Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKs dommerlister for 2010 er delvis her


SFX

Recommended Posts

Dæsken så rask du er ute med info...

Bø i februar er ABSOLUTT aktuell.

Bra dommer for Hampus, og da er Linus i pels så muligheten for det siste fordømte store CERTET er til stede.

Harstad i april kan vi kanskje bare droppe.

Linus ser vel som vanlig ut som en skabbrev, og kjedelig dommer for Hampus da de fleste dommerne fra det store utland faktisk ikke kjenner rasen...

Liker meg ikke i Harstad heller, kjedelig by!

Hordaland kunne vært aktuell for Hampus med ukjent Svensk dommer, meeeen Linus er vel fortsatt til forveksling lik en skabbrev på flukt, så det er vel bortkasta penger.

Utrolig dumt med tanke på at Norwegian i mars starter opp direktefly herfra til Bergen.

Kristiansand kan være aktuell.

Da er skabbreven forhåpentligvis blitt shiba igjen.

Ukjente nordiske dommere for begge gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og! Lisbeth Campbell er dommer for mops i Bergen, hun liker IKKE sorte mopser! DAMN! :aww:

Kjedelig når man får "dårlig" dommer på utstillingene hjemme...

På vår-utstillinga i Tromsø er det skjelden bra dommer på DSG.

Synes det er ekstra irriterende når det er lokalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når man får "dårlig" dommer på utstillingene hjemme...

På vår-utstillinga i Tromsø er det skjelden bra dommer på DSG.

Synes det er ekstra irriterende når det er lokalt.

Jaja.. :aww: Men jeg stiller han nå alikevel. :) Siden jeg mest sannsynlig ikke får med meg lillehammer siden gompen er halt. =/

Dessuten skal jeg stille frk fawn for en venninne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen på tide ja.. Jeg skal låne meg en hund fra Danmark til en av disse, så det er litt fordel å planlegge en stund i forveien.. Ingen wow-dommere som jeg kan se, men helt greit. Skulle heller hatt Svarstad på sheltie enn aussie kanskje, men han dømte jo "nettopp" sheltie i Norge.. Uansett kjekt å vite, så får vi planlagt litt langt framover :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæsken så rask du er ute med info...

Bø i februar er ABSOLUTT aktuell.

Bra dommer for Hampus, og da er Linus i pels så muligheten for det siste fordømte store CERTET er til stede.

Kanskje jeg skal debutere i juniorklassen med Bali da, hvis den dommeren liker store dsg? Da har hun vel også fått litt mer bredde også for hun vil da være nesten 11 mnd :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bø kunne vært en spennende dommer å stille Blaze for sånn utfra tidligere resultater jeg finner. Ser ut som det endelig også er en gruppe dommer som har dømt litt AK før.

Bare synd at Blaze normalt er naken i februar :aww:

Men det står veldig spesifisert at det blir i Bø, blir det ikke noe flytting av denn utstillingen alikavel :)

Kristiansand tror jeg ikke det blir noe av, Portugisisk dommer og samme gruppedommer. Da må det kun være for at jeg skal starte lydighet eller besøke famillie i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er INGEN tvil om at selv om de har flyttet fra Skien tilbake til Bø før det engang har vært i Skien - så må jeg dit og jeg må overtale eierne av Lilly til å kjøre dit. Kitty Sjong dømmer, og hun synes Lilli er fantastisk :aww: Så dit må man tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal debutere i juniorklassen med Bali da, hvis den dommeren liker store dsg? Da har hun vel også fått litt mer bredde også for hun vil da være nesten 11 mnd :aww:

Stilte for Jørgen Hindse her i oktober i fjor.

Da var Hampus på sitt tyngste... :)

Og han er tett oppunder høyeste godtatt mankemål.

Fikk veldig god kritikk, BIR, og tips om at vi måtte komme oss til Danmark og stille han der.

Så han kan ikke misslike den store typen DSG nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte for Jørgen Hindse her i oktober i fjor.

Da var Hampus på sitt tyngste... :aww:

Og han er tett oppunder høyeste godtatt mankemål.

