Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til litt skummel film- men ikke kjempeskummel? :p


Aya

Recommended Posts

Jeg er megasvak når det gjelder skrekkfilmer, og tør ikke å se skikkelig skrekk. Samtidig har jeg lyst til å se en litt skummel film i kveld, bare den ikke gjør meg vettskremt etterpå :rolleyes2: Jeg klarer å se filmer som villmark (men IKKE fritt vilt eller rovdyr eller noe sånt *grøss*), The Happening (men den var dårlig) og sånt, men ikke noe skumlere enn det:P Liker egentlig sånne virusfilmer og sånt litt, eller katastrofefilmer og alienfilmer (bare ikke Alien-filmene, de er kjedelige. Den med Dakota Fanning er morsom!). Noen som har noen tips til vanskelige meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kikke kjapt i filmsamlinga*

Aliens:

The arrival (greier aldri å bestemme meg for om jeg synes den er dårlig eller ikke så verst...)

Independence day

Starship troopers (mihihihi... :rolleyes2: )

Katastrofe:

Deep impact

Vulcano

The day after tomorrow

Armageddon

Dante's peak

Litt skummelt: (jeg liker skumle filmer da så gjetter bare litt her hva du kunne synes var "litt skummelt")

Skyggen fra fortiden

I seng med fienden (iallefall spennende om ikke skummel skummel!)

Lady in the water

Forvarsel

Van Helsing

The Others

Den 6. sans

Nattsvermeren

Spillet

The butterfly effect

The Village

Og så er det jo lagd masse Stephen King-filmer som er skumle men ikke "nå dør jeg"-skumle! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kikke kjapt i filmsamlinga*

Aliens:

The arrival (greier aldri å bestemme meg for om jeg synes den er dårlig eller ikke så verst...)

Independence day

Starship troopers (mihihihi... :getlost: )

Katastrofe:

Deep impact

Vulcano

The day after tomorrow

Armageddon

Dante's peak

Litt skummelt: (jeg liker skumle filmer da så gjetter bare litt her hva du kunne synes var "litt skummelt")

Skyggen fra fortiden

I seng med fienden (iallefall spennende om ikke skummel skummel!)

Lady in the water

Forvarsel

Van Helsing

The Others

Den 6. sans

Nattsvermeren

Spillet

The butterfly effect

The Village

Og så er det jo lagd masse Stephen King-filmer som er skumle men ikke "nå dør jeg"-skumle! :)

Skyggen fra fortiden er jo dritskummel! :) (men jeg tåler ikke skrekkfilmer... ble mørkeredd av traileren til the grudge jeg :rolleyes2: ) Men The Others var ikke skummel, bare veldig bra. Samme med Nattsvermeren. Den 6. Sans er litt skummel, sånn at jeg ble redd men tålte å se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyggen fra fortiden er jo dritskummel! :) (men jeg tåler ikke skrekkfilmer... ble mørkeredd av traileren til the grudge jeg :rolleyes2: ) Men The Others var ikke skummel, bare veldig bra. Samme med Nattsvermeren. Den 6. Sans er litt skummel, sånn at jeg ble redd men tålte å se den.

Hehe, ja kanskje Skyggen av fortiden var litt skummel? Men jeg synes liksom det hjelper veldig på skummelheten når man får "løst opp" på slutten av filmen, samme med The Others (som forøvrig er en av mine favorittfilmer) og Den 6. sansen (også en knallbra film!). Blir mest sint av Skyggen fra fortiden jeg da, ikke redd... Iallefall etterhvert! :getlost:

