Gå til innhold
Hundesonen.no

Rue( 6 uker) født uten forbein...


Sissi

Recommended Posts

Og hva syntes sonenfolket om slike saker?

Rue( 6 uker) født uten forbein...

Får vondt i magen av og se på den lille der.... og syntes selv det er "bortkastet" resurser og bruke på en slik valp, når man tenker på hvor mange andre som kunne yte godt av hjelpen/pengene man sikkert bruker på den lille valpen som i tilegg har sjanser får mer normalt liv.. nei det blir bare helt feil i mine øyne.. Selv om man selvsagt skulle så gjerne ønske den et godt liv, men hvilket hundeliv får man uten frembein?

Edit: legge til noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fullstendig forkastelig å forsøke å "redde" en slik valp. Ligger jo noen videoer ute på nett av en voksen slik hund som paraderes rundt som et sirkusdyr, hoppende på bakbeina. Det er faktisk litt forskjell på hvilke lemmer som mangler og på hvilken hund. Noen hunder kan leve et bra liv og leke og kommunisere med andre hunder med både ett og to bein mindre enn normalen, men når begge frambeina mangler, må ikke noen fortelle meg at det går. Fytti rakkern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk andre sider ved det at alt skal reddes for enhver pris. Farmoren min ringte her en dag fordi hun hadde ett rådyr med knekt bein i hagen. Hun nektet å ringe viltnemda for å få den skutt fordi hun hadde sett på animal planet at ett rådyr hadde klart seg med tre bein.

Hun bor 1,5 time unna her og det hele endte med at to timer etter hun så den fikk hun naboen til å ringe. Når de kom var det vekk og de måtte kalle inn ettersøkshunder.

Helt grusomt at de ikke avliver valpen, en død hund lider ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar... men om hun er frisk og fin ellers, så synes jeg hun skal få en sjanse jeg, når hun er blitt såpass gammel og.

uff nei, jeg vet ikke jeg.. vanskelig å ta stilling til synes jeg.

Enig der :o

Elsker den filmen om Faith. Men det var vanskelig av og til å ta henne som en vanlig hund :lol: Man følte liksom plutselig at hun var en menneske fordi hun gikk på to bein :) at hun tenke skal jeg gå inne den døren ellere den døren osv :) Men andre ganger så man at hun faktisk var en hund. Måten hun hilste på den ene hunden og at hun ristet seg som en normal hund osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare trist :)

"This is the way God made her"... For en grusom gud... :lol:

Og dette med å gå på to bein, tenk så unaturlig belastning det er for kroppen. Tenk så mye slitasjeskader og vonter den hunden får/har...

Ved å avlive slike dyr slipper de å lide. Et avlivet dyr lider ikke, og siden dyrene lever i nuet har de ingen formening om hva det er å leve et godt og langt liv.

Hvordan skjedde det at det å være "human" er en så "inhuman" handling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ren og skjær egosime. Hunder er ikke skapt for et liv med bare to bein, og det vil medføre belasningsskader etter en stund. Som vil forsårsake smerter etc.

Men de føler seg sikkert som verdens beste hundeeiere som skal redde alt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ren og skjær egosime. Hunder er ikke skapt for et liv med bare to bein, og det vil medføre belasningsskader etter en stund. Som vil forsårsake smerter etc.

Men de føler seg sikkert som verdens beste hundeeiere som skal redde alt da...

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Valper som blir født med misdannelser fortjener at noen frigjør dem fra det så fort som mulig. Dette er på grensen til perverst..

Jeg synes det er noe annet å hjelpe hunder som får skader eller sykdom i voksen alder, enn å "ombygge" valper som er født ødelagte.. Er det snakk om små defekter som en liten operasjon kan fikse, javel - men om de mangler lemmer eller har andre alvorlige feil er det bare dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...