Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå kan hundene gå fritt i skogen igjen

Aina&Kaizer

Recommended Posts

Skrevet

Holdt på å dø av latter nå jeg så dette, haha... Kjipt med smale trær også da. Generelt kjipt når jeg tenker meg om :hmm:

Kjipere å miste bikkja til ulv vil jeg tro?

Skrevet

Først får man kjeft fordi man er uansvarlig fordi bikkja blir tatt av ulv og så blir man latterliggjort når man finner måter å beskytte den på...

Jeg tror iallefall at dette kan være en bra ting og om man senker antallet ulvedrepte hunder er det jo bare enda bedre. Da kan man ivareta kulturtradisjonene og ulvehaterne for ett argument mindre til glede for oss som vil ha ulven:)

Skrevet

Haha,den der ideen,og liknende,eller samme produkt har vært ganske lenge nå...skam på dem som ikke har giddet å prøve! :hmm:

Nei det er en annen,den jeg vet om hadde sånn væskeinnhold som ble frigjort ved tygg og smakte drit!

Skrevet

Synes ikke man skal "mobbe" denne rustningen heller før den er blitt prøvd et par år.. Er vel bedre dette enn at hunden blir bitt og muligens drept? Det ser ikke så behagelig ut dog.. :hmm:

Sikkert mange jegere som ikke kommer til å ta dette alvorlig å le av hele greia.. Så klager de på ny når hunden blir drept.. :hmm:

Skrevet

Jeg lurer på om selve drakten med selvlysende farger og det hele muligens kan ha en viss avskrekkende effekt, utseendet i seg selv? Tenker de kanskje kan bli litt usikker på hvordan de skal gripe fatt i denne underlige reflekspinnsvinhunden, og kanskje hunders liv kan bli spart bare ved det? Mulig jeg er vel optimistisk her men... Synes nå i hvert fall at det er bedre at de prøver dette, enn å ikke gjøre noe.

Skrevet

Jeg lurer på om selve drakten med selvlysende farger og det hele muligens kan ha en viss avskrekkende effekt, utseendet i seg selv? Tenker de kanskje kan bli litt usikker på hvordan de skal gripe fatt i denne underlige reflekspinnsvinhunden, og kanskje hunders liv kan bli spart bare ved det? Mulig jeg er vel optimistisk her men... Synes nå i hvert fall at det er bedre at de prøver dette, enn å ikke gjøre noe.

Om dette stemmer gjør refleksdekken/halsbånd samme nytten :hmm:

Skrevet

Om dette stemmer gjør refleksdekken/halsbånd samme nytten :hmm:

Jeg synes i hvert fall at den greien der ser mer avskrekkende og fremtredende enn et reflekshalsbånd, men men. Om det funker, så er ingen ting bedre enn det :hmm:

Skrevet

Det var da voldsomt til negativitet da. Det må jo være verdt forsøket, og det er jo testet 5 år i Sverige.

Jeg er ikke negativ jeg.

Er bare kritisk til det drakten.

Ulver kan drepe elger!

Jeg vil tro at ulv kan drepe en hund med en sånn vest også... med mindre den har heldekkende kevlar (noe den vesten ikke har)

Og med den testingen.... består den av å sende en hund inn på en ulvs territorie med den på?

men mindre den er testet i et ANGREP, så stiller jeg meg kritisk.

Skrevet

Jada,så fordi vi allerede har bestemt at det nok ikke går så er det bare og la være?

Da får hundene bare bli spist da med den der "det funker nok ikke" innstillingen... :hmm:

Og en annen ting..Så mye tullete humor som det er på dette forumet med "ekle valper" osv,selv om de er søte så må det vel for all del kunne gå ann og kødde litt med en sånn tåpelig vest,selv om man kan innse at den er ,eller KAN være nyttig?

Snakke meg om tørrt altså... :hmm:

Jeg synes det ser latterlig ut,men AMEN! Få driten på alle hundene ,gjerne med både spiker og ekkel væske!

Skrevet

Først får man kjeft fordi man er uansvarlig fordi bikkja blir tatt av ulv og så blir man latterliggjort når man finner måter å beskytte den på...

Håper ikke du sikter til meg, for jeg mener oppriktig at dette er en veldig god ide og jeg håper inderlig at de fleste faktisk investerer i en slik vest. Og jeg mener også at det må være bedre med en slik vest, fremfor å finne hunden sin spist i skogen...

Skrevet

Slike vester og halsbeskyttelse i kevlar er brukt på villsvinhunder i mange år og har nok reddet mangt et hundeliv. Det er riktignok første gang jeg har sett de i neongult og med spiker. På Amerikansk Bulldog som blir brukt i jakt er iallefall en sånn type getup veldig vanlig. :hmm:

Synes det er flott at sånt er tilgjengelig for norske hunder også! Tipper at prisen er noe bedre i USA da, der kan man få både vest og halsbeskyttelse for under $150. Jeg klarte ikke å finne ut hvor mye de koster her til lands, men kanskje verdt å sette inn sine egne spiker? Så var det nå om man klarte å hamre dem gjennom kevlaren da... :hmm:

DSC_0092.JPG

47b7d908b3127ccebbc5e5a3877900000006108AYsWbhq5cNy.jpg

kilde til bilder: www.razorbackhoghuntingsupply.com

Skrevet

Håper ikke du sikter til meg, for jeg mener oppriktig at dette er en veldig god ide og jeg håper inderlig at de fleste faktisk investerer i en slik vest. Og jeg mener også at det må være bedre med en slik vest, fremfor å finne hunden sin spist i skogen...

var nok mer siktet til noen som skrev før deg;) he he

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...