakkars stakkars hund! Skjønner ikke hva det feiler enkelte mennesker. Jeg håper virkelig eieren får en skikkelig smell, men kjenner jeg rettsvesenet i Norge rett slipper han nok bra unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som overrasker meg er at han er så veltilpasset; at til tross for å ha vært praktisk talt isolert fra omverdenen, så fungerer han fint med andre hunder og barn.  Det tyder jo på at han er fullt mulig omplasserbar, håper virkelig eieren endelig bestemmer seg for det til slutt (virket som om han var litt i tvil).  Og så skjønner jeg ikke at Mattilsynet har "turt" å ha en så isolert hund sammen med andre hunder; han har jo garantert ikke fått noen vaksiner, og han har jo sikkert heller ikke noe immunforsvar som går på typiske hundesykdommer..  Håper Rasken får et fint liv fra nå av, det høres jo ut som en kjempehund gemyttmessig!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ja synd på Rasken og alt det der, men hva i huleste er det som foregår når folk VET at hunden har stått bundet til låven i ett ubebodd hus i 5 ÅR! Uten å gjøre noe???! Heldigvis har man nå fått en lovgivning som forplikter folk å melde fra, det er straffbart å unnlate det, da kan man kanskje unngå sånne saker for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen som sier at han er vanskjøttet eller mishandlet, oppfører seg normalt innendørs, sammen med andre hunder og unger. Hvordan vet vi at han ikke er vaksinert?

Naboen (som tok vare på han når eier reiste bort + gikk på tur med han) sier at de har meldt ifra ang. han flere ganger - men ingen som har brydd seg før nå. Men de har jo nå tatt over han, så det er jo fint.

Men ennå bedre er vel at de nå ser at lovteksten er helt forferdelig - dvs at det er kun eier som skal kunne avgjøre hva som skjer med hunden han/hun ikke har behandlet bra...

Og NOEN må ha ryddet rundt der han sto bundet fast - det er jo både måkt snø + plukket bærsj, ser det ut som..

Lurer på om dette gjør noe som helt forskjell for de 10.000 andre jakthundene som står i kjetting eller hundegård i hele sitt liv i dette landet, jeg..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig! Stakkars hund! Men, det står at mattilsynet er varslet. Hvorfor har ikke de gjort noe før? Det står at naboen har luftet hunden på eget initiativ, jeg håper at naboen faktisk gikk litt turer med hunden! Det gjør det iallefall litt bedre.

Synes mattilynet har litt for god margin før de rykker ut og gjør noe. Dette er et eksempel og likens var det jo i denne hestesaken i sælbu som de hadde vist om i 7 år eller noe! Vet ikke hva som er verst jeg(..) at det skjer eller at det sitter noen som vet om og har myndighet til og gjøre noe og gjør praktisk talt ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt horribelt at eieren skal bestemme hva som skjer videre med bikkja. Jeg laget et eget emne om akkurat det i samme kategori her. Jeg kan virkelig ikke fatte det, at de faktisk har vedtatt det der. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig! Stakkars hund! Men, det står at mattilsynet er varslet. Hvorfor har ikke de gjort noe før? Det står at naboen har luftet hunden på eget initiativ, jeg håper at naboen faktisk gikk litt turer med hunden! Det gjør det iallefall litt bedre.

*klipp*

Fordi det ikke var Mattilsynet som grep inn denne gangen heller...? Det var den lokale dyrebeskyttelsen i samarbeid med politi. Står mer her. Står generelt ganske mye om saken på LP. Ikke så rart. Det er jo lokalavisa vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...