Om man ser en skummel film man rett og slett ikke greier å slippe taket i (har ikke hatt det sånn mange ganger, men særlig The Ring tenkte jeg mye på etterpå) så hjelper det, for meg iallefall, å se den igjen. Gjerne flere ganger. Da mister den skummelheten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens! Det ble The Knowing med Nicholas Cage i dag, den er nok ikke så skummel, men er katastrofe iallefall. Nattsvermeren er ALTFOR skummel for meg (jeg blir hundre prosent overbevist om at det kommer en og spiser meg hvis jeg ser en sånn film *flir*), men Sleeping with the enemy er kjempespennende! Den musikken *grøss*. Signs og Den sjette sans liker jeg begge to:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer å se villmark men ikke Rovdyr? :rolleyes2: Rovdyr er jo noe av det verste som er laget innen skrekk/grøss-sjangeren jo :)

Likte du Knowing da? :getlost:

Edit: Nå ser jeg jo at du ikke har rukket å sett den enda. Anbefaler den jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer å se villmark men ikke Rovdyr? :) Rovdyr er jo noe av det verste som er laget innen skrekk/grøss-sjangeren jo :)

Likte du Knowing da? :)

Edit: Nå ser jeg jo at du ikke har rukket å sett den enda. Anbefaler den jeg og!

Likte Knowing! Jeg liker katastrofefilmer da, det er god underholdning:p Men jeg husker den nok ikke veldig lenge, for å si det sånn. Rovdyr- vel- jeg fikk mareritt av traileren. Har derfor ikke sett resten:P Men folk er jo gale, og synes ikke noenting er skummelt, så jeg måtte skrive det opp som en film jeg absolutt IKKE tåler *fnis*

Da anbefaler jeg: "Domestic Disturbance" :P Ikke så kjempeskummel den, men veldig spennende synes jeg.

Oh, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn til senere; hva med zombie-filmen med Will Smith (I am Legend)? Litt katastrofe, litt skrekk og litt alien (og en lydig schäfer). Det jeg liker med sånt, er at i motsetning til Rovdyr, Fritt vilt og alle disse norske filmene, så er det mye enklere å distansere seg fra det! :whistle: Kort tid etter at jeg hadde sett rovdyr, gikk jeg i skogen, og plutselig hørte jeg disse lydene de lager i filmen. Needless to say, men jeg snudde nesen temmelig fort hjemover! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Huldra, Zombiefilmer kan være veldig greit. For ikke engang overhysteriske jeg klarer å tro at det kommer en flokk zombier og spiser meg .. Iallefall klarer jeg ikke gå rundt å være redd for det. Virkelighetsnære skrekkfilmer er tusen ganger vanskeligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Knowing! Jeg liker katastrofefilmer da, det er god underholdning:p Men jeg husker den nok ikke veldig lenge, for å si det sånn. Rovdyr- vel- jeg fikk mareritt av traileren. Har derfor ikke sett resten:P Men folk er jo gale, og synes ikke noenting er skummelt, så jeg måtte skrive det opp som en film jeg absolutt IKKE tåler *fnis*

Oh, takk!

Bare hyggelig:) Ellers kan jeg anbefale: "White noise" , "Blair witch project" og "Exorcisten" . De to sistnevte er temmelig skummle da, men bare nevte de jeg har i hyllen her. Jeg er ikke særlig lettskremt da, når det gjelder skrekkfilmer, men de to siste gjorde inntrykk på meg da:) :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig:) Ellers kan jeg anbefale: "White noise" , "Blair witch project" og "Exorcisten" . De to sistnevte er temmelig skummle da, men bare nevte de jeg har i hyllen her. Jeg er ikke særlig lettskremt da, når det gjelder skrekkfilmer, men de to siste gjorde inntrykk på meg da:) :twisted:

Jamenn, jamenn, jeg vil jo IKKE ha en skikkelig skummel film:P Hvis jeg ser Exorcisten kommer jeg til å bli innlagt etterpå:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamenn, jamenn, jeg vil jo IKKE ha en skikkelig skummel film:P Hvis jeg ser Exorcisten kommer jeg til å bli innlagt etterpå:rolleyes2:

Hehe! :D Da foreslår jeg noen av de andre jeg nevnte da:) Ikke meningen at du skal bli innlagt da, kjære deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...