Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du skal rømme fra alt


Carma

Recommended Posts

Alle har vel innimellom perioder eller dager hvor man har lyst til å bare putte et par rene sokker i baklommen og stikke av fra alt. Evt pakke 7 kofferter og hundene i bilen før man drar...??

Men hvor drar man da...? Hvis du bare kunne hive fra deg alt og rømme, hvor ville du dra? Hvordan ville din nye tilværelse der være? Drømmer du om å ligge under ei palme på din egen private stillehavsøy? Å surkle fra pub til pub i London? Å ta med kjærsten på fjellet og bli der i 2mnd? Dykking i Australia? Hva ville vært ditt ultimate "nå er jeg drittlei og har stukket av fra alt"-sted?

maldives-resort.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Island, helt klart :whistle: Der skulle jeg reist rundt fra hestefarm til hestefarm og prøvd hester og gjerne vært med på sauesanking og annet typisk gådsarbeid (sauesanking foregår på hesteryggen der borte). En god nr. 2 på listen er Skottland der jeg også ville opplevd mest mulig landskap på hesteryggen, og på delt 3. plass kommer New Zealand og Andalucia i Spania, også disse stedene ville jeg opplevd mest mulig til hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiehytta som ligger i en dal på Andøya. :whistle: Tatt med hunder, gubbe og vært der lenge uten å tenke på noe som helst. Fisket litt, badet litt (selv om det er dødskaldt der), gått lange turer i fjellet og bare eksistert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt vil alltid familiehytta være første valg, men denne vinteren hadde det helt klart blitt Isla Mujeres.

Jeg kunne virkelig tenkt meg å ligge på Playan som er laaaang med hvit hvit sand og turkist hav med en kokosnøtt i den ene handen og en god krim i den andre. Det er ca 30 grader i skyggen og eneste antrekk er bikini og sarong. Kanskje jeg hadde rukket en liten ferjetur til Isla Contoy for å se på ville dyr eller en tur til nærmeste korallrev for å snorkle. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde akkurat det en gang. Rømte fra alt altså. Jeg pakket sekken og dro til Cuba i en måned helt mutters alene. Der reiste jeg rundt og bare opplevde. Det var veldig fint.

Skulle jeg gjort det samme nå hadde jeg nok valgt å dra tilbake til en plass jeg har vært før, selv om jeg sånn egentlig prinsippielt sett er litt i mot det. Men jeg var så heldig å få bo på en båt i åtte døgn som reiste rundt fra øy til øy på Galapagos, og det er en opplevelse jeg mer enn gjerne har igjen. Det er noe helt unikt, og ufattelig vakkert i tillegg til å være veldig lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg også rømt til hytta på fjellet. Med hund og sambo så lenge det var jeg som fikk velge. Tviler på at han ville valgt samme sted å rømme til men..

Gått turer, kost meg og bare eksistert, som Betty :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gjort det en gang. Da Sari døde rømte jeg til Los Angeles i 1,5 år :whistle: Skulle jeg gjort det samme igjen, hadde det enten blitt et lite hus langt inni en norsk eller svensk skog, eller Hilton i Bali (der Carmas bilde er ifra, om jeg ikke tar feil) :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Vanligvis ville jeg sagt en hytte på snaufjellet evt Bygdin, men med tanke på de siste ukenes temperaturer (i dag -34) så vil jeg nå rømme ett sted med minst 28 varmegrader, kroppstemperert badebasseng eller aller helst saltvann. Mannen kunne blitt med, de andre fikk være hjemme, det er tross alt ferie.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Er et par steder jeg kunne tenke meg å rømt til, men ikke alle fnnes i virkeligheten. Jeg skulle da helst rømt til den planeten de på Avatar-filmen er på og bo sammen med de innfødte. Men om jeg skulle valgt et virkelighetsnært sted hadde det blitt her:

paradise.jpg

Men helst til et sted som dette

myst5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg først dra en måned på et spahotell i India, hvor jeg skulle lært yoga og fått gode behandlinger hver dag, for eksempel dette. Her ville jeg vært sammen med min beste venninne og en haug gode bøker.

ayurveda-spa-resort-goa-india.jpg

Beach%20Bungalow%20Bathroom%202.jpg

Spa%20Villa.jpg

Etterpå ville jeg reist til en familie som min stemor har bodd hos, og bodd hos de en måneds tid. Derfra skulle jeg opplevd det virkelige India. Åh, det hadde vært ... ja ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig!

