Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

Jeanette dah, du må jo legge uke-0 bildet sammen med uke-1 bildet så vi lettere kan se forandringene.. Ammatør! :o;):P

Ikke helt de store forandringene enda, kanskje? hehe

*ler* trengte du virkelig se dem bildene sammen :cool: Og nei, jeg forventer ingen ekstrem forvandling enda ;)

Det er litt ryddigere på den ene bilde i bakgrunnen da (eller annen rot heter det vel). *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar

*ler* trengte du virkelig se dem bildene sammen :) Og nei, jeg forventer ingen ekstrem forvandling enda :)

Det er litt ryddigere på den ene bilde i bakgrunnen da (eller annen rot heter det vel). *plystre*

Rot? Nei nei det heter ikke det - det kalles "variabel dekorasjon" og utgjør sikkert mange helsiders artikler i dyre interiør-blader!

Og nei, det var jo ikke den store forskjellen da, Talli er like pen som vanlig hun..

Har jeg forresten nevnt at jeg er av og til litt spent på dette? Sånn innimellom.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* trengte du virkelig se dem bildene sammen :) Og nei, jeg forventer ingen ekstrem forvandling enda :lol:

hehe - Nei, jeg forventer ingen større forandring på et par-tre uker til jeg :) Men moroa med å ha ukesbilder er jo å se fra uke til uke, og da må du jo ha med uke-0 uansett *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo faktisk glemt å måle henne rundt magen :)

Så det har jeg gjort i dag, med middagen i magen.

Rundt "brystspissen" (tror det heter det på folk iallefall, finner ikke anatomi boken akkurat nå) altså rundt ribbene: 57 cm

Rundt buken/helt bak i lysken: 48 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo faktisk glemt å måle henne rundt magen  :)

Så det har jeg gjort i dag, med middagen i magen.

Rundt "brystspissen" (tror det heter det på folk iallefall, finner ikke anatomi boken akkurat nå) altså rundt ribbene: 57 cm

Dette blir spennende ja, og jammen sann blir det to sonen-fødsler i slutten av februar.. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke mange red & tan, og noen oppdrettere har gått inn for å bevare fargen (og som så ofte når man begynner med farge avl så kan det fort gå på bekostning av andre ting.. Håper vi klarer unngå det problemet med rasen).

Heldigvis har vi ikke de "fargeproblemene" med hoffene :)

Uansett, blir spennende å se hvor mange som kommer (for det blir valper!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det 14 dager siden siste parring (evt 16 dager siden første).

Til ære for 2ne så kommer uke 0 bildet:

DSCF3192.jpg

2 uker:

DSCF3332.jpg

Mål uke 1:

Rundt "brystspissen", altså rundt ribbene: 57 cm

Uke 2:

Rundt "brystspissen" rundt ribbene: 54 cm

Rundt buken/helt bak i lysken: 45 cm.

Krymper vist hun... Brukte forresten annet målbånd som gikk rundt henne i dag, og ikke som sist hvor jeg brukte snor som jeg målte. Det kan jo gjøre en viss forsjell. Og når og hvor mye hun har spist. (+hun skal ikke vokse helt enda :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt "truet" til å legge ut bilder en dag før.

0 uker

DSCF3192.jpg

3 uker

DSCF3355.jpg

Mål uke 3:

Brystspiss: 57

Buk: 45

Jeg syns det er noen små forandringer her og der. Hun har begynnt å utvikle jur, noe som er litt tidlig med tanke på falsk drektighet.

Og flankene hennes er blitt litt borte. Normalt så er Talli veldig "mynde" i kroppen og er innsvinket både i buken og sett ovenfra i flankene. Hun er også veldig stram rund bruken. Litt sånn "mye luft i magen" mage (nei hun fiser ikke som jeg har registrert :icon_redface:)

DSCF3360.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrer du ikke i ovnen på en kald dag som dette?? :whistle:

Jeg tror hun er drektig! :icon_redface:

:P jeg ventet på at noen skulle legge merke til ovnen. Men jeg har det ganske godt og varmt inne enda etter fyring tidligere i dag. Også "sparer" jeg litt på ved ettersom jeg ikke vet når bilen min vil leke med meg igjen ;)

Håper du har rett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt på bildet ovenfra synes også jeg at hun viser tegn til å være drektig :icon_redface: Spennende!

Ja det er liksom der jeg syns det er "noe" jeg også.

Har nesten lyst til å ta nytt bilde nå når hun har fått mat. Hun ser jo "svær" ut :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er liksom der jeg syns det er "noe" jeg også. Har nesten lyst til å ta nytt bilde nå når hun har fått mat. Hun ser jo "svær" ut :whistle:

*Flir*. Ingen som er litt desperate vel ? Men det er sikkert smart å lure seg selv ved å fôre henne litt før fotografering :icon_redface: "erte Jeanette litt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir*. Ingen som er litt desperate vel ? Men det er sikkert smart å lure seg selv ved å fôre henne litt før fotografering :icon_redface: "erte Jeanette litt"

*rekke tunge til Siri* Det er jo nå etter bildene hun har fått mat da :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå har jeg nitidg studert alle bildene.. synes du heretter kun skal ta bilder ovenifra Jeanette! Ser litt bulende ut da (hvis man legger litt godvilje til, men det har jeg bøttesvis av). Og Talli er sånn en pen hund altså! Og så kunne jeg ønske det ble 15. januar snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende.. Jeg og Blondie krysser fingre og labber for dere :)

jeg krysser fingre :)

Takker :)

Imorgen er det fire ukers bilder er det ikke? :banana:

Joooo stemmer det. Men jeg kan vel ikke si for høyt at jeg har mistet litt troen igjen de siste dagene, da blir vel noen hysteriske. Så jeg har ikke sagt det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...