Gå til innhold
Hundesonen.no

Tøybur til bruk på fly


Recommended Posts

Skal ut og fly neste tirsdag, og i den anledning er jeg på let etter tøybur. Hadde egentlig tenkt å kjøpe, men her i Sogndal har de veldig lite utvalg. Har funnet noe på nettet, men dumt om posten bruker for lang tid.

Har noen i Bergensområdet et tøybur (Mål: 43x31x20, eventuelt litt pluss/minus) å låne ut? Flyr tirsdagen og er tilbake søndag 20. desember. Jeg kan hente det om noen har et som de kunne lånt ut :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ut å fly med hunden din? eller skal du bare ha med ett tøybur?

Tøybur er nemlig ikke godkjent bur til flyvning.

De jeg vet er godkjente til flyvning er Vari Kennel burene, noen av Sherpaburene også sånne bittesmå bur til å ha under setetbur.

Men noen flyselskap godkjenner ikke alle, eneste jeg vet er godkjent av alle flyselskap er Variburet :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ut å fly med hunden din? eller skal du bare ha med ett tøybur?

Tøybur er nemlig ikke godkjent bur til flyvning.

De jeg vet er godkjente til flyvning er Vari Kennel burene, noen av Sherpaburene også sånne bittesmå bur til å ha under setetbur.

Men noen flyselskap godkjenner ikke alle, eneste jeg vet er godkjent av alle flyselskap er Variburet :icon_cry:

Hehe, kanskje en ide å skrive at hunden skulle være med ja.

Passasjeren må selv arrangere en passende kennel/bur, IATA-godkjent, eller såkalt reisebag for kjæledyr.

Denne må være laget av et solid materiale, og dessuten være vanntett og ren.

Buret må være så stort at dyret kan stå oppreiset, snu seg rundt og ligge i en naturlig posisjon.

Vi anbefaler en såkalt "sherpa-bag", som kan kjøpes i flere dyrebutikker.

Dette står på Norwegian sine sider. Snakket med dem i dag, og de sa da at jeg måtte på dyrebutikken og kjøpe, for det er kun Gardermoen som selger av flyplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...