Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lage smoothie?


Benedicte

Recommended Posts

Jeg skal lage smoothie for første gang. Hvordan gjør jeg det? Ser at det er noen oppskrifter på internett, men ingen av passer med de ingrediensene jeg har...

Jeg har melk, jordbær, banan m.m, men det er jordbær og banan som høres best ut. Er det bare å putte jordbær og banan (og melk? Hvor mye?) i maskinen og kjør på? Blir det god smak da av å bare blande masse rart? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke laget så mye smoothie(ønsker meg smoothiemaskin til jul!), men jeg er glad i banasmoothie, så om noen har en god banansmoothieoppskrift så kan jeg godt få stjele den :hmm: Men i hvert fall. Jeg varierer med en del diverse smoothieblandinger fra frysedisken, yoghurt, juice, isbiter, fersk frukt++ Er vel egentlig bare fantasien som setter grenser :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du juice? (Hvilket som helst, appelsin, frukt)

Det vanlige er og ha i en halv til en banan, frukten du vill ha og spe i med juice. (Du ser selv hvor my jucie du skal ha i, spørs jo hvor tykk du vill ha den selv)

Også finnes det en litt tykkere smoothie. Med is og melk! Der er det og ha en en dæsj is, ha i frukten og spe etter med melk. Den minner litt mer om milkeshake, men det er god, herlig god!

Noen har også oppi bare frukt, men du må ha noe og vanne det ut med. Mange bruker også isbiter vis frukta ikke er frosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier bare å ha oppi jordbær og blåbær. Spiller egentlig ingen rolle hvor mye du tar av hver - smak og behag :D Så har jeg oppi bittelitt vann(ikke for mye, da blir den fort for tynn..), og smaker til med litt fruktose(/sukker) ;)

Om det du skal bruke ikke er frossent, ville jeg hatt oppi litt isbiter ;)

Bare bruk Banan og jorbær, du :hmm: Hadde droppa melka - med mindre du vil lage milkshake, hehe :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pleier jeg å bruke frosne bær hovedsaklig. Og favoritt oppskriftene er da:

-jordbær

-litt bringebær

-eplejuice

-litt banan (ikke frosset)

eller

-jordbær

-blåbær

-vaniljeyoughurt

-en eller annen type juice

-banan (ikke frosset)

Nå fikk jeg lyst på dette gitt.. hmmm ... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, Smoothie ja... Hva med diabetikere? Noen som aner noe om hvordan man kan gå frem for å lage en smoothie uten at det er en bombe av karbohydrater? For slik jeg ser det må det jo bare bli fullstendig stort karbo innhold? Det er jo frukt, juice, kanskje melk, is osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt vann oppi? Prøvd å ta litt av gangen? :D Noen blendere vil bare ikke ta frosne ting.. :P

edit: vet om flere veninner som tar det i micro'n før de har det i blenderen pga. den ikke vil ta frosne ting.. :D

Tok litt mer melk i og da løsnet det seg fort! :-)

Har til nå smakt èn smoothie med ferske jordbær, litt fersk avokado, banan og knuste isbiter. Den likte jeg veldig godt!

Smakte i sted en ferdigfrosset blanding med blåbær, rips, bringebær, banan og tok i litt lettmelk. Den var grei den også, men foretreakk jordbærblandingen. Har derfor kjøpt en pakke frosne og ferske jordbær også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...