Gå til innhold
Hundesonen.no

Problematisk Veterinær


Red Merle

Recommended Posts

I slutten av September var vi hos veterinæren med boxeren vi hadde ( noen spørsmål om hvorfor jeg skriver hadde, ta det på PM!).Vi skulle ta urin prøve og blodprøve på ham fordi han var veldig syk på dette tidspunget (uringrus/nyreproblemer). Regningen ble ikke så høy, bare 1600 kr. Denne skulle betales innen 19 oktober, og jeg betalte den selvsagt til tiden.

Nå en mnd etter, så ringer veterinæren til meg og spør hvorfor jeg ikke har betalt.. Jeg blir litt paff og skjønner ikke helt hva han snakker om, jeg hadde jo betalt det jeg skulle, og hadde kvitteringer på det. Jeg sier til veterinæren at det var veldig rart at han ikke hadde fått pengene og forklarte at jeg hadde betalt og har kvittering osv. Veterinæren trodde liksom ikke helt på det vriket det som, så han ba meg komme inn til dem med kvitteringen.

Ja vel, jeg reiser inn til dem. Han kontollerer at hans kontonummer er korrekt, og at kvitteringen er gyldig, så han skulle høre med banken sin.

Dagen etter, ringer han, og sier at pengene ikke hadde kommet, og at jeg måtte komme inn med kvitteringen igjen! Tenkte som så at jeg like gjerne kunne gå å skaffe kontoutskrift samtidig, for å kontollere at pengene faktisk ble trukket fra min konto. Joda de 1600kr hadde blitt trukket fra min konto samme dato som jeg betalte regningen.

Da jeg kom inn, og viste papirene på at jeg har gjort mitt... Får jeg et irritert svar av veterinæren om at jeg måtte bytte bank (Han har det vel for F ikke noe med hvem bak jeg benytter meg av?! ), og at jeg måtte gå til banken å be om erstatning for at dem ikke fikk pengene sine. Altså, han vil at JEG skal gå i banken å kreve HANS penger??

Han mener han ikke har mottatt penger/ at jeg ikke har betalt, når jeg har kvittering på at jeg har betalt??

I dag ringte han igjen, og skulle ha meg til å ornde med banken og komme inn med papirene IGJEN!

Hvilke rettigheter har jeg her? Jeg har gjort mitt, jeg kan ikke noe for at han ikke har mottat pengene. Jeg har betalt, og har bevis på det. At han evnt ikke har fått med seg at han har fått inn penger på kontoen kan da ikke jeg noe for.. Og om det faktisk stemmer at han ikke har fått penger, så er det da ikke min feil?

Jeg begynner ærligtalt å gå lei av å bli oppringt hver dag for å ordne opp i noe som jeg ikke kan ordne opp i noe mer enn det jeg har gjort. Hva skal jeg gjøre? Bytter iallefall veterinær !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp å ta telefonen? :rolleyes2:

Si det som det er, at han må snakke med banken sin og ordne opp i dette? Så lenge du har en gyldig kvittering med riktig kontonummer er det ikke noe mer du burde gjøre med den saken. Hvis du er grei kan du jo kontakte banken din og si at disse pengene ikke har kommet frem, og om det er noe de kan gjøre.

Eller så kan du også be ham om kontoutskrift for oktober for det gjeldende kontonummeret, så du får bevis på at han ikke har fått pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort og greit, ta kopi av dine kvitteringer. Mail/post/fax disse til ham. DU har betalt, til riktig konto, riktig sum, innen riktig tid.

Hvis han ikke finner det på sin konto er dette noe han må ta opp med SIN bank. Din bank viser jo til at det har gått ut av din konto med hans kontonr. som mottaker.

Altså, så lenge du kan bevise at du har betalt og til rikig konto så har det faktisk ikke mer med deg å gjøre.