Det skal vistnok være helt supert å dykke der nede :)

Ja det er som å stikke hodet ned i ett akvarium. Helt nydelig :)

Oiii, det så ekkelt ut gitt. Tror jeg må lure meg med i kofferten din :whistle:

Fint jeg har kjøpt stor ny koffert da :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare komme meg bort og slippe bekymringer og smerte. Dra til et sted hvor det var akkurat passe temperatur til å gå i sommerklær og bikini. Et sted hvor Chilli kunne løpt løs hele tiden. (Hun er den eneste bikkja jeg ville hatt med meg, for hun er ganske ukomplisert på alle måter).

Kanskje til en "øde" øy med et koselig lite sommerhus på, og egne tjenere så jeg bare kunne slappet helt av. Typen kunne slengt seg med han også.

Hadde ikke trengt å være borte så lenge, bare noen dager med total avslapning.

Ellers har jeg et ønske som kanskje hadde vært enklere å oppfylle: Bare dra bort noen timer for å kunne ri. Åååh som jeg savner å ri.

Kanksje det bare burde vært en hest på den "øde" øya mi?!, da kunne jeg bare galloppert på stranda som går rundt hele øya og drømt meg helt vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Sharm El Sheikh

Der har jeg vært mange ganger :whistle: Supert dykke- og snorkleparadis. Hilst på Nemo og vennene hans! Sikkert greit å ikke dra i de varmeste månedene, da kan det nesten bli litt for varmt for min del. Det blir nok en fin tur :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke helt, jeg har tenkt på det en del ganger. Skulle jeg rømt fra alt, så hadde det vært fordi det ble stilt for store krav/lagt for mye ansvar på meg, og da måtte jeg rømt et sted der jeg kun hadde ansvar for meg selv.

Kanskje en øy sånn på størrelse med Robinson Crusoe's øy? Kunne bygget meg en hytte, hatt med Kee-Kee og Lundii som jakthunder, og bare levd for å leve og ikke for å tilfredsstille krav som blir satt til en av samfunnet generelt. Det hadde vært deilig, det.

Edit: også måtte jeg hatt et par podencoer som vakthunder mot rovdyr. :whistle:

(mest sannsynlig hadde jeg sultet ihjel fordi jeg ikke gadd å samle ved for å lage bål, eller fordi jeg glemte å dekke over glørne om kvelden så det holdt seg til dagen etter. Men det hadde vært mitt problem og kun gått utover meg selv, og det er det jeg savner. :angry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde akkurat det en gang. Rømte fra alt altså. Jeg pakket sekken og dro til Cuba i en måned helt mutters alene. Der reiste jeg rundt og bare opplevde. Det var veldig fint.

Det passet bare så perfekt i Mari-bildet mitt. :whistle: Hørtes kjekt ut da!

På sommeren ville mitt sånt sted vært "ekstrahuset" til familien til eks-eksen. Typisk ikke sant? :angry: Det står nesten alene på en liten øy midt i Lofoten, de andre to husene der eies av resten av familien hans. Dit skulle jeg tatt med hundene, fisket halve dagene og slappet av resten.

På vinteren aner jeg ikke. Jeg liker ikke sydentemperaturer, og skikkelig ferie er det ikke med mindre hundene er med. Må tenke litt på den tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For akkurat 20 år siden (det var faktisk i januar 1990) var jeg på Nord-Øya på New Zealand:

http://images.google.co.uk/images?hl=en&um=1&q=coromandel&sa=N&start=21&ndsp=21

Jeg er ikke egentlig noen utpreget sydenperson, men har alltid lengtet tilbake til Coromandel. Hadde vært fantastisk å padle kajakk rundt kysten der: http://www.seakayaktours.co.nz/sea_kayak_tours.html (Kanskje uten alle de folka...)

Men ville nok savnet Pablo'n min, så en padletur i flott norsk natur er ikke å forakte det heller. Men tror jeg venter med det til det blir litt varmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...