Gå til innhold
Hundesonen.no

orkanger 12-13 nov.


MarieR

Recommended Posts

gratulerer marie :lol: ¨hadde tenkt å se buhundene i aksjon,men tror det kræsja med whippetene. :D monika!: var det deg? så ei med border collie der inne ja,men turte ikke gå bort for jeg visste ikke om det var deg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en eneste positiv ting? Det går da ikke an å ikke finne en eneste positiv ting om Ask!

Men ta den med på hundetreff du, så får jeg lest den. :lol:

Forresten, vet du hvordan det gikk med Tulla og Borghild?

Hei Ingvild. Synd du ikke kunne komme i dag. Får håpe du kommer i morgen.

Kira stilte i dag hun. Ble BIR og slo ut to tisper (klasse 6-9) og en hannhund (klasse 6-9). Og ingenting negativ kritikk. Du skulle sett hvor flink hun og mamma var i dag.

Tulla kom på andre plass. Ikke velfortjent synes jeg da. Synes hun skulle ha vunnet. Tulla var best til å gå i ringen og hadde de braeste bevegelsene, men dommeren sa hun var for stor. Borghild sa hun var 5 mnd og så er Tulla 5 1/2 mnd. Så hadde det ikke vært for det der med størrelse opplegget så hadde Tulla vunnet. Hun var jo så utrolig flink, skulle tro hun hadde gjort det i åresvis. Og Borghild var også veldig flink.

Skal bli spennende og se Lotta i morgen. Hun stilles jo mot kullsøsteren sin. Heia Lotta sier jeg bare :-)

Marie: Gratulere med Ask. Bra du er fornøyd med ham :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok, men oversette får dere gjøre selv :D

rather big dog, lacks(noen som vet hva det betyr?)the type of the breed. spitz like head and body. the color of coat correckt exept the white. not enough rolled up tail.

vel, det med at pelsen har korrekt farge er jo bra, og det at han ser ut som en spisshund.. men jeg synns hun kunne sagt noe om bevegelser, gemytt osv... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok, men oversette får dere gjøre selv :D

rather big dog, lacks(noen som vet hva det betyr?)the type of the breed. spitz like head and body. the color of coat correckt exept the white. not enough rolled up tail.

vel, det med at pelsen har korrekt farge er jo bra, og det at han ser ut som en spisshund.. men jeg synns hun kunne sagt noe om bevegelser, gemytt osv... :lol:

Rart dommeren ikke skrev noe om gemyttet og bevegelsene ja.. :? Det skal de gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok, men oversette får dere gjøre selv :D

rather big dog, lacks(noen som vet hva det betyr?)the type of the breed. spitz like head and body. the color of coat correckt exept the white. not enough rolled up tail.

vel, det med at pelsen har korrekt farge er jo bra, og det at han ser ut som en spisshund.. men jeg synns hun kunne sagt noe om bevegelser, gemytt osv... :lol:

Det jeg fant i ordboka på "lacks" er:

I. lack subst.: mangel

[uttrykk:]

(a) lack of mangel på (fx suffer from (a) lack of vitamins)

(a) lack of evidence mangel på bevis n

for lack of, through lack of (= for want of) av mangel på

there's no lack of det er ingen mangel på

II. lack vb mangle

[uttrykk:]

they don't lack (for) money (= they're not short of money) de mangler ikke penger

we lack (the) time to do it vi har ikke tid til å gjøre det

Ja, er enig at dommeren burde si noe om gemytt og bevegelser og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ingvild. Synd du ikke kunne komme i dag. Får håpe du kommer i morgen.

Kira stilte i dag hun. Ble BIR og slo ut to tisper (klasse 6-9) og en hannhund (klasse 6-9). Og ingenting negativ kritikk. Du skulle sett hvor flink hun og mamma var i dag.