.,,, og når det er sagt, neste gang kanskje benytte seg av en annen vet? Han her roter da kanskje en smule for mye og er urettferdig overfor kundene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra forslag - be han om konotutskrift, så kan du forevise denne + din kvittering og be banken din å spore opp pengene.. he he he

Nei, du skal selvsagt ikke gjøre noe mer - enn å si at du HAR betalt og har kvittering på det. Dette er noe som bankene må ordne opp i - og det er i alle fall ikke noe DU verken kan eller må undersøke noe mer.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang han ringer kommer jeg til å si at det ikke er noe mer jeg kan gjøre. Jeg har snakket med banken, de kan ikke hjelpe meg. Han må dra inn til banken selv å si at han ikke har fått pengene side. For så lenge pengene var trukket fra min konto, så kunne ikke jeg komme å kreve de, det er jo ikke mine penger.

Kan jo evnt be ham om å ordne konto utskrift fra seg selv da, men det blir neppe hyggelig. Han virker ganske sur for at han ikke har fått pengene..

Nei, får droppe å ta tlf om dette fortsetter:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en tlf til banken min og fortalt om saken for å høre hva de mente jeg. Men ellers er jeg helt enig. Du har gjort det du skulle, skulle pengene være mistet på veien (noe som ikke skjer veldig ofte vil jeg tro!) så får bankene ordne opp i det. Det er ikke ditt ansvar! Veterinæren må ta kontakt med egen bank. Mest sannsynlig har vel pengene kommet inn og forsvunnet ut uten av veterinæren har registrert det, tenker jeg... :P Har vært borti en del veterinærer i mitt liv og det er ikke alle som har like stålkontroll over finansene - der heller! I tillegg driver de jo stort sett enkeltmannsforetak og har ansvar for både ut og inn selv, mange bønder og mye penger og fakturaer hit og dit. Fort gjort å gå glipp av noe innimellom.

Men din feil er det uansett iallefall ikke! :rolleyes2:

Edit:

Så at du hadde ringt banken. Da er det vel bare å fortelle han at du har snakket med banken og si at det ikke er noe du kan gjøre. Så får vi tro han slutter å plage deg og ordner opp selv! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo evnt be ham om å ordne konto utskrift fra seg selv da, men det blir neppe hyggelig. Han virker ganske sur for at han ikke har fått pengene..

Jeg kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne her! Ikke be ham om noen kontoutskrift. Så lenge du har betalt og har kvittering på dette så skal han faktisk ikke blande deg inn noe mer. Da må det være en feil som enten har skjedd mellom bankene eller internt i hans bank.

Gi ham en kopi av kvitteringen i tilfelle han trenger det overfor sin bank.

*irriterer meg over tullete mennesker som plager andre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iogmed at du har betalt og gjordt din del, men alikevell er saken slik. jeg er av person som liker å ha ting i orden,så ville gjordt følgende:

-Skrive en mail til banken, be dem bekrefte at du har vært i kontakt med dem, og at kvitering + sjekken hos dem, på et papir. skriv ut denne.

-Kopier kviteringene, + alt som har med saken og gjøre (hva, hvem, regning, når betalt)

-Lever dette til dyrlegen og si at dette er det eneste du kan gjøre, og si at du har fått beskjed og tips om at det er han som må sjekke sin bank, da du har det i orden fra din side.

Da kan han ivartfall ikke legge noe skyld på deg, og du har både kviteringer og banken på din side, om det skulle skje noe mer.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ikke kjat mer med han. be om at all skal foregå skriflig og får du noe skriftlig så kontakter du banken din. Han har ingen rettigheter her. Eneste han kan gjøre er å sende faktura med påfølgende purring med inkassovarsel for så og ev. engasjere ett inkassobyrå men ett sånt byrå vil jo aldri ta i saken hvis du dokumenterer betalingen. Det er du som har alle "rettigheter" her. Dyrlegen har hvertfall ingen. Det får såfall bli en sak mellom hans bank og din hvis det er som han sier. Han må jo være helt blåst. Hvertfall ikke profesjonell. De fleste i dag benytter eksterne til å ta seg av pengeinnkreving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du gjort ditt, han må kontakte banken sin og sende dem kopi av kvitteringen din. Så er det opp til banken å finne ut hvor pengene har tatt veien. Du får bare hilse ham og si at sorry, men det er ikke mer du kan gjøre. Og bytt gjerne veterinær neste gang :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd! Jeg skal i det minset se hva jeg kan få gjort. Jeg har ikke hørt noe mer fra ham i dag, men han ringer vel i morra... Tenker jeg skal skaffe en slags 'bekreftelse' fra banken om at pengene er overført, og at det er han som må ordne opp med sin bank. Så er jeg mer 'sikret' fra min bank sin side.

