Gå til innhold
Hundesonen.no

Uoffisielle stevner


SiriogDiego

Recommended Posts

Hundeklubbene i Østfold skal arrangere uoffisielle stevner som går over 4 helger, og jeg vurderer og melde på meg og Dieog for treningensskyld. Hvor gode forventes det at man er før man starter på et slik stevne? Det første er allerede 21 november, så det er kun litt over 2 uker til. Hvis jeg ørst skal melde meg på, vil jeg gjerne gå alle 4 helgene. Han kan de øvelsene som er med, men det er små ting vi kan få trekk for og jeg er ikke sikker på hvordan han vil reagere i en konkurransesituasjon.

Så, hva mener dere? Er det bare å hoppe i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge hunden kan øvelsene på trening, så ser jeg ikke noe grunn til å ikke melde på nei. Er jo ingen som vet hvordan hunden (eller fører for den del, er gjerne vel så viktig) reagerer i konkurransesituasjon før man har prøvd det noen ganger, og en gang må jo alltid være den første. Og når det i tillegg går over 4 helger? :rolleyes2: Super trening!

Dette gjelder forsåvidt også om det hadde vært et offisielt stevne, ingen som kan forvente noe av dere bortsett fra at dere følger regelverket.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, det syns jeg du skal gjøre! :)

(og forresten, vil jeg i så fall se film av jrt i aksjon) :rolleyes2:

He he. Skal se om jeg får filmet han i aksjon :D

Sålenge hunden kan øvelsene på trening, så ser jeg ikke noe grunn til å ikke melde på nei. Er jo ingen som vet hvordan hunden (eller fører for den del, er gjerne vel så viktig) reagerer i konkurransesituasjon før man har prøvd det noen ganger, og en gang må jo alltid være den første. Og når det i tillegg går over 4 helger? :D Super trening!

Dette gjelder forsåvidt også om det hadde vært et offisielt stevne, ingen som kan forvente noe av dere bortsett fra at dere følger regelverket.

Lykke til!

Jeg vet at jeg kommer til å være nervøs, så det er kjempe god trening for min egen del også. Det er en gang i november, en gang i januar, en gang i februar og en gang i mars. De tre siste er jeg ikke så redde for, for vi har god tid til å trene til de. Den første er det så kort tid til, så er nok derfor jeg er nervøs.

Jeg får bare hoppe i det, og se på det som trening :)

Det er ingen som forventer at man ser ut som en eliteekvipasje ;) Meld dere på og ha det gøy :D

Da får vi prøve på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeklubbene i Østfold skal arrangere uoffisielle stevner som går over 4 helger, og jeg vurderer og melde på meg og Dieog for treningensskyld. Hvor gode forventes det at man er før man starter på et slik stevne? Det første er allerede 21 november, så det er kun litt over 2 uker til. Hvis jeg ørst skal melde meg på, vil jeg gjerne gå alle 4 helgene. Han kan de øvelsene som er med, men det er små ting vi kan få trekk for og jeg er ikke sikker på hvordan han vil reagere i en konkurransesituasjon.

Så, hva mener dere? Er det bare å hoppe i det?

Oioi, spennende! Er det åpent for alle? Vet du om det ligger noe informasjon ute eller noe(invitasjon el)? Fikk veldig lyst å slenge meg med om mulig :whistle:

Og jeg må si meg enig med de andre, bare å hoppe i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, spennende! Er det åpent for alle? Vet du om det ligger noe informasjon ute eller noe(invitasjon el)? Fikk veldig lyst å slenge meg med om mulig :whistle:

Og jeg må si meg enig med de andre, bare å hoppe i det!

Så vidt jeg har forstått det må man være medlem i en av hundeklubbene i Østfold for å delta. Kan lese mer om det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Jaja, vi får gå rett på vanlig konkurranse da. :whistle:

Det finnes andre uoffisielle stevner.

Antrozoologisenteret på Ås har arrangert flere stevner i år, starter nok opp igjen når snøen forsvinner utover våren.

