Gå til innhold
Hundesonen.no

Liv (og Hero)


Colibri

Recommended Posts

Etter langvarig snoking her på forumet, har jeg bestemt meg for å melde meg inn! Dette blir et langt innlegg, men er jo litt koselig å presentere seg ordentlig.

Jeg er ei jente på atten år, fra Stokke i Vestfold som er hestejente. Det har jeg vært hele livet, og nå er jeg lærling på en stall. Erfaring med hund var begrenset til ukentlige turer med en herlig Golden Retriver som 12-13 åring. Men, da jeg flyttet sammen med kjæresten min i våres, gjorde jeg drømmen om en egen hund til virkelighet. På grunn av litt lite erfaring, lette jeg etter en stabil og koselig omplasseringshund, som var trent i de mest grunnlegende tingene. Og etter mye leting og mange besøk, gikk drømmen i oppfyllelse! Her er historien vår:

Hero er en Rottweiler/Boxer/Border Collie

(sistnevnte er jeg ikke helt overbevist om, men..) blanding. Han er dermed vakthund med mye lyd, veldig glad og veldig arbeidssom. Han er en opplevelse med andre ord. Det var i slutten av juni at jeg og min kjære, dro helt til Kristiandsand for å hilse på en hund. Før dette hadde vi hatt Benjee på besøk, en Schæfer som ikke var helt frisk. Jeg hadde også hilst på Hiro og Odin, men det ble ikke full klaff. Derfor var jeg kjempespent når vi nå skulle få møte Hero. Det ble en lang kjøretur ned, og når vi kom dit ble vi møtt av en hoppende glad Pitbull og en hoppende glad Hero. Nydelige begge to. Jeg smeltet ganske fort, så etter en lang samtale, hadde vi plutselig Hero med oss i et bur, baki 940`n. Jeg var maksimalt glad, men også litt skeptisk etter det vi hadde vært igjennom med den forrige hunden vi hadde lånt med oss hjem.

Hero slo seg veldig fort til ro, spiste godt fra første stund, og var helt kul. Men, siden han nærmet seg året, satte hormonene raskt i sving inne i hodet hans, og puberteten startet like etter at vi fikk ham hjem. Han var med oss på feire på en "øde øy", og der var også Pondus, min søsters blandingshund. De to gikk bra sammen, men litt problemer ble det innimellom. Noe annet kan man vel ikke forvente når Hero var så ny i familien.

I løpet av sommeren har vi blitt godt kjent, og Hero blir med og mer "kosete" og kontaktsøkende for hver dag. Vi er hans femte hjem har jeg funnet ut, så at han var litt tilbaketrukket i begynnelsen er nok ikke så rart. Men nå skal han iallefall ikke bytte hjem noensinne igjen.

Han er helt "rå" på nesearbeid, så det er noe jeg virkelig vil videreutvikle. Som førstegangs-hundeier har jeg gjort mange feil allerede, og flere blir det helt sikkert, men det er fantastisk moro når ting går fremover og man har gjort riktig også!

Dette ble langt, ja..Men når jeg først begynner å skrive, er det ikke greit å slutte :rolleyes2:

29102009041.jpg

CIMG0136.jpg

CIMG0127.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...