Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling Ølen 12 og 13 februar :)


Arielle

Recommended Posts

Vi kommer mannsterke som vanlig. Er jo i nærheten.

Vi har meldt på Betty som kun trenger et lite cert for å bli champ! Så det blir veldig spennende.

Også har vi meldt på Tjalfe som skal starte cert jakten i år!

Og to andre junior hanner.

Også har vi meldt på prikken som blir 10 år nå i januar i Veteran! :whistle:

Også stiller vi dverg Pincheren vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg info om utstillingen? Kommer ikke inn på hjemmesiden til klubben.

Jeg kommer innpå, men vet at flere har problemer. Jeg kan kopiere det viktigste inn her:

Påmeldingsadresse: Ølens Utstilling, 5576 Øvre Vats.

WEB: https://www.nkk.no/nkk/secure/openPage/utstPaam/chooseComp.html

Priser: Eks/LP kr. 320,- valp kr 200,- Eks+LP (samme hund) kr. 410,-

Tillegg for manuell registrering kr. 60,- (ikke valp)

Tillegg for utvidet påmelding kr. 90,- F.o.m. 3. hund samme eier 50% (ikke valp).

Betaling etter fristen +50%.

Bank: 3243 05 07183. Påmelding er økonomisk bindende. Utstillingen holdes etter NKKs regler. Det tas forbehold om dommerendringer. Valper dømmes av rasedommer så langt som mulig. Påmelding pr. e-post godtas ikke.

Kontakt tlf. man - tors: Vennligst respekter tidene.

(kl. 10:00 - kl. 20:00) Anne Torild : 959 68 025.

(kl. 20:00- kl. 22:00) Olene: 926 43 256/Gitte: 900 81 709.

Lørdag 13. februar

Gruppe 2 (alle unntatt boxer): Grand danois: Michael Forte, Irland. Leonberger, sennenhunder, schnauzer/pinscherrasene, pyreneerhund, sankt bernhardshund: Christine Rossier-Furz, Sveits. Øvrige: Anita Whitmarsh, Sverige.

Gruppe 5 (alle unntatt elghundrasene): American akita, västgøtaspets: Anita Whitmarsh. Norsk lundehund: Michael Forte. Øvrige: Gøran Hallberger Sverige.

Gruppe 9 (Alle): Cavalier king charles spaniel, chinese crested, japanese chin, king charles spaniel, malteser, pekingeser: Laurent Pichard, Sveits. Chihuahua, puddel: Michael Forte. Fransk bulldog, løwchen, mops, tibetansk spaniel: Henrik Johanssen, Sverige. Øvrige: Marie Hamill, Ireland.

Lydighet: Kl.I. Elite: Svein G Rønning, Norge.

Søndag 14. februar

Gruppe 1 (Alle): Australian shepherd, bearded collie, belgiske fårehunder, bouvier, briard, shetland sheepdog, welsh corgi cardigan/pembroke: Anita Whitmarsh. Schäferhund: Liv Evjen, Norge. Hvit gjeterhund, pyreneisk gjeterhund, old english sheepdog: Laurent Pichard. Øvrige: Michael Forte.

Gruppe 3 (Alle): Amerikansk staffordshire bull terrier, bull terrier, engelsk toy terrier, staffordshire terrier, silky terrier, yorkshire terrier: Michael Forte. Øvrige: Marie Hamill.

Gruppe 6/4: Dalmatiner, rhodesian ridgeback: Anita Whitmarsh. Bassets, dachshunder, rur: Gøran Hallberger.

Gruppe 7: Stabyhoun, ungarsk viszla, rur Laurent Pichard

Gruppe 8 (Alle): Portugisisk vannhund: Michael Forte. Spaniels, flat coated retriever, nova scotia duck tolling retriever: Laurent Pichard. Øvrige: Christine Rossier-Furz.

Gruppe 10 (Alle): Henrik Johansson.

Lydighet: Kl.II. Kl. III.: Svein G Rønning.

Finaler:

Gruppe 1 og 2: Anita Whitmarsh. Gruppe 3: Marie Hamill.

Gruppe 6/4 og 5: Gøran Hallberger. Gruppe 7 og 8: Laurent Pichard.

Gruppe 9: Christine Rossier. Gruppe 10: Henrik Johansson.

Beste Avl/Oppdretter: Christine Rossier-Furz.

Beste Veteran: Christine Rossier-Furz.

Best in Show Valp: Laurent Pichard. Best in Show: Michael Forte.

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh.. min elektroniske fungerer jo ikke... Skal jeg ikke få melde på da?

jo :wub: skriv ut et sånnet skjema, fyll det ut som send det i posten. Men det koster da 60kr ekstra hvis jeg har forstått dette riktig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

PM har kommer :) hele 7 valper og 16 voksne flatter ;) er jo ingen ting jo :P Ble nesten litt sjokket over det lave antallet, menmen. kanskje noen fikk litt skrekken etter i fjord da nesten alt og alle gikk ut med blått og dorlige kritikker :P men vi stiller opp og håper på det beste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...