Tulla kom på andre plass. Ikke velfortjent synes jeg da. Synes hun skulle ha vunnet. Tulla var best til å gå i ringen og hadde de braeste bevegelsene, men dommeren sa hun var for stor. Borghild sa hun var 5 mnd og så er Tulla 5 1/2 mnd. Så hadde det ikke vært for det der med størrelse opplegget så hadde Tulla vunnet. Hun var jo så utrolig flink, skulle tro hun hadde gjort det i åresvis. Og Borghild var også veldig flink.

Skal bli spennende og se Lotta i morgen. Hun stilles jo mot kullsøsteren sin. Heia Lotta sier jeg bare :-)

Marie: Gratulere med Ask. Bra du er fornøyd med ham :-)

Wow, kjempebra! BIR og allting. :lol: Kritikken, kan du sette inn den? Vil gjerne se. :wink:

Synd Tulla fikk trekk for at hun var stor. Men uansett så tyder det jo på at dere har lovende hunder begge to. :wink:

Du skal nedover igjen i morgen? Får se om jeg får kommet meg avgårde eller ikke. Om jeg kommer og ser på så kommer jeg ikke til å være der med en gang det begynner, for å si det sånn. Men vi får se. Er så lenge siden jeg har sett Kira nå, så jeg skal prøve å komme meg avgårde. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, kjempebra! BIR og allting. :lol: Kritikken, kan du sette inn den? Vil gjerne se. :wink:

Synd Tulla fikk trekk for at hun var stor. Men uansett så tyder det jo på at dere har lovende hunder begge to. :wink:

Du skal nedover igjen i morgen? Får se om jeg får kommet meg avgårde eller ikke. Om jeg kommer og ser på så kommer jeg ikke til å være der med en gang det begynner, for å si det sånn. Men vi får se. Er så lenge siden jeg har sett Kira nå, så jeg skal prøve å komme meg avgårde. :wink:

Men uheldigvis var konkurransen for stor/hard når det var 10 hunder i gruppe 8 som skulle kjempe om å bli BIG. Men vi hadde heller ingen forventet noen BIG tittel heller. Vi her hjemme er strålende fornøyd iallefall :-)

Ja, tror Tulla kommer til å gjøre det virkelig bra fremover hvis de fortsetter med utstilling. Hun er et naturtalent :D

Bare gleder meg i morgen til å se Lotta.

Ja, skal nedover i morgen og ja. Jeg og Kira. Skal sitte på med Beathe i morgen.

KRITKKEN TIL KIRA:

- 5 og en halv måned gammel tispe som etter alder er kommet langt i utviklingen

- Rasetypisk hode

- Korrekt ansatte ører

- God hals

- Velutviklet kropp

- Meget gode vinkler i bena

- Utmerket hårlag

- God gemytt

- Og etter alder meget gode bevegelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRITKKEN TIL KIRA:

- 5 og en halv måned gammel tispe som etter alder er kommet langt i utviklingen

- Rasetypisk hode

- Korrekt ansatte ører

- God hals

- Velutviklet kropp

- Meget gode vinkler i bena

- Utmerket hårlag

- God gemytt

- Og etter alder meget gode bevegelser

Kjempeflott jo! Ingen kommentar på fallende kryss, sånn som du fikk sist gang heller, kjempebra. :lol:

Veit du når i mårra det er Lotta stiller? Om det blir til at jeg drar så er det jo greit å være der for å se det liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott jo! Ingen kommentar på fallende kryss, sånn som du fikk sist gang heller, kjempebra. :D

Veit du når i mårra det er Lotta stiller? Om det blir til at jeg drar så er det jo greit å være der for å se det liksom...

Tusen takk. Selv om det var mamma som gikk så var jeg så utrolig nervøs. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre va meg når dommeren dømte.. hehe :-)

Lotta skal gå kjempe tidlig i morgen. kl. 10.00 skal hun inn i ringen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Selv om det var mamma som gikk så var jeg så utrolig nervøs. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre va meg når dommeren dømte.. hehe :-)

Lotta skal gå kjempe tidlig i morgen. kl. 10.00 skal hun inn i ringen :lol:

Arg, da må jeg jo stå opp tidlig jo. Men det går nok greit. Både i går og i dag våkna jeg helt av meg selv klokka sju og fikk ikke sove noe mer. Lurer på hvorfor jeg får sånne innfall når jeg kan ligge og dra meg så lenge jeg vil, og ikke faktisk må stå opp klokka sju.

