Gå til innhold
Hundesonen.no

Romjulstur

Gjest

Recommended Posts

Skrevet

Vi skal gå tur i maridalen mandag 28 desember kl 11 med Anette, Norma og Orry.

Hyggelig om flere vil slenge seg med :lol:

Skrevet

Vi vil også være med! Men har en litt tøff hannhund... Vet ikke hvordan deres hunder er, jeg? Han gjør ingenting, men skal liksom kjefte. Hadde hatt godt av å bli satt litt på plass. Pleier å gå bra når han er løs :lol:

Skrevet

Skal dobbeltsjekke på om det er noen planer, men vi er så absolutt med :lol:

Og om noen kanskje muligens har lyst til å plukke meg og Zaira opp på Kjelsås stasjon? og tilbake igjen dit?

Bussholdeplassen var temmelig langt ifra selve skogsplassen så jeg sist og det er ikke akkurat gangsikre veier. Så om noen vil det er det supert!

Skrevet

Vi vil også være med! Men har en litt tøff hannhund... Vet ikke hvordan deres hunder er, jeg? Han gjør ingenting, men skal liksom kjefte. Hadde hatt godt av å bli satt litt på plass. Pleier å gå bra når han er løs :lol:

Det er ok, men jeg har en hund som er veldig myk og lett blir mobbeoffer. Om han er tøff mot henne hadde det vært fint om du tok han i bånd ;)

Det skal også være med to små hannhunder på turen han må kunne oppføre seg mot.

Kanskje vi kan være med? ;)

Ja, jippi ;)

Vi vil veldig gjerne være. :) Hvor i Maridalen hadde dere tenkt å gå tur?

Det har vi ikke blitt enige om, åpen for forslag ;)

Edit: Yvonne hvor ligger stasjonen? Jeg kan plukke dere opp hvis jeg kjører forbi?

Skrevet

Så lenge han ikke er ufin mot de andre hundene eller lager "dårlig stemning" burde det gå greit :) Eventuelt så er jo bånd en løsning, som Marie nevnte.

Hyggelig at du vil være med!

Skrevet

Han pleier å være veldig snill mot tisper, det har aldri vært noe problem før. Kan ta han i bånd og så ser vi hvordan ting går :wub:

Skrevet

Scilos vil nok veldig gjerne være med, hvis vi er kommet hjem fra Lillehammer. Tror nok vi er der enda da, men det blir kanskje flere turer. Han er bittelitt pysete, så hvis det er med noen som tøffer seg, er det ikke sikkert han vil heller. :wub:

Skrevet

Han pleier å være veldig snill mot tisper, det har aldri vært noe problem før. Kan ta han i bånd og så ser vi hvordan ting går :wub:

Det høres bra ut :P

Håper dere får til å være med dere andre :P

Skrevet

Ida, jeg tar selvfølgelig min i bånd om han tøffer seg. Vil ikke ødelegge for dere andre! Kan hende han vil bjeffe litt når han er i bånd da, fordi han syns det er fryktelig dårlig gjort at andre får leke når han må gå i bånd. :wub: Han har blitt veldig mye bedre nå, spesielt når det er mange hunder der. Nå bryr han seg egentlig ikke så veldig mye om andre hunder, men syns det er greit å si i fra likevel! Uansett, han har utrolig godt av å bare være i nærheten av andre hunder. Har også en collie hann som blir med, han er verdens snilleste. Har aldri gjort noen noe, så hvis det er noen hunder som er litt redde så kan de gjerne hilse på han. Dette blir koselig! :P

Skrevet

[quote name='Marie og Ellie' date='22 desember 2009 - 22:55 ' timestamp='1261518904'

Edit: Yvonne hvor ligger stasjonen? Jeg kan plukke dere opp hvis jeg kjører forbi?

Skrevet

Kjelsås stasjon ligger ved Frysja, om du vet hvor det er Marie? Hvis jeg blir kjørt så kan du sikkert sitte på, Bambi! Vi kjører uansett forbi.

Skrevet

åååh! det skulle jeg vært med på, var utrolig kosleig sist jeg var på juletur med hundesonen folk (selv om dyr i kjent stil stakk seg en tur i skogen:P) men i år er det jueltur med ungdomsvennene mine. Neste år! Kos dere

Skrevet

Chili har dessverre fått løpetid, så vi blir ikke med likevel. Håper vi får blitt med på sonentur en annen gang(hvis det blir). :cool:

Skrevet

Tinka og jeg er gjerne med. Mulig jeg kan sitte på med deg Marie? Kan alltids gå bort til broen over Lysaker-elva :o

Ja det kan du kanskje men det er mulig jeg skal kjøre fra Sandvika istedet, sier fra nærmere. :cool:

Chili har dessverre fått løpetid, så vi blir ikke med likevel. Håper vi får blitt med på sonentur en annen gang(hvis det blir). ;)

Ok, men det håper jeg det blir ihvertfall ;)

Skrevet

Ja det kan du kanskje men det er mulig jeg skal kjøre fra Sandvika istedet, sier fra nærmere. :cool:

Ok! Går jo også an å ta buss ;) Bare si ifra når det nærmer seg da!

Tinka er heldigvis akkurat ferdig med løpetid, men feiret Julaften med noen venner.. så hun slapp og stresse opp de to andre hannhundene i familien! :o

Skrevet

Får håpe Tinka ikke lukter altfor godt fremdeles da, med tanke på at det er flere hannhunder som skal være med... :lol:

Skrevet

Nå gleder jeg meg, altså! Hvor skal vi møtes? :lol:

Godt spørsmål.. noen med noe forslag?

Jeg vet bare om et sted, men det er ganske langt inn (innover fra kirka).

Er jo greit når man er mange og ikke gå der alle andre går kanskje?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...