Gå til innhold
Hundesonen.no

Lite jobb med en whippet-valp?


Klementin

Recommended Posts

Jeg kjenner en som var helt forjævli frem til hun var to år ca, uansett hvor mye tur og slikt hun fikk bare MÅTTE hun ødelegge alt hun kom over og klarte ikke å roe seg også kjenner jeg ei som var utrolig greit og ukomplisert som valp men som har blitt verre når hun bikka ett og har blitt ei skikkelig bølle. Så jeg tror det kan være begge deler men alle er iallfall ikke like ukompliserte :ahappy: Vet om flere enn dette tilfellet som har vært jævler som valper/unghunder :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som nevnt så kan alle valper være en håndfull. Mange hunder roer seg ikke ned før de blir litt mer voksen. Min greyhound valp var værre som valp enn dobermannen min, men når han ble eldre er han blitt sitt rolige seg. :ahappy: Så ikke forvent noe behagelig valpetid. Bli heller positivt overrasket hvis du får det enkelt :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Individuelt!

Har en whippetvalp nå (6-7 mnd) som faktisk er den mest krevende valpen jeg har hatt.. Dette er min 2. whippet, nr 1 var vesentlig enklere - men også han var mer krevende enn jeg hadde fått inntrykk av på forhånd. Whippeten er en enkel rase, men de kan være mer enn en håndfull som valp/unghund, så ikke ta det for gitt at det skal gå på skinner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Spør Silje hvor mange skopar Lotta har spist opp, du! :frantics:

Lotta?? som er så søt og snill?? Det som mann er redd for det rydder man bort;) Har 7 whippser.. og alle har vært forskjellige. Syns ikke noen av de har vært noe problem, men nå liker jeg litt motor og fres jeg da og ser det bare som et pluss når de er litt frampå og de er ikke noe værre de enn hva andre raser er. Jobb er det alltid med en valp i huset. Men kan si jeg har hatt mang en god latter med en whippet valp i hus, morsom rase å oppleve.

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har whippet tispe på 3 mnd:) Hun kunne ikke vært enklere å ha med å gjøre.. Lærer kjempefort, sovner når jeg skrur av lyset, kontaktsøkende og ivrig. Alle valper krever jo mye tid, men milo har ikke ødelagt noen ting. Nå har jeg også da selvsagt passet på at det ikke ligger ting over alt som hun kan ødelegge da. Det eneste vi sliter med er bilkjøring, det er et helvette, men det er nok veldig individuelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har salukivalp og vet ikke om de kan sammenlignes med nynde? I tillegg har jeg hatt mi i under to uker. Men hun er, hva skal jeg si, hakket verre enn noen av mine boxervalper jeg har hatt. Ufattelig sta, ødelegger, er innmari vill når PÅ-knappen er slått på.

Regner med hun roer seg etterhert. Håper iallefall på det, hi hi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...