Gå til innhold
Hundesonen.no

The Host

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Hey guys, great news! The Host is on its way to the big screen:

Variety.com: "Twilight's Meyer..."

I'm so excited to be working with Nick Wechsler, and Steve and Paula Mae Schwartz to bring The Host to a visual format. They've all been a dream to work with, so lovely and collaborative, and I feel like we're in a really good place to make a great movie together. And then to have Andrew Niccol writing and directing? Truly awesome. If you've never seen Gattaca, go watch it now. One of my favorite movies of all time. It's such a great example of character driven science fiction, which is ideal for The Host, no? I'm having an absolute blast imagining different dream casts, which I would post if people didn't take my silly blogs so seriously these days. I'm looking forward to seeing the cast lists you come up with in the fansite forums, and if any of them match mine.

So, very exciting. Yay Host!

XO

Steph

Skrevet

Ser ut som jeg må somle meg til å lese den da. Eller prøve på nytt heter det vel, jeg fikk jo den tragiske hendelsen på lydbok med 1 og siste kapittel :)

Skrevet
OH MY GOD!

Lurer på hvilke skuespillere det blir! JEg kommer til å bli såååå skuffa! *gleder meg*

Haha, det tyter venninnen min om også. Hun har funnet sin perfekte Jared i hodet, og sier hele tiden at hun kommer til å bli skuffet når filmen kommer ut. :twisted:

Skrevet
Haha, det tyter venninnen min om også. Hun har funnet sin perfekte Jared i hodet, og sier hele tiden at hun kommer til å bli skuffet når filmen kommer ut. :ahappy:

Jeg har perfekt Jared, perfekt Ian ( :whistle: ) og perfekt Wanda! Men ikke Melanie enda. :twisted:

Skrevet

Haha, skal fortelle venninnen min at hun ikke er den eneste. :whistle: Fy som hun gnåler om de folka, er de virkelig såå herlige? Har lest Twiligt-serien, og elsker bøkene, men The Host høres jo kjedelig ut. Mye rart med planeter og sjeler eller hva det nå er.. :twisted:

Skrevet

Jeg leser den nå, og liker den veldig godt foreløpig! Med andre ord tviler jeg på at jeg kommer til å se filmen, men jeg får tenke på det :twisted:

Skrevet
Ser ut som jeg må somle meg til å lese den da. Eller prøve på nytt heter det vel, jeg fikk jo den tragiske hendelsen på lydbok med 1 og siste kapittel :twisted:

Ja der må du få ut fingern! Nå vet jeg ikke om dette er noen reklame for boken (for jeg orket ikke Twilight så hvis man er Twilight fan så blir man kanskje ikke the Host fan), men jeg likte The host ganske godt - fantastisk flott vri hun Meyers har i boken der vedr hvem som er "jeg" i boka - kjempegreie. Det eneste som trekker ned er at jeg synes vel egentlig ikke hun skriver så veldig bra.. men plottet her var så flott at det gjorde ikke så mye..

Og ja, jeg vil gjerne se filmen når den kommer - forutsatt at de kan love fine effekter og "nøyaktig miljø" i henhold til beskrivelsen i boken!

PS Jeanette - og eventuellt andre fantasy-lesere - Joe Abercrombie har kommet med en ny bok etter the First Law serien, "Best served Cold", andre "hovedpersoner" men samme verden.. og med verdens mest elskelige barbar, enda mer elskelig enn Logan t.o.m. - Shivers - som forsøker bli et bedre menneske men han sliter litt med det pga jobben han måtte ta.. og et ekkelt par som lever av å forgifte folk, og for et gift arsenal de to har.. og en leiemorder som er opphengt i tall, får ut tallmagi av alt.. en god del humor innimellom skrekkelige ting.. anbefales!

Skrevet
Nuh har jeg bestillt boka, så da kommer den i desember en gang. :flowers:

Eh.. Hvor bestilte du fra for å få den så sent da? Den finnes jo "overalt" med kortere leveringstid :whistle: Pris som er faktor kanskje...?

Skrevet
Eh.. Hvor bestilte du fra for å få den så sent da? Den finnes jo "overalt" med kortere leveringstid :flowers: Pris som er faktor kanskje...?

Amerika. Jeg kunne jo egentlig bare gått i en bokhandel her i nærheten og kjøpt den på engelsk i pocketutgave. Men jeg ville ha den i hardperm og billigere, og siden jeg alikevell handlet derfra tok jeg med den med det samme :whistle: En annen grunn er at jeg har så mange bøker jeg vil lese som jeg allerede eier, så jeg trenger den ikke .

Skrevet

Har akkurat fått den og begynt å lese (er jeg forresten den eneste som liker pockets best? Synes de er mye greiere å holde på med enn hardperm), og så langt ELSKER jeg den. MYE bedre språk enn Twilight, synes jeg, og mye mer original historie. Har ikke kommet så langt enda, men som sagt, veldig god start. Blir gøy med filmen!

Skrevet
Har akkurat fått den og begynt å lese (er jeg forresten den eneste som liker pockets best? Synes de er mye greiere å holde på med enn hardperm), og så langt ELSKER jeg den. MYE bedre språk enn Twilight, synes jeg, og mye mer original historie. Har ikke kommet så langt enda, men som sagt, veldig god start. Blir gøy med filmen!

Enig i alt! :flowers: Elsker boka, elsker språket, elsker pocket!

Skrevet

Det er ikke så pent å se på som hardperm :rolleyes2:

Neida, men jeg blir så "redd" for boka når jeg leser den i pocket utgave. Den går så fort istykker også blir permen stygg :ahappy:

Skrevet
Det er ikke så pent å se på som hardperm :ahappy:

Neida, men jeg blir så "redd" for boka når jeg leser den i pocket utgave. Den går så fort istykker også blir permen stygg :)

Hahah, høres ut som søstra mi. HVIS DU SKAL LÅNE DEN BOKA, SÅ IKKE ÅPNE DEN SÅ MYE AT DET BLIR STRIPER BAK PÅ PERMEN!! :rolleyes2:

Skrevet
Hahah, høres ut som søstra mi. HVIS DU SKAL LÅNE DEN BOKA, SÅ IKKE ÅPNE DEN SÅ MYE AT DET BLIR STRIPER BAK PÅ PERMEN! :rolleyes2:

HAHA! :ahappy:

Men jeg tenker bare slik når jeg leser den selv da, hvis jeg låner den bort til noen er det jo mitt valg å låne den bort :)

Skrevet
Amerika. Jeg kunne jo egentlig bare gått i en bokhandel her i nærheten og kjøpt den på engelsk i pocketutgave. Men jeg ville ha den i hardperm og billigere, og siden jeg alikevell handlet derfra tok jeg med den med det samme :rolleyes2: En annen grunn er at jeg har så mange bøker jeg vil lese som jeg allerede eier, så jeg trenger den ikke .

Skjønner!

Pocket for the win! :ahappy:

Skrevet

Men er den på norsk? Tenkte å kjøpe den til en venninne og hun foretrekker å lese på norsk (og jeg kan mene hva jeg vil, men blir utrolig teit å kjøpe den på engelsk bare fordi jeg mener det er best:P)

Jeg har nemlig ikke klart å få tak i pocket på norsk - men kanskje jeg er blind?

Skrevet

Finnes på norsk også ja, men tror ikke den har kommet ut i pocket utgave enda (jeg kan ta feil, men jeg har ikke funnet den i pocket) :rolleyes2:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...