Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø


HHC

Recommended Posts

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Jeg skal ikke hit i år, for første gang på 3-4 år. :P Har ikke råd til å reise så mye for tiden, så da droppet jeg denne og prioriterer NKK Bergen istedet.

Men oppdretteren min kommer med to tisper, ei halvsøster av Bella og ei halvsøster av Oliver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 DP, ikke at det var så mange men. Vi stiller Fixa som står for Championat IGJEN, tredje Nkk utstilling vi prøver oss på. Håper virkelig det går hennes vei denne gangen. Dommer har satt henne opp tidligere, så vi krysser fingrene! Kjører fra trondheim på fredag, (8 timer), sover hos en vennine i drammen, stiller lørdag, kjører hjem igjen, og dåp på søndag. Blir ikke en hektisk helg detta :D

Ojsann, det hørtes hektisk ut!

Nå husker jeg faktisk ikke i forbi-farten (og er for lat til å sjekke) men mener at vi også skal være der på lørdagen, så da sees vi :)

(You better bring Krona!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, det hørtes hektisk ut!

Nå husker jeg faktisk ikke i forbi-farten (og er for lat til å sjekke) men mener at vi også skal være der på lørdagen, så da sees vi :)

(You better bring Krona!)

Hihi. Krona is coming :D Jeg håpet at Basenjien gikk på lørdag, så jeg fikk kikke litt. Så krysser fingrene. Vet du hvem som stiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. Da fant jeg et sted å overnatte også! (bedre sent enn aldri)

Nåja, har vel ikke forsøkt sånn veldig mye - men det begynner å fylles opp på det meste i nærheten der nå, da. Men der vi bodde i fjor hadde de en leilighet igjen (Garvikstrondi camping - 2 mil unna). Hytten der var kjempefin, så da er sikkert leiligheten helt flott også.

Da gjør vi en helg utav det - moder'n og jeg + 4 hunder..

GODT å slippe å tenke på å stå opp kl. 4 natt til lørdag, da!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er forberedelsene i gang!

Lykketrusa er dytta i vaskemaskina, så får en håpe den gir uttelling denne gangen også...

Haha! Det minner meg på at jeg må slenge mine i vaska (ja, jeg har nå to helt like etter at en valp spiste den forrige). De har virket godt den siste tiden :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det minner meg på at jeg må slenge mine i vaska (ja, jeg har nå to helt like etter at en valp spiste den forrige). De har virket godt den siste tiden :whistle:

Gikk du fra en til to på grunn av valpen, eller hadde du tre som valpen reduserte til to? *forvirret*

Jeg hadde opprinnelig også to like, veldig bra for dobbeltutstillinger, men nå er den ene søkk borte. Kanskje noen har stjålet den? Kanskje en av de som har slått oss i det siste???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 bernere, et ganske så normalt antall på NKK.

X'en er berner nummer 40, så som vanlig er det vel 15-20 tisper i åpen klasse...

Neste rase skal være noe supersjeldent noe, med innkalling 12:30 hver gang... :P

Pyrre med 1-4 deltagere pleier stort sett å havne med oppmøte kl 09... :o

Lykketruse?? :yawn:

:P:P:P

:P:P

Lykke til alle sammen, med og uten truse! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykketruse?? :yawn:

:P:P:P

Og den fungerer, kan jeg si deg - hennes to titler er tatt med den trusa!

Hun har også fått blått med den trusa, men tenk hvor ille det kunne gått om jeg hadde hatt på meg annet undertøy!

På de siste fem utstillingene har jeg gått med annen truse - ikke én CK!

Pyrre med 1-4 deltagere pleier stort sett å havne med oppmøte kl 09... :P

Da strykes den av lista... Trodde rasene ofte gikk gruppevis alfabetisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. Da fant jeg et sted å overnatte også! (bedre sent enn aldri)

Nåja, har vel ikke forsøkt sånn veldig mye - men det begynner å fylles opp på det meste i nærheten der nå, da. Men der vi bodde i fjor hadde de en leilighet igjen (Garvikstrondi camping - 2 mil unna). Hytten der var kjempefin, så da er sikkert leiligheten helt flott også.

Da gjør vi en helg utav det - moder'n og jeg + 4 hunder..

GODT å slippe å tenke på å stå opp kl. 4 natt til lørdag, da!

Susanne

Hvilket nr har du inn i ringen din? Eller har du fått seg hjelp med gutta om det blir CK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har hund nr 1 og 6 (første og siste hannen rasen).

Kjempefint om du hadde giddet å være klar.... Har ikke hørt med noen andre (og med kun 9 påm. beardiser, 6 hanner - er nok alle dè folka allerede inne i ringen i beste hann..)

Men - junioren Snurre skal få CK først, da...

Susanne

(kommer tiiidlig om du vil prøve å gå litt på forhånd :yawn: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har hund nr 1 og 6 (første og siste hannen rasen).

Kjempefint om du hadde giddet å være klar.... Har ikke hørt med noen andre (og med kun 9 påm. beardiser, 6 hanner - er nok alle dè folka allerede inne i ringen i beste hann..)

Men - junioren Snurre skal få CK først, da...

Susanne

(kommer tiiidlig om du vil prøve å gå litt på forhånd :yawn: )

Ok, ja jeg kommer nok tidlig :P Men skal undersøke med sjefen også :P

Om du har hund nr.1 i ringen så finner jo vi fort ut om det blir nødvendig med assistanse. Og ja, jeg vil gjerne prøvekjøre først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja jeg kommer nok tidlig :P Men skal undersøke med sjefen også :yawn:

Sjefen - er det meg eller ? *fnis*.

Bilen er nå nyvasket og nesten klar for ekspedisjon BØ - må bare få fylt luft i dekkene også, og kanskje investere i nye vindusviskere. Vi må vel diskutere avreise også kanskje... ser for meg sånn ca 04:45 på Skedsmokorset f eks ? Da tror jeg vi skal ha rimelig bra tid selv på gjenføyka veier :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neon som har lyst til å handle en dalmistispe på lørdag??

Jeg er satt opp som reserveskriver og får ikke noe svar på om jeg kan spare meg turen i dette møkkaværet :yawn: Så er i verstefall på plass kl 8 lørdag, uten planer for hele dagen. Så i såfall kan jeg mer enn gjerne hjelpe til om du trenger det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen - er det meg eller ? *fnis*.

Bilen er nå nyvasket og nesten klar for ekspedisjon BØ - må bare få fylt luft i dekkene også, og kanskje investere i nye vindusviskere. Vi må vel diskutere avreise også kanskje... ser for meg sånn ca 04:45 på Skedsmokorset f eks ? Da tror jeg vi skal ha rimelig bra tid selv på gjenføyka veier :P.

Du er Sjefen ja, eller Kaptein. Forventer Babs som vertinne "Kaffe, Te, meg?" :yawn:

Sender deg en PM jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er Sjefen ja, eller Kaptein. Forventer Babs som vertinne "Kaffe, Te, meg?" :yawn:

:P:P:P

EDIT: Forresten - er det noen som kjenner til dommeren Marianne Baden ? Jeg har liksom hørt navnet mange ganger, men finner ingen resultater på henne på briard...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...