Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK region Trøndelag's valpeshow 22.11.2009

Anita F

Recommended Posts

Jubis siste valpeshow var en realitet, og jeg som ikke trodde jeg var nervøs i det hele tatt ble mer og mer nervøs jo lenger jeg kom utover dagen..

Vi fikk lett BIR'et da hun stilte som eneste valp i rasen. Så var det og vente på gruppa, hvor det var fire raser. Jubi ble satt fremst, og jeg var kjempefornøyd! Så til BIS-finalen, det var 9 nyyydelige valper der og jeg var helt sikker på at vi ble uplassert. Vi løp mange runder og det hele virket veldig 'profft' på meg som ikke er så godt vant til store ringer :)

Men uansett, vi løp ut og vinnerene skulle løpe inn igjen. Og slik ble resultatene:

BIS 4 Labrador

BIS 3 Riesenschnauzer sort

BIS 2 Dalmatiner ( Jubi min :) )

BIS 1 Løwchen

Er det rart at jeg strålte som ei sol og skalv i hele kroppen etterpå???

Jeg har ingen gode bilder, ble tatt noen av oss under bedømmelsen, så jeg slenger inn et derifra:

13859_189226276430_533231430_3603109_7060573_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så dere i gruppebedømmelsen, hun ser kjempeflott ut. :)

Vixen ble BIR, men ble ikke plassert i gruppa (som var større enn vi først hadde tenkt, da de slo sammen gruppe 7 og 8). Vet ikke hvem som var mest sliten av meg eller hunden, så vi dro hjem allerede før gruppa vår var ferdig bedømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/23/2009 at 12:44 PM, SaraS skrev:

Oj grattis! Det er jo kjempebra! :) Når skal dere debutere i junior da?

Vi hiver oss inn i det og stiller på Lillestrøm til helga..

På 11/23/2009 at 12:45 PM, Lola Pagola skrev:

Wow, lille Jubi begynner å bli voksen i kroppen jo :) Casper er veldig stolt av forloveden! Gratulerer igjen :D

Ja, forloveden bør være stolt ja :( Lille babyen begynner å bli ungdom nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/23/2009 at 7:57 PM, Maja&Twinki skrev:

JOHOOOO! Lille gale Jubien er jo bare best i verden! Gratulerer igjen! Og BIG'et er i boks når vofsa gir dommeren en klem på veien :icon_redface: For ikke å snakke om å prøve stjele BIS premien :rolleyes2:

Hun er bare verdens søteste bølle :icon_redface:

Ja, dalmisen var dagens høydepunkt i BIG og BIS, herlig innstilling!

.. hm... en dusk midt på golvet, den vil jeg ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...