Gå til innhold
Hundesonen.no

Finsk- og Nordisk vinnerutstilling

Monab88

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har resultater derifra?

Så på facebook at Caroline har gjort det supert, og Emma har ikke gjort det så værst hun heller. :wub:

Hannen som Bella venter sitt andre kull med, Ola Odelsgutt av Hiselfoss, tok sin 17(?) tittel i går da han ble BIR og Finsk Vinner-09 for spesialdommer Jan Herngren. :flowers: Sønnen hans Bentley ble 4bhk med cert, han mangler nå bare et lite cert i Norge for å bli Norsk, Svensk, Finsk og Nordisk champion.

I dag ble Ola 2bhk(så surt med en plass fra Nordisk vinner tittel!) og Bentley ble 3bhk.

Skrevet

Gratulerer med kjempe fine resultater! :flowers:

Og Caroline, grattis med flotte flotte resultater! :wub: Er så stolt over deg og Tìbrà! Der er et dream team! :)

Skrevet

Imponert over resultatene til Caroline! :flowers:

Noen som har sett juniorhandlingen? Tror det var en spent gjeng som dro til finland ja.

Skrevet

Ey, det er dårlig gjort å hinte til at spesfikke soniser har gjort det bra, og så ikke fortelle hvordan de har gjort det! :wub::) Ikke alle som har hele sonen på facebook! Fortell fortell! :flowers:

Skrevet

Kopierer Carolines innlegg på facebook; FinV-09 NordJV-09 NordV-09 Leading Angel's Cherish Thornapple aka. TIBRA: 3 titler av 3 mulige, 2 Cert av 2 mulige og 2xBIM i en alder av 10 mnd! Mac ble Finsk Champion igår og Rebus idag, og han ble også beste hannhund, NordV-09 og BIR! Idag er det deilig å være norsk i Finland!

Skrevet

Kopierer Carolines innlegg på facebook; FinV-09 NordJV-09 NordV-09 Leading Angel's Cherish Thornapple aka. TIBRA: 3 titler av 3 mulige, 2 Cert av 2 mulige og 2xBIM i en alder av 10 mnd! Mac ble Finsk Champion igår og Rebus idag, og han ble også beste hannhund, NordV-09 og BIR! Idag er det deilig å være norsk i Finland!

Er det mulig, liksom? :wub: Utrolig bra :flowers:

Skrevet

Wow, Caroline ! Fantastisk bra resultat, men jeg er jo ikke overrasket da. Lille Tibrà er jo supersøt og flott - og ikke minst velstelt og meget bra handlet. Det er vel ikke den siste tittelen hun får tenker jeg :flowers:.

Skrevet

Grattis kjempemasse til alle som er fornøyde!

Veldig moro å se på resultatene at en sønn av min Mac ble jun.vinner og tok cert'et på søndagen. Alltid hyggelig med gode resultater i familien.

Susanne

Skrevet

Wow, FOR noen tittelrekker på bis 1 og 2 veteran på lørdag! :flowers:

C.I.B & FIN & POHJ & DK & HR & SE & PT & LV & EE & CA & LT & NO MVA LVV-00-06 LVJV-00 EUJV-00 MV-01 PL&PZJV-00 PMV-01-03-05 V-04-05 SEV-04 LVV-06 BALTV-06 EUV-06-07 MVV-08.

C.I.B & FIN & SE & NO & DK & EE & LV & LT & BY & RU MVA V-03-05-06 EUJV-00 PMV-01 SEV-04-08 NOV-04 LTV-07-08 LVV-02-06-07-08 EEV-00-01-02-05-06 BALTV-01-02-06 BALTVV-07 EEVV-07-08 MVV-08 EUVV-08

Ikke dårlig det der..

Skrevet

Wow, FOR noen tittelrekker på bis 1 og 2 veteran på lørdag! :flowers:

C.I.B & FIN & POHJ & DK & HR & SE & PT & LV & EE & CA & LT & NO MVA LVV-00-06 LVJV-00 EUJV-00 MV-01 PL&PZJV-00 PMV-01-03-05 V-04-05 SEV-04 LVV-06 BALTV-06 EUV-06-07 MVV-08.

C.I.B & FIN & SE & NO & DK & EE & LV & LT & BY & RU MVA V-03-05-06 EUJV-00 PMV-01 SEV-04-08 NOV-04 LTV-07-08 LVV-02-06-07-08 EEV-00-01-02-05-06 BALTV-01-02-06 BALTVV-07 EEVV-07-08 MVV-08 EUVV-08

Ikke dårlig det der..

Å herregud :wub: Og hunden min som aldri kommer til å få én engang :)

Skrevet

4 titler av 4 mulige. Hun ble jo juniorvinner på lørdagen også, og det er en tittel man får i Finland :flowers: Dvs Finjv09, Finv09, Nordjv09 og Nordv09 (men nkk registrerer jo ikke juniortitler annet enn ved europavinner og verdensvinner :) ).

Edit:

Tangetoppen's Obelix BIS3 i dag :wub:

Skrevet

Woooow, gratulerer så mye til Caroline! :flowers:

Skrevet

For en helg! 73 finske lapphunder påmeldt på lørdag og kun det beste av det beste... Og hvem går hen å blir BIR? Ingen andre enn Marco sin egen kullsøster Navdi! :wub::) :) :) Jeg stilte jo ingen hund for jeg dro bare for å se og kvaliteten på dem var utmerket.. Dermed ble hun Finsk champion, nordisk champion og finsk vinner-09. Såvidt bikka 2 år og titlene raser! I løpet av 2 mnd har hun gått fra 0 titler til å hete:

NORD N DK FIN UCH WW-09 DKV-09 NV-09 FV-09 (hvordan skrives finsk vinner egentlig??)

Helt utrolig er det og jeg er så lykkelig på henne og eiers vegne! Velfortjent!

I dag ble hun 3 beste championtispe av 12.

Jeg var der for å se etter hunder til å kanskje importere noe valp etter litt frem i tid og jeg har funnet kjempe mange gode kandidater. :flowers: Er knallfornøyd med helga! Heldigvis slapp vi å være ute begge dager, 2 ringer måtte bli satt ute på grunn av plass og lapphunder ble satt ute begge dager. Men vi fikk klaga sånn at de lot oss få komme inn i en ring med senere oppmøtetid. Å sitte 4 timer ute nå på vinteren er ikke akkurat ideelt...

Gratulerer til alle sammen som er fornøyde! Og gratulerer med vakre Tibrà Caroline! Det var jo virkelig knall resultater! Og den sheltien som ble BIG2 var jo rålekker.. Norsk pomme som vant gruppe 5 i dag gitt! Ikke dårlig å være norsk i helga nei!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...