Gå til innhold
Hundesonen.no

Får man trekk for dette i mannekengen?


Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Tia har lært inn stå under marsj ved hjelp av håndtegn, men dekk og sitt under marsj er under verbal kommando. I øvelsene stå under marsj, sitt under marsj og dekk under marsj (som seperate øvelser) er det jo greit, men hva med mannekengen? Kan jeg bruke håndtegn på stå og verbal kommando på sitt og dekk uten å få trekk for det?

Skrevet

Mener å huske at tegn ikke er tillatt i den øvelsen. I regelverket står det:

"Kommando: Ord for ”på plass”, ”stå”, ”sitt” og ”dekk”."

Andre steder er det jo spesifisert ord eller tegn, så da må man vel bruke verbale kommandoer...

Skrevet

Et annet spørsmål om denne øvelsen. Hvor mye pleier de trekke for trege momenter? Vi har en ganske treg sitt, uten at det betyr at de andre er bc-raske, men er usikker på hvor mye vi gidder å pirke på dette. Vi skal jo bare ha championatet, ingen planer om å bli verken norges eller verdensmester liksom.

Skrevet

Dere er klar over at man sliker fine regler på sidene til NKK, stort sett står alt der. Jammen meg går det ikke an å kopiere det og legge det på egen maskin også, så slipper man å bruke energi på å klikke seg frem. :D

Kommando: Ord for ”på plass”, ”stå”, ”sitt” og ”dekk”.

Skrevet

Dere er klar over at man sliker fine regler på sidene til NKK, stort sett står alt der. Jammen meg går det ikke an å kopiere det og legge det på egen maskin også, så slipper man å bruke energi på å klikke seg frem. :P

Kommando: Ord for ”på plass”, ”stå”, ”sitt” og ”dekk”.

:D

Skrevet

Et annet spørsmål om denne øvelsen. Hvor mye pleier de trekke for trege momenter? Vi har en ganske treg sitt, uten at det betyr at de andre er bc-raske, men er usikker på hvor mye vi gidder å pirke på dette. Vi skal jo bare ha championatet, ingen planer om å bli verken norges eller verdensmester liksom.

Dere er klar over at man sliker fine regler på sidene til NKK

Jeg vet ikke hvem dere du sikter til, men svar på mitt spørsmål står iallefall ikke i reglene.

Skrevet

Et annet spørsmål om denne øvelsen. Hvor mye pleier de trekke for trege momenter? Vi har en ganske treg sitt, uten at det betyr at de andre er bc-raske, men er usikker på hvor mye vi gidder å pirke på dette. Vi skal jo bare ha championatet, ingen planer om å bli verken norges eller verdensmester liksom.

Poengene går fort nedover ved trege momenter. Er sitten treg, og at du gjerne får et dårlig opptak i tillegg, så er du fort nede på 7,5-8.

Skrevet

Poengene går fort nedover ved trege momenter. Er sitten treg, og at du gjerne får et dårlig opptak i tillegg, så er du fort nede på 7,5-8.

Dårlig opptak?

Kanskje jeg må filme det vi kan så langt, så kan dere bedømme. :D

Skrevet

Dårlig opptak?

Kanskje jeg må filme det vi kan så langt, så kan dere bedømme. :P

Ja, når du skal ta han med deg videre fra momentet.

Pluss at du skal ha veldig god stå og dekk for å få gode poeng. Det er en vanskelig øvelse :P

Vis film! :P (vi kan evt. ta det utenom denne tråden :D )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...