Gå til innhold
Hundesonen.no

Foret regndekken


Gjest

Recommended Posts

Ellie fryser når hun blir våt om dagen!

Tenkte å kjøpe et foret regndekken til henne. Hva ligger et helt greit regndekken på ca?

Og har noen tips til noe bra på nettet evt? Gjerne med refleks :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene på sånne typiske varmedekken er jo rundt 500kr tror jeg. Men regndekken er jeg litt usikker på...

Ser forresten etter det samme selv. Med tanke på at Tinka er ute 5 timer om dagen og uten mulighet til å varme seg, så er det viktig at dekkenet kan gjøre det for henne, samtidig som det er på hele dagen og ikke gnager og denslags.

Får håpe noen har noe tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hooks har ett jeg har tittet litt på, dette;

http://www.hooks.se/product.aspx?productid...;sortOrder=DESC

Men tror ikke jeg kjøper det, bruker bare det dekkenet jeg allerede har fra dogman, som også er fôret. Men det blir nok kanskje litt varmt for Ellie hvis det skal beskytte for regnet, og ikke varme når det er mange minus. (kronglete ha ha ha

Ellers sikler jeg litt på dette; (er på tilbud og) http://www.hundekroken.no/ds_product_info...products_id=457

Men vet ikke hvordan det beskytter for regnet da, ser liksom ikke så tett ut i nakken...

Jeg er fornøyd med dette; img_495ce7af2b9ed.jpg det er regntett, samt varmt og godt, bruker det når det er veldig kaldt ute. Dogman blue moon, kjøpt på felleskjøpet til 400 eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie fryser når hun blir våt om dagen!

Tenkte å kjøpe et foret regndekken til henne. Hva ligger et helt greit regndekken på ca?

Og har noen tips til noe bra på nettet evt? Gjerne med refleks :rolleyes2:

Jeg kjøpte akkurat et Hurtta regndekken til Sølve og er så langt kjempefornøyd. Jeg liker spesielt at det er lett justerbart rundt hals og midje og at det er strikk som hunden tren bena inni og gjør at dekkenet ikke blåser opp, men sitter godt på rygg og bak. Siden det er litt refleks på dekkenet og midjestroppen synes han godt i mørket. Prisene på Hurtta er noe stive synes jeg, men i mange dyrebutikker selges fjorårets kolleksjon på salg.

Jeg siklet egentlig på et foret regndekken, men siden Sølve ikke liker regn uansett årstid så kjøpte jeg uten for og supplerer heller med fleece dress eller genser under. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt, og akkurat fått et av to dekken fra Kifani. Det er ikke barebare å finne gedigne dekken med god passform, så jeg spanderte på meg et regndekken med fleecefor, og et vinterdekken (også vanntett om man impregnerer selv) med teddyfor som er skreddersydd til min hund og mine ønsker. Jeg er kjempefornøyd, og det tror jeg jammen Valpis er også :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det hørtes ut som en god idé. Hunden min er altfor lang i ryggen og tynn, men ligner heller ikke en dachs liksom.. så det er umulig å finne passende dekken.

Gjerne oppgi pris hvis du kan!

EDIT: Fant faktisk all informasjon på Kifani, og har sendt dem en mail!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et foret regndekken hos Hööks for et par mnd siden. Det er også refleks på det og holder bikkja varm og tørr. Er veldig fornøyd med det, og i tillegg er det billig! Justering i bryst og under magen:)

Det er forresten det røde dekkenet som Lola Pagola linket til over her:)

minsket1-12.jpg

Er litt stort til henne i brystet foreløpig :rolleyes2:

Og her ser du hvordan det ser ut fra siden:

minsket3-11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at de lagde dekken, kan du ikke legge ut bilde av det?

Har ikke tatt bilde av valpis med dekken ennå, men om du ser her ;

ca midt på sia så finner du eksempler. Mitt er litt lenger bak enn det blå, og mye lavere nederst enn begge, slik at det brettes inn mot magen. Mage/bryststykket går også lenger bak, slik at hele brystkassen er dekt. jeg har også sømmer fra bunnen og opp mot hoftekula, for å holde dekkenet bedre på plass når hun leker kaninkenguru i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips :whistle:

Det gjør ikke noe at det er varmt for da tar jeg det bare av når hun er i aktivitet, og på når hun må sitte stille :D

hooks har ett jeg har tittet litt på, dette;

http://www.hooks.se/product.aspx?productid...;sortOrder=DESC

Men tror ikke jeg kjøper det, bruker bare det dekkenet jeg allerede har fra dogman, som også er fôret. Men det blir nok kanskje litt varmt for Ellie hvis det skal beskytte for regnet, og ikke varme når det er mange minus. (kronglete ha ha ha

Ellers sikler jeg litt på dette; (er på tilbud og) http://www.hundekroken.no/ds_product_info...products_id=457

Men vet ikke hvordan det beskytter for regnet da, ser liksom ikke så tett ut i nakken...

Jeg er fornøyd med dette; img_495ce7af2b9ed.jpg det er regntett, samt varmt og godt, bruker det når det er veldig kaldt ute. Dogman blue moon, kjøpt på felleskjøpet til 400 eller noe

Det var fint, lurer på om det er likt det jeg så at Bajnok hadde på treningen idag (Julie?)

Jeg har kjøpt et foret regndekken hos Hööks for et par mnd siden. Det er også refleks på det og holder bikkja varm og tørr. Er veldig fornøyd med det, og i tillegg er det billig! Justering i bryst og under magen:)

Det er forresten det røde dekkenet som Lola Pagola linket til over her:)

minsket1-12.jpg

Er litt stort til henne i brystet foreløpig :P

Og her ser du hvordan det ser ut fra siden:

minsket3-11.jpg

Det hööksdekkenet kunne virkelig vært noe, jeg trenger at det er billig akkurat nå..så får vi helle shoppe dyrere dekken senere :P

Har du testet vanntettheten de siste dagene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hööksdekkenet kunne virkelig vært noe, jeg trenger at det er billig akkurat nå..så får vi helle shoppe dyrere dekken senere :icon_redface:

Har du testet vanntettheten de siste dagene? :icon_redface:

Jeg har brukt det når det regner, og hun har holdt seg tørr og varm:) Men har ikke testet det når det pøsregner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...