Men vi får se, er ikke sikkert jeg kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok, men oversette får dere gjøre selv :D

rather big dog, lacks(noen som vet hva det betyr?)the type of the breed. spitz like head and body. the color of coat correckt exept the white. not enough rolled up tail.

vel, det med at pelsen har korrekt farge er jo bra, og det at han ser ut som en spisshund.. men jeg synns hun kunne sagt noe om bevegelser, gemytt osv... :lol:

ganske rett oversatt så er kritikken:

Ganske stor hund, mangler typelikhet (han er ikke typisk etter buhund rasestandaren) Hodet og kroppen er Spitz aktig. Pelsfargen er korrekt utenom den hvite kragen. ikke nok opprullet hale.

Syns også det var litt rart at dommeren ikke kommenterte bevegelser... det har jeg faktisk ikke sett før. Men så er det jo noen dommere som ikke er så nøye på bevegelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, da må jeg jo stå opp tidlig jo. Men det går nok greit. Både i går og i dag våkna jeg helt av meg selv klokka sju og fikk ikke sove noe mer. Lurer på hvorfor jeg får sånne innfall når jeg kan ligge og dra meg så lenge jeg vil, og ikke faktisk må stå opp klokka sju.

Men vi får se, er ikke sikkert jeg kommer...

Ja, er det ikke typisk.. hehe :-) Hvis du har penger på kortet så si ifra om du kommer eller ei i morgen da. Dumt du var syk i dag, hadde vært kult om du hadde vært der og :-)

God bedring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske rett oversatt så er kritikken:

Ganske stor hund, mangler typelikhet (han er ikke typisk etter buhund rasestandaren) Hodet og kroppen er Spitz aktig. Pelsfargen er korrekt

utenom den hvite kragen. ikke nok opprullet hale.

ikke typisk etter standard?! det var hardt.. :D hmm.. jaja, vi gir ikke opp, han er ikke ferdig utvokst enda heller. jeg stiller på utstillingene jeg har tenkt i 06, så får vi se. :D

Syns også det var litt rart at dommeren ikke kommenterte bevegelser... det har jeg faktisk ikke sett før. Men så er det jo noen dommere som ikke er så nøye på bevegelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skal ikke bry deg om hva en dommer sier!!

Jeg har opplevd at en hund ble sendt ut av ringen med gult på lørdagen med elendig kritikk, for så å ta Certet og BIM dagen etterpå... så det er svært opp til hva dommerene ser etter!!

Ikke gi opp! Og uansett så er han jo samme hunden om han er "utstillingspen" eller ikke :(:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Grattis til dere alle..:lol:

Var selv i Nidelvhallen på barn & Hund. Har en del problemer med Milo for de som ikke veit det. Han har litt problemer med at han ikke vil gå hvis det er mange hunder i nærheten, går på andre hunder os.v. Men vet dere hva?

Milo var kjempe flink:D Han gikknår jeg ba han gå, og stoppet bare an gang..=P For å hilse på en annen hund:P Vi satt og venta i tre timer før Banr og hund begynte. Vi hadde ikke bilden der, så hundene måtte være inne i hallen. Og der lå Milo leeenge og rooolig..:D Er skikkelig imponert. Han gikk faktisk bare på EN hund:d Å det ar en Yorkshire Terrier.(på fuglehund utstilling?=P)

Inne i ringen så var han en drøm. Det var bare barn og hund da.Men han strakk føttene Og halen rett ut hele tiden. Når vi skulle stille de så rett i riktig posisjon og sto sånn i ca. 3min! De andre hundene satte seg ned og tulet bare.

Fikk kommentar: Nydelig hund, kjempe flott pels, fin kontakt og nydelig framvisning:D Er stooolt:D:D:D=P

Mange som syns at jeg skulle stille påden vanlige utstillinga...Men det blir på neste..=P I April på Malvik..:D GLEDER MEG:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...