Gå til innhold
Hundesonen.no

Generalisering

Wheaten terrier

Recommended Posts

Sikledyr: Boxer, Mastiff (av en eller annen type)

Arbeidsvillige: Collie, Dalmatiner, Retrivere, Dansk Svensk Gårdshund

Late: Rodesian Ridgeback, Greyhound, Whippet

Utålmodige: Dalmatiner (de liker og arbeide men ting skal skje hele tiden)

Sporhunder: Dalmatiner, Dachs,

Vakthunder: Dalmatiner, Rottweiler, Greyhound (believe it or not), Terriere,

Merkelige lyder: Greyhound, Whippet, Dalmatiner (3 sistnevnte jodler når de vil noe), Basenji med den berømte jodlingen sin

Jah var vel de jeg med erfaringer ville plassere, annet ville blitt vill gjetning -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest slitsomme: Schæfer, golden, flatcoat, border collie, samojed, jaktbikkjer, riesenschnauzer.

De med mest lyd: Schæfer, flatcoat, samojed, jaktbikkjer, rottweiler, terriere, cavalier.

De mest medgjørlige: Puddel, boxer, husky, cavalier, irsk ulvehund, grand danois.

De minst medgjørlige: Chow chow, samojed, engelsk setter, belgere, terriere, basenji, dachs, briard, riesenschnauzer, dalmatiner.

De hyggeligste: Harehunder, elghund, boxer, irsk ulvehund, cavalier, engelsk springer spaniel, puddel, husky, newfoundlender, berner sennen, basset hound, rottweiler, bichon frisé, irsk setter, staffe, amstaff, grand danois, dachs, dansk-svensk gårdshund, mastiffer, boerboel, etnahund, basenji.

:) (og dette er en reell generalisering siden det er ut ifra hva jeg opplever på jobben. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gneldrehunder: buhund, lundehund, papillion, chi, nakehunder, terriere av ymse slag, tja vi kan vel egentlig si alle under knehøyde

Farligste/mest uberegnelige hunder: pitbull, amstaff, rottweiler, schæfer ,K.O

Letteste hunder å ha med å gjøre: cavalier, berner, golden, lapphund, st bernard, grand danois, flere type mynder

Mest hypre hunder: malle, BC, boxer, jack russel, flatcoat retriver

Mest nervøse hunder: BC, chi, italiensk mynde, toy puddel, collie

Mest stressa hunder: BC, dobermann, malle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lateste dyr: Berner sennen, labbe og golden

Neineinei, dette stemmer ikke :):P

De vakreste, og mest behagelige å ha i hus: Saluki :D

*fnis*

...kommer vel ann på hvor stor veske man har... :)

Hun mente nok vanlig størrelse på veske kan kan ha over skulderen. Du putter ikke f.eks schaferen din på 30 kilo i en stor veske og har den på skulderen?

Nei, så nå får dere legge godvilja litt til. Men jeg vet om en JRT som holder på med bruksgrenen (ikke nødvendigvis IPO akkurat), men det er nok de større hundene som er mest "nyttige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OjOJ

Der havnet samojeden i kategoriene: "Mest slitsom", "Mest lyd" og "Minst medgjørlig"

Og så jeg som skal hente samojed nr 2 om 3 uker.

:P:):)

Balanserer litt jeg

Verdens vakkreste brukshund: Samojed

Mest barnevennlig: Samojed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...