Gå til innhold
Hundesonen.no

Syk kattunge


PsychoLynx

Recommended Posts

Iblis, 5,5 mnd gammel, har kastet opp over hele badet her i natt. Kun syre virker det som. For ca 1 time siden, kastet han opp enda mer. Fortsatt kun syre. Jeg ser ikke at han har hatt i seg noe idag, hverken mat eller vann.

Han er slapp og tufs, og sover for det meste. Helst oppå meg. Men kom også tassende for å være nysgjerrig mens jeg pakket hundemat istad, og var intr i å snuse og slikke litt på en kalkunhals. Men det ble med slikkingen.

Ville ikke ha blodvann da jeg ga han det.

Litt nysgjerrig når bror leker, men orker ikke bli med.

HAn virker ikke uttørket. Nakkeskinnet faller fint på plass igjen når jeg løfter på det. Men hvor lenge skal jeg evnt se dette ann før jeg ringer vet'n?

Tenkte å blande litt leverpostei vann for å se om han drikker da... Ellers er det vel vann som virkelig er det viktigeste å få i han antar jeg?

Skal få handlet biola på butikken for å se om han vil ha det også. Om det kan stabilisere magen litt.

Andre gode tips?

Liker virkelig ikke å ha syke "barn" jeg... :P Har så vondt av den lille :D Og har mistet nok dyr nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ringe vet med en gang og spør om råd? Hvis du føler det er så ille at du er redd for dem er syke eller i verstefall miste noen, så ville jeg iallefall hørt om det er noe spes du skal være oppmerksom på nå. uttøring er jo det største faren ved oppkast, få iallefall lille i nok væske, og skjekk tannkjøttet for normal farge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ringe vet med en gang og spør om råd? Hvis du føler det er så ille at du er redd for dem er syke eller i verstefall miste noen, så ville jeg iallefall hørt om det er noe spes du skal være oppmerksom på nå. uttøring er jo det største faren ved oppkast, få iallefall lille i nok væske, og skjekk tannkjøttet for normal farge..

Signeres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt livredd for å miste dyrene her etter det bråe dødsfallet på storebror til de søte små her jeg. :D (han fikk en høyttaler i hodet og døde brått, 3 mnd gammel) Så nå får jeg skjelven så fort det er NOE galt her.

Har sett det ann litt enda her. Kjøpe Biola istad, og pus har drukket noen slurker med dette. I tilegg har han spist en bitteliten biffbit. Og ikke noe av dette har kommet opp igjen.

Nå ligger han ved siden av meg her og sover søtt. Tenkte han skulle få nytt tilbud om Biola når han våkner igjen. Og evnt en liten biffbit til.

Men ja, jeg har nr til vet'n tilgjengelig, og ringer tvert om han kaster opp igjen.

Jeg burde ikke hatt dyr jeg. Bekymrer meg ihjel så fort det blir noe med en av dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt livredd for å miste dyrene her etter det bråe dødsfallet på storebror til de søte små her jeg. :P (han fikk en høyttaler i hodet og døde brått, 3 mnd gammel) Så nå får jeg skjelven så fort det er NOE galt her.

Har sett det ann litt enda her. Kjøpe Biola istad, og pus har drukket noen slurker med dette. I tilegg har han spist en bitteliten biffbit. Og ikke noe av dette har kommet opp igjen.

Nå ligger han ved siden av meg her og sover søtt. Tenkte han skulle få nytt tilbud om Biola når han våkner igjen. Og evnt en liten biffbit til.

Men ja, jeg har nr til vet'n tilgjengelig, og ringer tvert om han kaster opp igjen.

Jeg burde ikke hatt dyr jeg. Bekymrer meg ihjel så fort det blir noe med en av dem :)

Jeg forstår godt at du bekymrer deg! :D

Men nå høres det igrunn ut som om det går bedre, og det er jo bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er pus heldigvis bedre. Og nei, Vala... Ingen mulighet for rottegift her. Kattene mine er kun innekatter, så er det noe de ha fått i seg, så må det være noe som er normalt tilgjengelig i de fleste hus. Værste jeg kan tenke på må evnt være OMO vaskemiddel liksom. Men kan ikke helt skjønne at han skal ha lekt seg oppi den esken heller. (uten å velte den osv liksom)

Men ja, pus er bedre. Var skeptisk da jeg la meg i går kveld, men han hadde drukket en god del blodvann 1 times tid før vi la oss. Ville fortsatt ikke ha mat.

Stod opp igjen en tur i natt, og da kom han løpende mot meg for å få kos :D Inn på badet og spiste litt mat. Ikke så mye, men det er jo absolutt det beste å starte i det små. La meg igjen, og hørte en mystisk lyd på stua. Det var ENTEN en katt som kastet opp, eller en av kattene som var på do og skrapte på kanten av doen... Kastet meg ut igjen av senga, og HELDIGVIS var det bare Lucifer som virkelig jobbet med å tørke av labbene sine :)

Pus har spist et par ganger til i løpet av dagen, men er tydelig svekket for krefter. Klarer ikke hoppe opp på kommoden eller kjøkkenskapet, og sover mye. Men han spiser, han drikker og han er bedre! DET er det beste! Og jeg er glad.... :D Pusungene mine jo....

Sitri passer på broren sin han! :)

13868_340434025251_727650251_10174847_3005600_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er han tilbake til seg selv :P Løper rundt her og leker som en tulling. Apporterer lekemus til meg og knurrer så han ser mannen med ljåen når han går forbi bror sin :P Det er Iblis'n min sin det! ;) Sitri kan bare glemme å ta lekemusa fra han når han holder på! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er han tilbake til seg selv :lol: Løper rundt her og leker som en tulling. Apporterer lekemus til meg og knurrer så han ser mannen med ljåen når han går forbi bror sin ;) Det er Iblis'n min sin det! :P Sitri kan bare glemme å ta lekemusa fra han når han holder på! :P

Å, så bra at han er seg selv igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...