Dette er utrolig irriterende. Nå som jeg hadde funnet en veterinær innen rimelig avstand, ikke sånn kjempe dyr og som bikkja ikke er redd for. Synes de var helt ålreigte (på godt norsk), helt til dette. En ting er at de reagerer på at pengene ikke har kommet, en annen ting er at jeg synes de hondterer saken på feil måte. Så jeg skal bytte til en annen klinikk som har litt mer kontroll over kontoen.. Og som er litt hyggeligere når slike ting skjer, for sånt kan jo skje hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd! Jeg skal i det minset se hva jeg kan få gjort. Jeg har ikke hørt noe mer fra ham i dag, men han ringer vel i morra... Tenker jeg skal skaffe en slags 'bekreftelse' fra banken om at pengene er overført, og at det er han som må ordne opp med sin bank. Så er jeg mer 'sikret' fra min bank sin side.

Dette er utrolig irriterende. Nå som jeg hadde funnet en veterinær innen rimelig avstand, ikke sånn kjempe dyr og som bikkja ikke er redd for. Synes de var helt ålreigte (på godt norsk), helt til dette. En ting er at de reagerer på at pengene ikke har kommet, en annen ting er at jeg synes de hondterer saken på feil måte. Så jeg skal bytte til en annen klinikk som har litt mer kontroll over kontoen.. Og som er litt hyggeligere når slike ting skjer, for sånt kan jo skje hvem som helst.

Det er jo det man har kvittering for! :whistle: Tytti, for en type! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, tror dere f ikke han ringte igjen i dag!

Sa til han at han måtte gå til banken å bevise at han ikke har fått pengene, for jeg kan ikke gå til min bank å kreve penger som ikke er mine.. Sur ble'n. Han sa at han skulle ringe banken å høre, så skulle han ringe meg opp igjen :P .. Er det mulig? Han må GÅ, ikke ringe!

Kjenner en vanvittig irritasjon over dette! Er det mulig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, tror dere f ikke han ringte igjen i dag!

Sa til han at han måtte gå til banken å bevise at han ikke har fått pengene, for jeg kan ikke gå til min bank å kreve penger som ikke er mine.. Sur ble'n. Han sa at han skulle ringe banken å høre, så skulle han ringe meg opp igjen :P .. Er det mulig? Han må GÅ, ikke ringe!

Kjenner en vanvittig irritasjon over dette! Er det mulig! :D

Bytt telefonnummer, og veterinær? Han høres noe merkelig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, tror dere f ikke han ringte igjen i dag!

Sa til han at han måtte gå til banken å bevise at han ikke har fått pengene, for jeg kan ikke gå til min bank å kreve penger som ikke er mine.. Sur ble'n. Han sa at han skulle ringe banken å høre, så skulle han ringe meg opp igjen :P .. Er det mulig? Han må GÅ, ikke ringe!

Kjenner en vanvittig irritasjon over dette! Er det mulig! :D

Men hvorfor ber du ham om å bevise at han ikke har fått pengene inn på konto?

Poenget er at du har jo uansett kvittering på at du har betalt og da skal han ikke plage deg noe mer. Send ham kvittering på at du har beløp (der fremgår jo sum betalt, dato betalt og ikke minst HANS kontonr. som mottaker) og postlegg, evt. scann det og send på mail til ham. Da har han det han trenger overfor SIN bank og får ordne opp i det selv. Dette må han i sin helhet ta opp med sin bank dersom han virkelig ikke har fått inn pengene.

Så ville jeg nok kanskje ha ymtet frempå om en form for unnskyldning grunnet ekstremt DÅRLIG uproffesjonell oppførsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...