Er du medlem av en hundeklubb har de ofte klubbmesterskap og andre uoffisielle stevner - Stovner HK har klubbmesterskap til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes andre uoffisielle stevner.

Antrozoologisenteret på Ås har arrangert flere stevner i år, starter nok opp igjen når snøen forsvinner utover våren.

Er du medlem av en hundeklubb har de ofte klubbmesterskap og andre uoffisielle stevner - Stovner HK har klubbmesterskap til helga.

Det er en ide, men jeg vil egentlig starte så fort som mulig. For nå har jeg utsatt det lenge nok.. Så venter nok ikke til våren med å starte, men vi kan jo stille opp der også. Som sagt, veldig god trening! Og ikke mist, det høres jo kjempegøy ut! :whistle: OODK har akkurat hatt sitt, men følte ikke at vi var helt klare. (Jeg kommer aldri til å føle det tror jeg. Er vel bare å hive seg ut i det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal prøve oss i lydighet på klubbmesterskapet til Stovner HK.. En ting er hvertfall sikkert. Noen klubbmestere blir vi ikke! Hehe..

Agility skal vi også starte der såklart. Blir bra trening før Lillestrøm :whistle:

Noen andre som skal dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeklubbene i Østfold skal arrangere uoffisielle stevner som går over 4 helger, og jeg vurderer og melde på meg og Dieog for treningensskyld. Hvor gode forventes det at man er før man starter på et slik stevne? Det første er allerede 21 november, så det er kun litt over 2 uker til. Hvis jeg ørst skal melde meg på, vil jeg gjerne gå alle 4 helgene. Han kan de øvelsene som er med, men det er små ting vi kan få trekk for og jeg er ikke sikker på hvordan han vil reagere i en konkurransesituasjon.

Så, hva mener dere? Er det bare å hoppe i det?

Go girl! Det her vi har fått får stevnestartlærdom, i den grad vi har fått noen :lol: Til trøst så var "poengsummen" rundt 17 av hundre mulige så vidt jeg husker. Det er fryktelig uoffisielt, og fryktelig lærende, og ganske så morsomt egentlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go girl! Det her vi har fått får stevnestartlærdom, i den grad vi har fått noen :lol: Til trøst så var "poengsummen" rundt 17 av hundre mulige så vidt jeg husker. Det er fryktelig uoffisielt, og fryktelig lærende, og ganske så morsomt egentlig... :)

Jeg har betemt meg for å hoppe i det :o Så får vi bare ta det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å treffe dere - vi trenger fler bullehunder som "gidder" :lol: Ser at det begynner å bli noen som brukes til LP nå, morsomt!

OOooops! Mente "annerledeshunder" dvs. andre raser/typer enn de "typiske" LP-rasene, hva nå det måtte være... :) Og ja, jeg vet at jeg dobbeltposter, men jeg får ikke redigert det forrige innlegget mitt, noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOooops! Mente "annerledeshunder" dvs. andre raser/typer enn de "typiske" LP-rasene, hva nå det måtte være... :) Og ja, jeg vet at jeg dobbeltposter, men jeg får ikke redigert det forrige innlegget mitt, noen som vet hvorfor?

Skal du gå appelcuppen selv? Ja, det er morsomt med raser man ikke forventer å se i lydighetsringen.

ooh hørtes morro ut :) kanskje jeg skal begynne å repetere litt øvelser igjen :o har vel en typisk ikke LP hund :lol: men vi synes det er morro;)

Du får bare begynne og repetere. Er vel klar i løpet av 2 uker? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal prøve oss i lydighet på klubbmesterskapet til Stovner HK.. En ting er hvertfall sikkert. Noen klubbmestere blir vi ikke! Hehe..

Agility skal vi også starte der såklart. Blir bra trening før Lillestrøm :icon_redface:

Noen andre som skal dit?

Dere gikk ikke lydighet hos Stovner HK gitt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...