Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyking i hundemiljøet


MegaMarie

Røyker du?  

128 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      37
    • Nei
      75
    • Gjorde det før
      16


Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Av de jeg kjenner som røyker har alle begynt lenge før de er gamle nok. :rolleyes2:

Jeg har aldri røykt og kommer aldri til å gjøre det.

Kjenner vel tre stykker på min alder som røyker. Og noen som sier de gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de jeg kjenner som røyker har alle begynt lenge før de er gamle nok. :rolleyes2:

De fleste som begynner å røyke begynner når de er veldig unge. Når de blir eldre skjønner de at det er lurt å la være.

Heldigvis blir barn nå til dags pepret om hvor farlig det er å røyke.

Det var ikke noe særlig informasjon om det for 20-25 år siden. Ihvertfall ikke rettet mot barn og unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som begynner å røyke begynner når de er veldig unge. Når de blir eldre skjønner de at det er lurt å la være.

Heldigvis blir barn nå til dags pepret om hvor farlig det er å røyke.

Det var ikke noe særlig informasjon om det for 20-25 år siden. Ihvertfall ikke rettet mot barn og unge.

Jeg fatter ikke hvordan noen greier å ikke skjønne det.

Røyking er som nevnt ikke så populært hos oss, men snusing er det verre med. Like idiotisk det :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvordan noen greier å ikke skjønne det.

Røyking er som nevnt ikke så populært hos oss, men snusing er det verre med. Like idiotisk det :rolleyes2:

Det er jo ikke det at folk ikke forstår at det ikke er sunt eller lignende.

Folk drikker da brus, spiser godteri dagen lang, bare sitter foran tven eller pcen og spiller WOW, det er lurt å la være det også, og folk vet det. Det har ingenting med uvitenhet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvordan noen greier å ikke skjønne det.

Røyking er som nevnt ikke så populært hos oss, men snusing er det verre med. Like idiotisk det :rolleyes2:

Alt som er forbudt er spennende vet du :) Godt ikke alle faller for spenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som begynner å røyke begynner når de er veldig unge. Når de blir eldre skjønner de at det er lurt å la være.

Heldigvis blir barn nå til dags pepret om hvor farlig det er å røyke.

Det var ikke noe særlig informasjon om det for 20-25 år siden. Ihvertfall ikke rettet mot barn og unge.

Jeg fatter ikke hvordan noen greier å ikke skjønne det.

Røyking er som nevnt ikke så populært hos oss, men snusing er det verre med. Like idiotisk det :rolleyes2:

Alt som er forbudt er spennende vet du :) Godt ikke alle faller for spenningen.

Hm.. Slik jeg oppfattet det så mente IA at det å bli pepret om hvor farlig det er å røyke ikke nødvendigvis utgjør noe forskjell, siden folk uansett vet at det er farlig - og at det som er forbudt er spennende.

Det mener i hvert fall jeg. Jeg tror at denne "pepringen" er med på å gjøre ungdom "immune" på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er viktig å skjønne at dette med røyking faktisk er en avhengighet (som f.eks. alkoholikere/narkomane) - ikke noe man gjør fordi man er verken dum eller idiot.

Forskjellen er vel bare at "samfunnet forøvrig" synes det er greit å mobbe røykere - gi dem nedsettende kallenavn, etc. Noe man såklart ikke gjør med/mot f.eks. alkoholikere...

Men det ER et stressmoment i deres liv, men man ser det ikke før etter at man har sluttet...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker, men er ikke manisk avhengig av det. Jeg klarer meg på en lang flytur uten å bry meg. Jeg er en typisk rutinerøyker.... tlf røyker, lufte hund på kvelden røyker og trenings/turrøyker. Så ingen telefoner og ingen trening/tur, da blir det kun en røyk på meg. Men den er kos synes nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri røkt og kommer heller ikke til å begynne. Veldig takknemlig for at jeg har vokst opp i totalt røykfritt hjem :)

Det var mitt også, helt til både jeg og søsteren min begynte å røyke :rolleyes2:

Er ung og koser meg, skal slutte når jeg blir smelt på tjukka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg er røyker, nesten alle i familien min røyker. Jeg har en omgangskrets som består av flere røykere enn ikke-røykerre. Jeg nekter å ta innover meg den kollektive hetsen av røykere, Jeg tviholder på min rett til å røyke i mitt eget hjem til krampa tar meg.. Ingen andre skal kunne avgjøre hvorvidt jeg skal fortsette eller ikke. Så langt har jeg vært røyker i 2/3 av mitt liv. Og den retten har jeg, uansett hvilke konsekvenser det vil få for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Slik jeg oppfattet det så mente IA at det å bli pepret om hvor farlig det er å røyke ikke nødvendigvis utgjør noe forskjell, siden folk uansett vet at det er farlig - og at det som er forbudt er spennende.

Det mener i hvert fall jeg. Jeg tror at denne "pepringen" er med på å gjøre ungdom "immune" på en måte..

Det kan nok være at det har motsatt effekt på enkelte men det er jo mange færre som begynner å røyke nå.

Veldig mange eldre som slutter også så noe effekt må det jo ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være at det har motsatt effekt på enkelte men det er jo mange færre som begynner å røyke nå.

Veldig mange eldre som slutter også så noe effekt må det jo ha.

Jeg tror ærlig talt ikke at man kan gi propagandaen all æren for det. Tror heller det er flere røykere som har gått over til snusing, flere har sluttet fordi man har forstått hvor dyrt det er, det er minde allment akseptert, det er færre plasser det er tillatt å røyke på osv osv. At folk skriker ut om hvor farlig det er tror jeg har mindre å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker ikke (er jo ikke gammel nok engang), og skal aldri begynne.

Sa jeg en gang også.... :rolleyes2:

Jeg klarer alltid å ende opp i røykevinden til en eller annen på agility trening eller konkurranse. Det kommer liksom fra alle sider. På lydighets trening for litt siden merket jeg en som hadde røyket, så snust og nå gikk på nikotintabeletter. Ikke bra.

Hvordan merket du at h*n brukte "tabletter"? Og hvorfor var ikke det bra?

Ja,jeg røyker og har gjort det i fryktelig mange år.

For aller første gang har jeg tenkt på å slutte,tiden vil vise om det går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker ikke, og aldri prøvd - Og skal fortsette med det :rolleyes2: Har vokst opp med to foreldre som røyker, og det har vel skremt meg :)

Nei, det er vel egentlig ikke noe som har skremt meg, og ikke noe som har fristet meg til å begynne. Alle venninnene mine på barneskolen/u.skolen prøvde da, men jeg sa pent nei og min mening om at de prøvde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...