Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Ingen parring med heng i dag heller. Vi var til veterinær mannen og han var enig i at Talli var veldig klar.

Og Blaze er også veldig enig med veterinær mannen (Blaze er jo delvis hannhund når det kommer til enkelte ting)

Utstryk ble tatt, Wakool ble tømt og svømmere puttet inn i Talli.

Så da håper vi det rekker med at det har kommet inn svømmere på dag 13-14 og 15, uten heng.

Pga julestria så måtte Wakool hjem og jeg skal muligens på farten selv til helgen.

Så da håper jeg at det rekker for dem to nerde hundene ..

SG1L6646.jpg

Også får jeg vel begynne med en uke 0 bilde:

DSCF3192.jpg

Også blir det vel ultralyd om ca 28-30 dager. Ca 15 januar tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å følge med fremover... Bare vent og se, det kommer 9 ekornbarn, bare vent og se :getlost:

(fordelingen er 6 tisper og 3 hanner, en brun hannhund og resten er røde :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å følge med fremover... Bare vent og se, det kommer 9 ekornbarn, bare vent og se :getlost:

(fordelingen er 6 tisper og 3 hanner, en brun hannhund og resten er røde :wub: )

Jeg håper du har HELT rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har HELT rett :getlost:

Egentlig så spiller jo fargen på valpene liten rolle, bare det er en godkjent farge på rasen... (samt at de blir like ville og gale som mamma og bestemor og ikke minst: like pene og flinke :wub: )

edit: la til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammatøøøøøør ! Hilsen Willy h015.gif

Staaakars, må ikke mobbe gutter med litt mindre kjønnsdrift.

Egentlig så spiller jo fargen på valpene liten rolle, bare det er en godkjent farge på rasen... (samt at de blir like ville og gale som mamma og bestemor og ikke minst: like pene og flinke )

Sånn egentlig så bryr jeg meg minimalt om fargene jeg også. Men det som HADDE vært kult, om jeg skal ønske farge, var red og tan.

Nå har jeg egentlig bare hørt om ett eller to tilfeller med feilfarget i hele europa. Og å klare lage den feilfargen med to dilut gen er en genetriks umulighet med dem to :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egentlig så bryr jeg meg minimalt om fargene jeg også. Men det som HADDE vært kult, om jeg skal ønske farge, var red og tan.

jeg trooooooooooooor at om jeg ønsker meg en spesiell farge, så er det red&tan. og aller helst med hvitt bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staaakars, må ikke mobbe gutter med litt mindre kjønnsdrift.

Jeg har irettesatt guttungen og fortalt ham om mobbin og hva det kan føre til...

Det kommer helt ann på hvilke av Willyene vi spør det. Vår Willy har heller ikke store kjønnsdriften...

*Host*... var det ikke stefaren din som het Willy ??? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammatøøøøøør ! Hilsen Willy h015.gif

Noen fordeler skal man da ha om man har en kjønnsfrosk :wub:

Lykke til Jeanette og ungene gleder meg veldig til å hilse på valpene som kommer på nyåret :P Så Talli må ikke skuffe dem :getlost: Da blir det ikke flere bamser på henne *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egentlig så bryr jeg meg minimalt om fargene jeg også. Men det som HADDE vært kult, om jeg skal ønske farge, var red og tan.

Nå har jeg egentlig bare hørt om ett eller to tilfeller med feilfarget i hele europa. Og å klare lage den feilfargen med to dilut gen er en genetriks umulighet med dem to :getlost:

Red-Tan er det vel ikke så veldig mange av? Uansett så er det jo spennende å se hvilke farger som de små får :P

Arv av farger hos hunder er virkelig spennende :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red-Tan er det vel ikke så veldig mange av? Uansett så er det jo spennende å se hvilke farger som de små får :o

Arv av farger hos hunder er virkelig spennende ;)

Nei det er ikke mange red & tan, og noen oppdrettere har gått inn for å bevare fargen (og som så ofte når man begynner med farge avl så kan det fort gå på bekostning av andre ting.. Håper vi klarer unngå det problemet med rasen).

En uke og 2 dager har det nå gått siden Wakool reiste hjem. Talli er fortsatt litt hoven bak, noe som skal være ett godt tegn.Og Blaze mener fortsatt at hun må parres.. (men det kan også være for at Blaze skal løpe selv om en mnd).

Men ellers er det nok minimalt med endring så langt. Talli er alltid sulten, og alltid "in your face", så jeg kan ikke si at det er noen spesiellt tegn :cool:

Så en uke og 2 dager bildet:

DSCF3308.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette dah, du må jo legge uke-0 bildet sammen med uke-1 bildet så vi lettere kan se forandringene.. Ammatør! :cool::o;)

Også får jeg vel begynne med en uke 0 bilde:

DSCF3192.jpg

Så en uke og 2 dager bildet:

DSCF3308.jpg

Ikke helt de store forandringene enda, kanskje? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...