Gå til innhold
Hundesonen.no

Forlot 47 hunder i 2 døgn.


Bambi

Recommended Posts

Denne saken ble vel også diskutert her inne når det skjedde, men totalt overskygget over den andre saken (fra Hedmark).

Mener å huske at i denne saken her fikk i alle fall personen selv rydde opp i hundene sine, omplassere og selge det som var mulig. Samt ta imot og selge et valpekull eller to (som allerede var på gang). Sånn det kan gjøres hvis man jobber med Mattilsynet - ikke imot dem...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken ble vel også diskutert her inne når det skjedde, men totalt overskygget over den andre saken (fra Hedmark).

Mener å huske at i denne saken her fikk i alle fall personen selv rydde opp i hundene sine, omplassere og selge det som var mulig. Samt ta imot og selge et valpekull eller to (som allerede var på gang). Sånn det kan gjøres hvis man jobber med Mattilsynet - ikke imot dem...

Susanne

Nå er det vel også forskjell på å ta på seg mer enn man bør og ende opp med å gjøre sånt som dette, og det å systematisk vanskjøtte og mishandle hunder grovt over tid. Såvidt jeg har fått med meg har det ikke vært snakk om hauger med hundelik, syke hunder, hunder som skytes uten å dø eller valper som slås ihjel i denne saken...?

Ikke at jeg mener dette er greit, det er det absolutt ikke. Og jeg er veldig glad for at det endte med anmeldelse og rettssak fremfor å la henne redusere og glemme hele greia, sånn det så ut til å gå i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel også forskjell på å ta på seg mer enn man bør og ende opp med å gjøre sånt som dette, og det å systematisk vanskjøtte og mishandle hunder grovt over tid.

Regner vel med at forholdene har vært kleine over lengre tid der på gården i og med at mattilsynet hadde n'te bekymringsmeldinger før de gjorde noe ! Og hva vet man - om hvor lenge det har pågått - å reise fra dem uten mat og vann. Neppe første gangen vil jeg tro ! :innocent:

Såvidt jeg har fått med meg har det ikke vært snakk om hauger med hundelik, syke hunder, hunder som skytes uten å dø eller valper som slås ihjel i denne saken...?

Det var vel noe hundelik der og ettersom jeg mener å huske... uansett har vel de fleste hørt om damens x-antall katter som ente opp som diverse... :whistle:

Var nok en grunn til at hun bare fikk beholde 3 - 4 av dem og...

Ikke at jeg mener dette er greit, det er det absolutt ikke. Og jeg er veldig glad for at det endte med anmeldelse og rettssak fremfor å la henne redusere og glemme hele greia, sånn det så ut til å gå i begynnelsen.

Redusert ? Det har vel damen aldri gjort..... :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I 2005 må hun redusere "bestanden" fra 7 til 2 pga hygieneforhold - og i 2009 hadde hun over 50.

Lurer på når dette skal bli tatt på alvor som en psykisk lidelse, jeg. (Samler, "hoarding", eller hva det nå heter)

Eller er det noe man ikke erken tør eller vil snakke om her i Norge?

Bortser her ifra akkurat DENNE saken/personen - det finnes flere lignende, også med andre type dyr.

Jeg kan ikke skjønne hvordan slike mennesker skal greie overgangen fra 30-40 hunder/katter til 2-3 stykker uten en masse, masse hjelp også på andre måter i livet.

Jeg kan ikke la være å synes kjempesynd på slike som kommer i en slik situasjon. Og joda - det er lett å si at det er selvforskyldt, men det er jo teoretisk sett også narkomane, alkoholikere, etc - men de har jo rett til hjelp fordet.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Synes Mattilsynet burde anket denne dommen. 10 hunder er jo også ganske mye...

Og hva hvis de 10 hundene setter i gang med tjuvparinger så er det fort 50 før man vet ordet av det :-(

Det var 4 hundegårder der, og det er knapt til selv 10 hunder, for ikke å snakke om 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 4 hundegårder der, og det er knapt til selv 10 hunder, for ikke å snakke om 50.

Det er utrolig hva man kan få plass til i en liten eske :)

Ser forresten i bloggen hennes at hun skriver:

" Det vil bli etterspill i saken, men det går ikke via internett eller pressen, som jo skriver det de vil likevel. Det vil bli omfattende bevist overfor myndighetene. "

Noen gir seg aldri !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...