Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjeborg Daddy`s Boy Danny


Recommended Posts

Skrevet

I helgen har den herlige hundeklubben min , Bø og Sauherad hundeklubb, hatt klubbmesterskap i 4 grener, feiret 35 års jubileum og markert hundens dag.MEd vaffler, bagetter, kaker, kaffe og brus.. og masse god prat og morro!

Det var konkuranser i Agility, lydighet, Rally-lydighet og match-show.

Alltid god stemning og god aktivitet. Super klubb..

Danny og jeg stilte i alle grener.

I Agility vant Danny klassen sin..Agility rekrutt Stor :) Flink gutt!

I LP var det mulighet for å ta bronsemerke.. OG Jaggu greide vi ikke det..(først forsøk). an ble da nr 3 av 8..

I Rally-lydighet ble han nr 4 av 8 i rekrutt klassen

I Match-showet var Danny i "først par ut"..og måtte den lekre og nybakte shampion Scipperken Bamse.. SÅ Danny gikk ut.

I AG konkuranseklasse gikk Shanie (snart 9 år) og ble nr 3 i klassen(V 7)

Hun ble nr 3 av 8 i Rally lydighet rekrutt.

I LP bronsemerke..tisset hun i banene på øvelse 2.. og det ble "rett ut" på henne.. Dommeren ga oss en ny tjans etter at alle andre var ferdig.. Da greide hun bronsemerke kravet..men det er selvfølgelig ikke gjeldene (fikk selvfølgelig IKKE merke)

I match-showet ble hun slott av en leker Eurasier.gutt!

TriAna fikk gå rekrutt agility..Vi kom oss igjenom banene.. hun tok hjul, tunell, pølse og noen hinder selv..resten av banen hoppet jeg over hinderene og hun etter meg (uten bånd).. Hun har aldri tatt mere en ett rør og 2 hinder før :)

I match-showet ble hun slått ut av en nydelig Lapsk-vallhund dame.

CarmLita lånte jeg bort til annen fører.. Da hun kom til hinder 4 og skulle snu opp i banene..løp hun ut av banen for å lete etter mamma.. ble hentet inn i banen.. samme en gang til ..ble hentet.. samme en gang til.. men da fant hun mamma til slutt :)

I Match-showet slo hun ut en Bc..og ble så selv slått ut av den skjønne Lapske vallhunden.

...Alt i alt en kanon gøy helg...men mange gøye utfordringer.

post-4775-0-96092300-1339413161_thumb.jp

post-4775-0-42682800-1339413295_thumb.jp

  • Like 1
  • 10 months later...
  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

og i dag kan han smykke seg med nok ett bronsemerke.. Denne gang i bronsemerke i AGILITY En av Dannys "samboere" TriAna (Taspitirs Fabolouse Felicita) fikk også bronsemerke i dag

Syyyykt nydelig! *Vil ha*

Fin tur til Bryggefjell i Bø Danny nyter utsikten over Bø..vi damene prøver være mobil-kamera-linselus

Posted Images

Skrevet

og i dag kan han smykke seg med nok ett bronsemerke.. Denne gang i bronsemerke i AGILITY

849f090b-938d-4b0f-96b9-d9a021b7845d.jpg

En av Dannys "samboere" TriAna (Taspitirs Fabolouse Felicita) fikk også bronsemerke i dag

d371f70b-c880-40ec-bc82-c7929f89a0c7.jpg

18ee6aaf-c6df-42a7-8acb-2a8dcdf59dbd.jpg

  • Like 3
Skrevet

Takk Ingidano og Lola P.

Jeg er kjempe glad for at vi fikk det til..

I helgen var vi på Agility kurs med Geir Grefstad .. fredag til søndag. Kurset avsluttet med muligheten til å ta bronsemerket på søndag ettermiddag.Jeg hadde med TriAna og Danny (betalt plass for begge).

TriAnas løp gikk bra..hun hadde 1 vegring..i form av en snuserunde..Takk og pris og hipp hurra for at hun ikke tisset i banen da.

Ellers feilfritt og med god driv.

Danny tullekopp..fulgte bra.. men så fikk han det for seg at han skulle ta "limbo agility" og gikk under den ene pinna 2 ganger..før han rev hinderet..ble noen feil poeng på han ja.Men greie det.

Å gå med to hunder på kurs.. med bytting , springing og motivering var litt i overkant hektisk.

Kurset startet fredag kl 17-20 og lør og søn 10 til 17. .. Når jeg i tillegg hadde jobbehelg med nattevakter fra kl 21 til 9 fre lør og søn

må jeg si at jeg ikke gjorde stort på mandagen.

Anbefaler alle Agilitykurs med Geir Grefstad !!

  • 3 months later...
Skrevet

Danny 4 måner pluss 1 dag og Danny 4 år minus 1 månde

Jeg synes at han ligner seg selv på disse bildene.

Stor, maskulin og atletisk. Andre typiske ting er de lange falangene (poter)

Han har noen gigantiske "truger" .. veldig typisk Danny..Alt som 4 mnd

post-4775-0-07980400-1377262112.jpg

post-4775-0-24009600-1377262135.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...