Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til litt skummel film- men ikke kjempeskummel? :p

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er megasvak når det gjelder skrekkfilmer, og tør ikke å se skikkelig skrekk. Samtidig har jeg lyst til å se en litt skummel film i kveld, bare den ikke gjør meg vettskremt etterpå :rolleyes2: Jeg klarer å se filmer som villmark (men IKKE fritt vilt eller rovdyr eller noe sånt *grøss*), The Happening (men den var dårlig) og sånt, men ikke noe skumlere enn det:P Liker egentlig sånne virusfilmer og sånt litt, eller katastrofefilmer og alienfilmer (bare ikke Alien-filmene, de er kjedelige. Den med Dakota Fanning er morsom!). Noen som har noen tips til vanskelige meg?

Skrevet

*kikke kjapt i filmsamlinga*

Aliens:

The arrival (greier aldri å bestemme meg for om jeg synes den er dårlig eller ikke så verst...)

Independence day

Starship troopers (mihihihi... :rolleyes2: )

Katastrofe:

Deep impact

Vulcano

The day after tomorrow

Armageddon

Dante's peak

Litt skummelt: (jeg liker skumle filmer da så gjetter bare litt her hva du kunne synes var "litt skummelt")

Skyggen fra fortiden

I seng med fienden (iallefall spennende om ikke skummel skummel!)

Lady in the water

Forvarsel

Van Helsing

The Others

Den 6. sans

Nattsvermeren

Spillet

The butterfly effect

The Village

Og så er det jo lagd masse Stephen King-filmer som er skumle men ikke "nå dør jeg"-skumle! :getlost:

Skrevet
*kikke kjapt i filmsamlinga*

Aliens:

The arrival (greier aldri å bestemme meg for om jeg synes den er dårlig eller ikke så verst...)

Independence day

Starship troopers (mihihihi... :getlost: )

Katastrofe:

Deep impact

Vulcano

The day after tomorrow

Armageddon

Dante's peak

Litt skummelt: (jeg liker skumle filmer da så gjetter bare litt her hva du kunne synes var "litt skummelt")

Skyggen fra fortiden

I seng med fienden (iallefall spennende om ikke skummel skummel!)

Lady in the water

Forvarsel

Van Helsing

The Others

Den 6. sans

Nattsvermeren

Spillet

The butterfly effect

The Village

Og så er det jo lagd masse Stephen King-filmer som er skumle men ikke "nå dør jeg"-skumle! :)

Skyggen fra fortiden er jo dritskummel! :) (men jeg tåler ikke skrekkfilmer... ble mørkeredd av traileren til the grudge jeg :rolleyes2: ) Men The Others var ikke skummel, bare veldig bra. Samme med Nattsvermeren. Den 6. Sans er litt skummel, sånn at jeg ble redd men tålte å se den.

Skrevet
Skyggen fra fortiden er jo dritskummel! :) (men jeg tåler ikke skrekkfilmer... ble mørkeredd av traileren til the grudge jeg :rolleyes2: ) Men The Others var ikke skummel, bare veldig bra. Samme med Nattsvermeren. Den 6. Sans er litt skummel, sånn at jeg ble redd men tålte å se den.

Hehe, ja kanskje Skyggen av fortiden var litt skummel? Men jeg synes liksom det hjelper veldig på skummelheten når man får "løst opp" på slutten av filmen, samme med The Others (som forøvrig er en av mine favorittfilmer) og Den 6. sansen (også en knallbra film!). Blir mest sint av Skyggen fra fortiden jeg da, ikke redd... Iallefall etterhvert! :getlost:

Om man ser en skummel film man rett og slett ikke greier å slippe taket i (har ikke hatt det sånn mange ganger, men særlig The Ring tenkte jeg mye på etterpå) så hjelper det, for meg iallefall, å se den igjen. Gjerne flere ganger. Da mister den skummelheten! :)

Skrevet

Takk folkens! Det ble The Knowing med Nicholas Cage i dag, den er nok ikke så skummel, men er katastrofe iallefall. Nattsvermeren er ALTFOR skummel for meg (jeg blir hundre prosent overbevist om at det kommer en og spiser meg hvis jeg ser en sånn film *flir*), men Sleeping with the enemy er kjempespennende! Den musikken *grøss*. Signs og Den sjette sans liker jeg begge to:D

Skrevet

Du klarer å se villmark men ikke Rovdyr? :rolleyes2: Rovdyr er jo noe av det verste som er laget innen skrekk/grøss-sjangeren jo :)

Likte du Knowing da? :getlost:

Edit: Nå ser jeg jo at du ikke har rukket å sett den enda. Anbefaler den jeg og!

