Gå til innhold
Hundesonen.no

Trodde aldri jeg skulle få skrive dette...

Hundepsyk

Recommended Posts

Hehe, tror nok det går fint å ha hunden i senga til å begynne med, det har jeg gjort her, med begge mine, Kee-Kee sov i senga veldig lenge, før hun begynte å legge seg på badet i stedet(jeg tror det er fordi hun er mer voksen, trygg og selvstendig, derfor er det ikke så interessant å sove med meg), men hun sover fortsatt i senga når hun(og jeg) føler for det, men null problem å be henne gå sin vei.

Med Lundii, valpen, er det litt annerledes. Hun sov i sengen helt til å begynne med, så ville hun ikke mer, og nå begynner hun litt igjen, men først litt utpå natten. Vil helst ligge for seg selv til å begynne med, for da kan hun herje med lekene sine hvis hun ikke er trøtt. :D

Så, ville ikke bekymret meg for å ha hunden i senga, tror det er bra for valper jeg, å få ligge tett inntil, slik som de gjør i valpekassen, så det ikke blir så fryktelig ensomt til å begynne med. Etterhvert som de blir kjent i huset og mer trygge, vil de nok legge seg til å sove andre steder også. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj, aj, aj, folkens! Dere gir meg ikke mye håp, hehe! :D

Det er vel ikke så farlig, dessuten er det kanskje enklere å våkne om valpen plutselig vil tisse? :P

Om begge ligger i senga, mener jeg..

Grattis med valp, for en fin farge på hun. Er nok enklere å våkne med valpen i sengen ja. Selv om hun kanskje ikke gir beskjed i begynnelsen så vil du merke når hun blir urolig og må på do. De færreste valper vil gå på do der de sover så sant de har et valg.. Er utrolig koselig å ha valpen i sengen, tviler sterkt på at du vil angre på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj, aj, aj, folkens! Dere gir meg ikke mye håp, hehe! :whistle:

Det er vel ikke så farlig, dessuten er det kanskje enklere å våkne om valpen plutselig vil tisse? :whistle:

Om begge ligger i senga, mener jeg..

Haha, jeg har hatt bikkja i senga i 7 år jeg.. :whistle: Ikke lett å bli kvitt den (u?)vanen..

Og til spørsmålet ditt, jeg syns det er lettere å merke når hunden må på do om natta. Merker med en gang at noe er galt når hun begynner å gå rundt på senga (det gjør hun fordi det er mørkt og hun leter etter teppet hun bruker å hoppe ned på), og da er det lett å ta henne ut så hun får gjort sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...