Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekking/Snørekjøre - sele med brystreim


Recommended Posts

Jeg har nå enda til overs å høre den uttalelsen fra noen som står bak selen, og ikke bare tilfeldige rykter på internett :innocent:

Vet om flere Labradoreiere som har denne selen, og sist jeg sjekka er ikke Labrador og Vorsteh av samme kroppsform :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Men er ikke en ganske stor del av selen justerbar, ikke bare trekket? Trodde den var det så den skulle passe flest mulig hunder.

Hvor finner man ut hvem som selger nonstop seler tro? Kunne tenkt meg til å prøvd på My, men orker ikke reise til Oslo for å gjøre det kjenner jeg :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå enda til overs å høre den uttalelsen fra noen som står bak selen, og ikke bare tilfeldige rykter på internett :innocent:

Vet om flere Labradoreiere som har denne selen, og sist jeg sjekka er ikke Labrador og Vorsteh av samme kroppsform :lol:

Det er jo ikke det at den ikke kan passe til andre raser, men det ser jo ut til at den er utviklet for vorsthe-type hunder ifølge alle illustrasjonene deres samt bilder fra hundekjørere som fronter denne selen.

Poenget er vel at det er størst sjanse for at den faktisk passer om man har noe som ligner fysisk på en vorsthe, da det er disse hundene de er testet på ser det ut til :)

Team non-stop http://www.non-stopdogwear.no/index.php/nsdw/Team-Non-stop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Non-stop selen er som alle andre seler; de passer ikke alle typer hund, sånn er det bare.

Jeg ser hunder som passer kennel-seler supert, selv har jeg ikke eid en sånn hund, mens andre igjen ikke passer samme selene som mine. Man kan ikke si at alle vil passe en type sele, uansett om den er justerbar eller ei, man må nesten prøve den på hunden sin og se om den passer. Gjerne med en erfaren person som kan sjekke om den passer. Det er mye rart som har passet mine hunder i følge dyrebutikkansatte, men som slettes ikke passer i følge meg...

Så, om man finner en sele som passer og man er fornøyd med den: bruk den! Uansett merke! Om den ikke passer: Kjøp en ny, MEN prøv den på bikkja først, og helst når bikkja drar og ikke når den bare står i ro.

Edit: Hvor vanskelig kan det være? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke en ganske stor del av selen justerbar, ikke bare trekket? Trodde den var det så den skulle passe flest mulig hunder.

Hvor finner man ut hvem som selger nonstop seler tro? Kunne tenkt meg til å prøvd på My, men orker ikke reise til Oslo for å gjøre det kjenner jeg :innocent:

Jo de er justerbar i trekket, i siden og over ryggen. Så det er godt mulig å stille de inn, men det er lite å gjøre om krysspunktet ikke treffer. Dermed kan den bli litt stor/liten for noen hunder, akkurat rundt hodet. F.eks var medium veldig godt passelig over hodet til bikkja mi, men trekkpunktet var langt borti gokk-mokk. Large passer perfekt på brystbeinet og trekkpunktet, men er nok "litt slapp" rundt hodet. Ikke verre enn at det går greit for hobbysnørekjøring :lol:

Og som Mailin skriver - som har vært mitt poeng - i stedet for å avskrive en sele fordi den "er laget for vorsteh'ere" eller "fordi den er laget for Chihuahua'er" så kan man jo prøve først.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja såklart, er helt enig! Når jeg har skrevet at den passer for vorsthe-type hunder, er det fordi at det er jo mest sannsynlig at den passer om man har en slik type hund, mer sannsynlig enn at den passer til en kraftig boerboel, eller en chihuahua for den saks skyld. Bare som et referansepunkt liksom, akkurat som om noen skriver at den og den selen passer bra til min ditt og datt, så får man en pekepinn om hvor det kan være lurt å starte letingen etter den perfekte selen :innocent:

Uansett er det bare bra om man prøver non-stop selen, for det er virkelig en knall sele når den passer! *frelst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel kanskje litt for sent med tips, men jeg så noen etterlyste tilpasning av seler i Østfold. Kifani syr jo seler, fikk sydd en der til Walter. Clumbere har jo litt "udde" kroppsform, godt å få en som virkelig passet. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt "barnslig" og vil gjerne ha det samme til hundene mine. Slik at de er like på tur liksom :blink: Det har jo gått greit alle de årene jeg hadde bare boxere. Men nå sliter jeg som fy med ei kraftig boxertispe og ei slank salukitispe i hus.

Det som passer boxeren passer definitivt ikke salukien. Det nytter ikke å ha ulik størrelse på selene. Passer selen rundt halsen på salukien er den altfor trang rundt buken og omvendt.

Vil gjerne ha tips om seler som er like av utseende, men kommer i ulik "fasong".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt "barnslig" og vil gjerne ha det samme til hundene mine. Slik at de er like på tur liksom :blink: Det har jo gått greit alle de årene jeg hadde bare boxere. Men nå sliter jeg som fy med ei kraftig boxertispe og ei slank salukitispe i hus.

Det som passer boxeren passer definitivt ikke salukien. Det nytter ikke å ha ulik størrelse på selene. Passer selen rundt halsen på salukien er den altfor trang rundt buken og omvendt.

Vil gjerne ha tips om seler som er like av utseende, men kommer i ulik "fasong".

Ikke noe problem; du får spesialsydde seler fra Seleverkstedet, Hundekjørerverkstedet, Nes sledeverksted, Løvås og topdog/coworkers feks. Disse har veldig god polstring i selene sine noe jeg virkelig synes du skal unne dine to litt kortpelsa firbente (kifani har desverre ikke så god polstring). Disse selene koster rundt det samme/litt mindre enn Non-stop sela, så det er slettes ikke dyrt. Da kan du å presisere at du vil ha lik farge på de og velge farge. Enkelt og greit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det kan godt være du har sett noen gamle Kifani seler, nå er det like god polstring på de som alt annen jeg har sett.

Nå er jeg veldig fornøyd med Kifani sine halsbånd og sånt, men sela er jeg faktisk ikke fornøyd med i det hele tatt (kjøpt for et halvt års tid sida). En grunn er at den er litt lite polstra, men hovedgrunnen er at når hunden trekker litt hardt dras sela opp mot strupen hans så det blir hosting og harking. Sela er rett størrelse, men det er noe galt med fasongen foran og passformen (pluss at d-ringen kobbelet festes i sitter sånn at sela krøller seg når båndet strammes). Men på andre ting er jeg veldig fornøyd med kifani, og de er fantastisk hjelpsomme. Selv om grunnen til bestillinga ble feil første gang kun var min feil retta de det opp gratis). Men akkurat sela deres som trekksele er ikke bra. (litt tilfeldig quoting, men det ble sånn siden du var siste som nevnte kifani...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...