Skrevet

Dette var tråden for meg, jeg syntes også alt er kjempeskummelt :rolleyes2:

Fikk mange fine tips her jeg også!

Skrevet
Du klarer å se villmark men ikke Rovdyr? :) Rovdyr er jo noe av det verste som er laget innen skrekk/grøss-sjangeren jo :)

Likte du Knowing da? :)

Edit: Nå ser jeg jo at du ikke har rukket å sett den enda. Anbefaler den jeg og!

Likte Knowing! Jeg liker katastrofefilmer da, det er god underholdning:p Men jeg husker den nok ikke veldig lenge, for å si det sånn. Rovdyr- vel- jeg fikk mareritt av traileren. Har derfor ikke sett resten:P Men folk er jo gale, og synes ikke noenting er skummelt, så jeg måtte skrive det opp som en film jeg absolutt IKKE tåler *fnis*

Da anbefaler jeg: "Domestic Disturbance" :P Ikke så kjempeskummel den, men veldig spennende synes jeg.

Oh, takk!

Skrevet

Sånn til senere; hva med zombie-filmen med Will Smith (I am Legend)? Litt katastrofe, litt skrekk og litt alien (og en lydig schäfer). Det jeg liker med sånt, er at i motsetning til Rovdyr, Fritt vilt og alle disse norske filmene, så er det mye enklere å distansere seg fra det! :whistle: Kort tid etter at jeg hadde sett rovdyr, gikk jeg i skogen, og plutselig hørte jeg disse lydene de lager i filmen. Needless to say, men jeg snudde nesen temmelig fort hjemover! :twisted:

Skrevet

Ja, Huldra, Zombiefilmer kan være veldig greit. For ikke engang overhysteriske jeg klarer å tro at det kommer en flokk zombier og spiser meg .. Iallefall klarer jeg ikke gå rundt å være redd for det. Virkelighetsnære skrekkfilmer er tusen ganger vanskeligere!

Skrevet
Likte Knowing! Jeg liker katastrofefilmer da, det er god underholdning:p Men jeg husker den nok ikke veldig lenge, for å si det sånn. Rovdyr- vel- jeg fikk mareritt av traileren. Har derfor ikke sett resten:P Men folk er jo gale, og synes ikke noenting er skummelt, så jeg måtte skrive det opp som en film jeg absolutt IKKE tåler *fnis*

Oh, takk!

Bare hyggelig:) Ellers kan jeg anbefale: "White noise" , "Blair witch project" og "Exorcisten" . De to sistnevte er temmelig skummle da, men bare nevte de jeg har i hyllen her. Jeg er ikke særlig lettskremt da, når det gjelder skrekkfilmer, men de to siste gjorde inntrykk på meg da:) :twisted:

Skrevet
Bare hyggelig:) Ellers kan jeg anbefale: "White noise" , "Blair witch project" og "Exorcisten" . De to sistnevte er temmelig skummle da, men bare nevte de jeg har i hyllen her. Jeg er ikke særlig lettskremt da, når det gjelder skrekkfilmer, men de to siste gjorde inntrykk på meg da:) :twisted:

Jamenn, jamenn, jeg vil jo IKKE ha en skikkelig skummel film:P Hvis jeg ser Exorcisten kommer jeg til å bli innlagt etterpå:whistle:

Skrevet
Jamenn, jamenn, jeg vil jo IKKE ha en skikkelig skummel film:P Hvis jeg ser Exorcisten kommer jeg til å bli innlagt etterpå:rolleyes2:

Hehe! :D Da foreslår jeg noen av de andre jeg nevnte da:) Ikke meningen at du skal bli innlagt da, kjære deg! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...