Gå til innhold
Hundesonen.no

Sløv, uengasjert, sporadiske sjelvinger i bakparten osv

Grim

Recommended Posts

Skrevet

Dagen etter julaften, ble Grim plutselig helt merkelig. Sløv i blikket, la seg rett ut og lukka øynene og ville ikke reise seg. Han begynte å sjelve i bakparten - det kom og gikk, og da han ikke ville ha kjøttkaker engang fikk jeg hetta... Vi fikk tak i en vet', og fikk beskjed om å ta tempen og ta han med ut i fem min for å se om han kvikna til. Tempen var fin, og han kvikna til.

Men jeg lurer på om noen vet hva dette var forno?

Han var litt uggen i magan, så jeg spekulerte i om mormora mi hadde greid å snike inn en slokoladebit eller to kvelden før. Men kan reaksjonen komme ett døgn senere?

Skrevet

Sånn har Speedy også hatt det innimellom, det kommer og går, men finner ingenting galt med han :P sånn har det vært i 3 års tid nå. og han blir 7 år :D

Skrevet

Ble han trent hardt dagen i forveien? Ene hunden min ble litt sånn etter en relativt hard treningstur. Var sløv, slappet av når han lå, men vis han satt eller sto så skalv han. Gikk over utover dagen og til dagen etter var han seg selv igjen.

Skrevet

Det kan egentlig være ganske mye forskjellig; nervesystemet, hjertet,fordøyelse osv Hvis det skjer igjen (evt uansett) ville jeg tatt en ordentlig sjekk hos veterinær.

Håper det var en engangshendelse da. Fine gutten din må ikke være syk!

• 2 weeks later...
Skrevet

Takk for svar!

Nei vi hadde egentlig en ganske sløv periode, og han har aldri reagert sånn før. Heldigvis virker det som det var en engangsepisode. Skulle det skje igjen blir det helt klart en real helsesjekk på'n.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...