Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan denne selen brukes til?


tm100001

Recommended Posts

Jeg ser for meg en slik sele som en gå på tur i sele, men min erfaring er at disse selene lett glir opp og sperrer både bevegelse og pust så i mine øyne er det ingen arbeidsele for spor/trekk/ ski/løping ol.

Men fotturer der hunden ikke skal dra som en helt å jobbe hardt er det en helt fin sele.

Det var mine tanker om den :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg en slik sele som en gå på tur i sele, men min erfaring er at disse selene lett glir opp og sperrer både bevegelse og pust så i mine øyne er det ingen arbeidsele for spor/trekk/ ski/løping ol.

Men fotturer der hunden ikke skal dra som en helt å jobbe hardt er det en helt fin sele.

Det var mine tanker om den :ahappy:

Var hovedsakelig gå tur i bånd jeg ville bruke den til, så er fint at man kan bruke den til det iallefall :thumbs:

Kan heller kjøpe en annen til spor, sykling, snørekjøring og løping. Tips?

Edit: La til bokstav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nomesele er supert til arbeid å tunge trekk, går ikke spes mye spor sjøl, men når jeg gjør bruker jeg nome sela:) God bevegelsesfrihet og en utforming som gjør at hunden bruker hele kroppen. Bare sørg for at en slik sele passer 100%:ahappy:

Liker nomesela godt selv, så blir nok den. Er en hundekjører her som syr, så kan jo høre med henne :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn sele til voffsa mi selv og den bruker jeg bare sånn til tur, evt. jogging for hun trekker lite uansett. Det jeg syntes er super med den er at den er enkel og ta av og på.. bare tre over hodet og feste stropp under magen..

Men til noe annet bruk en turgåing ville jeg nok gått for en litt mer spesifikk sele. Er selv på utkikk etter det da jeg bare har en y-sele i tillegg, som selvfølgelig egner seg bedre til trekking.. men ikke helt fornøyd der heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vertfall supert da blir de 100%:) Trenger ikke være spes mye dyrere enn ferdigsydde heller, noen tilfeller er jo omvendt.

Jeg vet ikke om hun vanligvis syr etter mål eller om hun har forskjellige modeller, men jeg skal høre med henne når den tid kommer om hun kan sy etter mål :)

Det er en sykkelsele :D Men er en fin kombisele!

Jeg bare tenkte at den sikkert ikke var så god å trekke i, derfor ville jeg spørre her :)

Nja... Det er en dårlig sykkel-/trekksele om hunden trekker, men er sikkert helt ok om hunden går med slakt bånd.

Har ikke så lyst til å bruke halsbånd, så jeg ønsket meg en sele til å gå i bånd med. Det var denne de hadde på sportsbutikken og den er jo veldig lett å ta av og på. :D

Har en sånn sele til voffsa mi selv og den bruker jeg bare sånn til tur, evt. jogging for hun trekker lite uansett. Det jeg syntes er super med den er at den er enkel og ta av og på.. bare tre over hodet og feste stropp under magen..

Men til noe annet bruk en turgåing ville jeg nok gått for en litt mer spesifikk sele. Er selv på utkikk etter det da jeg bare har en y-sele i tillegg, som selvfølgelig egner seg bedre til trekking.. men ikke helt fornøyd der heller!

Det fine med den også er at den er så godt polstret og har mye refleks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla har en slik formet sele, og den bruker vi på halvlange turer hvor hun ikke trenger å gå så veldig fint i bånd, men heller ikke skal trekker jevnt. Vi bruker den også på spor (der skal hun heller ikke trekke). Denne typen sele hindrer skulderbevegelsene, og bør ikke brukes på unge hunder som trekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...