Gå til innhold
Hundesonen.no

NV-09Diana

Skautussa

Recommended Posts

Skrevet

Basset Bleuen Dina

Hos Oppdretter i Frankrike

2a8re6c.jpg

Hjemme i Norge:

2vnq6c1.jpg

Valper er liksom av og på...er er hun av... :)

rk3swi.jpg

Kjekt å være liten å låne genseren til "far"

11cblv6.jpg

Lille gullet til mor:

11avn8l.jpg

Sånn kan det se ut når gullungen sover... :ahappy:

2ijj71x.jpg

Øver til Valpeshow.

xcssw2.jpg

Første valpe show.

25i0if8.jpg

Barn og hund...min eldste sønn og Dina.

25a2io4.jpg

2gvix45.jpg

Sliten etter valpeshow i MOHK

DSC_0437.JPG

Vakker:

DSC_0237.JPG

Trening før utstilling:

DSC_0148_edited.jpg

DSC_0157.jpg

DSC_0141_edited.jpg

På fjellet:

DSC_0261.JPG

Resultat Kongsberg og Bjerke.

11036_219176692384_529042384_3611108_1402185_n.jpg

NV-09 Diana.

11036_219180567384_529042384_3611233_388508_n.jpg

Skrevet

Flott hund! Må innrømme at jeg er litt svak for de franske bassetrasene. Brukes hun på jakt også?

Edit: Så den andre tråden din nå, så jeg fant svaret! Håper hun slår til til høsten!

Skrevet

bardmand

Ja, rasen brukes på jakt både her og i hjemlandet Frankrike. Jeg bruker/skal bruke henne til jakt/ettersøk. :ahappy:

Lola Pagola

Det er ca 30 individer i Norge av Basset Bleu De Gascogne.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...