Fikk veldig god kritikk, BIR, og tips om at vi måtte komme oss til Danmark og stille han der.

Så han kan ikke misslike den store typen DSG nei.

Flott! Da tørr jeg kanskje stille henne da da :) men hva var grunnen til at dere burde dra til Danmark? Litt OT men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Da tørr jeg kanskje stille henne da da :aww: men hva var grunnen til at dere burde dra til Danmark? Litt OT men..

Han mente at Hampus ville falle i smak hos Danske dommere.

DSG`ene i Danmark er vel generelt større enn de i Norge, og i Nord-Sverige.

Hampus har falt i smak hos alle Danske dommere uansett hvor vi har stilt han.

Vi stilte han Danmark i sommer, og han ble Dansk og dermed også Nordisk champion.

Melder helst på for Danske og Svenske dommere jeg.

Til nøds Norske og Finske.

Bruker ikke mye penger på å reise langt av gårde på utstilling med dommer fra det store utland, for mange av de har faktisk aldri sett en DSG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide...

Ser ut som det blir et halvår til uten championat for vår del :aww:

Syntes også det var teit at skiensutstillingen er flyttet tilbake til Bø, men levelig avstand allikevel.

Jeg ble sur når den ble flytta til Skien, håper den forblir i Bø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente at Hampus ville falle i smak hos Danske dommere.

DSG`ene i Danmark er vel generelt større enn de i Norge, og i Nord-Sverige.

Hampus har falt i smak hos alle Danske dommere uansett hvor vi har stilt han.

Vi stilte han Danmark i sommer, og han ble Dansk og dermed også Nordisk champion.

Melder helst på for Danske og Svenske dommere jeg.

Til nøds Norske og Finske.

Bruker ikke mye penger på å reise langt av gårde på utstilling med dommer fra det store utland, for mange av de har faktisk aldri sett en DSG...

Takk for gode råd til en nybegynner i utstillings- og dsg miljøet :aww: Jeg har jo hittil bare stilt for norske og finske dommere, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med dommerlisten så langt, er vel at det er samme dommer på akita og shiba.... Da krasjer ikke bedømmelsen i det minste :-)

Ellers er det vel ingen WOW dommere, men Marianne Holmli satte jo Eikou som NV-08.... Og hun er jo opptatt av korrekt type på shiba,så det spørs om min "stuttbeinte" sorte vil gå så bra for henne.... Makka har fått CK av Marianne, men da er hun jo over 12, så det spørs...

Dem spanske dommeren i Bø kan jo være spennende, de har jo flotte, typeriktige akita og shiba i Spania, så kanskje han vil stille litt høyere krav enn andre.

Erna Britt Nordin har jeg faktisk ikke stilt for, men ut fra hva hun har gjort i Sverige ser det ut som hun liker de akitaene jeg synes er pene og shibaer som ikke er overdrevet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frister veldig å reise til Bø. Men blir litt lankt å reise for et cert vi ikke trenger. :hmm: Men vi reiser nåkk til Bergen og Kr. sand. :) så då må vi bare se når påmellingsfristen nermer seg om han skal i Åpen klasse eller Champion klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy vil til Bergen, og Vixen vil til Bø. Får se hva økonomien tillater. Prioriterer heller å stille Decoy for dommeren i Bergen (vet han liker Decoy kjempegodt, har cert for han fra før av, men vi må ha stor-certet i boks og det er lettere å jakte småcert for vår del, hvis dommeren fortsatt liker Decoy og det ikke stilles noen han liker bedre, selvsagt) enn å dra til Bø med Vixen. Får se får se. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg skulle veeldig gjerne dratt til Harstad med Bella! Han som dømmer der satte henne opp til klassevinner med ck på NKK Kongsvinger i fjor, blant 14 tisper i åpenklasse. Men hun skal pares i desember/januar, så da spørs det.. Vurderer å ta turen om hun går tom. :twisted: Håper oppdretteren min blir med å stiller henne. Ene hannen hennes fikk storcert og ble 4 bhk for den dommeren på Kongsvinger, så hun kan jo dra på cacibjakt med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...