Gå til innhold
Hundesonen.no

Hver sin plass eller sammen?


Midas

Recommended Posts

Dina har en seng på stuen som er hennes plass. Dit går hun hvis hun vil være i fred, og slappe av. Hun får være i sofaen og men sengen er hennes fristed.

Nå skal jeg få en ny valp om en stund og da må jo alt tenkes igjennom :ahappy: Bør jeg ha en egen seng til den nye valpen eller kan de dele seng. Den sengen Dina har er stor og det er god plass til en til oppi der, men jeg er usikker på om det er bedre at de liksom har hver sin plass.

Jeg ser for meg at de sikkert kommer til å legge seg mye sammen og, siden begge er hunder som liker å ha det varmt, men likevel kan det være fint å ha en seng til hver. Hva gjør dere som har to eller flere hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det to hundesenger ved siden av hverandre, men siden den ene tydeligvis er bedre enn den andre, blir den andre skjelden brukt. Ikke for det, de ligger nå stort sett mer eller mindre oppå hverandre i sofaen... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Da og når jeg har to hunder har jeg gjerne to senger. Men dem kan da like godt ligge i samme seng, det ble bare så utrolig mye leking når dem skulle ligge i samme seng så da var det greit å kunne beordre dem til å være i hver sin seng. Vet at det er andre som ikke har nok senger inne til alle hundene dem har inne og løser det på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid greit å ha mange liggeplasser, så får de velge selv. At begge er korthåra trenger ikke bety at de vil ligge oppå hverandre - noen hunder har større intimsfære enn andre, uansett pelslag og rase. Spesielt lundehunden varierer mye på hvor hun ligger: Først litt i sofaen på pledd, så litt utenfor pleddet, så strekker hun seg og legger seg på golvet, deretter matta, så hundesenga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke sikkert de vil ligge sammen, og jeg kan gjerne se for meg at Dina kan bli litt snurt hvis valpen tar sengen hennes. Hun ligger stort sett sammen med meg i sofaen, men de må jo ha et alternativ og også som det blir nevnt er det greit å ha en hver sin hvis de skal tygge på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i stua, med 3 hunder, er det tre hundesenger og en hundedyne. Det hender de ligger sammen på dyna, men som regel tar de hver sin seng hvis de hviler, hvis ikke de ligger i sofaen :ahappy:

Får de griseøre eller annet tyggebein så tar de også hver sin seng hvor de ligger i fred for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre senger i stua nede, pluss at de har tilgang til sofaer og stol.  De ligger akkurat der det passer dem, bortsett fra at Tulla ikke har prøvd den minste sengen (tiltenkt Aynï) så veldig mange ganger! :ahappy:  De liker å ligge i sofaen sammen med meg, og inntil hverandre (mest Aynï som liker å ligge inntil Tulla, men Tulla synes det er helt greit).  Beordrer dem aldri til hver sin seng, det har jeg aldri hatt behov for.  Bein tygger de på hvor som helst også, av og til på samme bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...