Wheaten terrier Skrevet 1. November 2005 Rapporter Share Skrevet 1. November 2005 Mener du det er lettere å oppdra en liten hund enn en stor? Hvorfor? Med liten hund så mener jeg, eh, ja rundt sheltiestørrelse, (cavalier, kooiker, papillon m.fl.) og mindre, enn f.eks. en schâfer eller en boxer eller en hund som er større... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 1. November 2005 Rapporter Share Skrevet 1. November 2005 Nei, jeg tror ikke det er lettere i seg selv å lære opp en liten hund enn en stor hund (ofte kan det virke som om det er motsatt), men det er lettere å fysisk holde igjen en liten hund (det kan dermed virke som om det er lettere å trene en liten hund til å gå pent i bånd, fordi om den drar litt i forhold til kroppsvekta si merkes det mye mindre enn om en rottweiler drar litt i forhold til kroppsvekta si). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Skrevet 1. November 2005 Rapporter Share Skrevet 1. November 2005 Eneste grunnen jeg tror at det skal være letere å oppdra en liten hund iforhold til en stor en er fordi de mindre hundene ikke er like fysisk sterk som de store. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 1. November 2005 Rapporter Share Skrevet 1. November 2005 Nei' date=' jeg tror ikke det er lettere i seg selv å lære opp en liten hund enn en stor hund (ofte kan det virke som om det er motsatt), men det er lettere å fysisk holde igjen en liten hund (det kan dermed virke som om det er lettere å trene en liten hund til å gå pent i bånd, fordi om den drar litt i forhold til kroppsvekta si merkes det mye mindre enn om en rottweiler drar litt i forhold til kroppsvekta si).[/quote'] Akkurat hva jeg tenkte å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maise Skrevet 1. November 2005 Rapporter Share Skrevet 1. November 2005 har selv en stor hund og synes det med størrelse og vekt gjør at det til tider kanskje kan være vanskeligere å oppdra en stor hund enn en liten hund.men hvis hunden et bitte liten kan det jammen være et problem det og..veninnen min har en liten hund som løper under skap og sofaer for å gjemme seg når hun prøver å oppdra den... vet ikke om det er så mye bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 2. November 2005 Rapporter Share Skrevet 2. November 2005 Det er kanskje ikke enklere å oppdra en liten hund men omgivelsene stiller helt andre krav til en stor enn en liten hund.Dermed er det mye man slipper unna med liten hund.Ingen jeg møter bryr seg noe særlig om at jonas hopper litt,det er helt greit at han maser etter lek hele tiden (de oppfordrer han til det) og at han spinner rundt på gulvet gjør slettes ingenting.Samtidig er alle dypt imponert over at han kan selv de enkleste øvelser som sitt og bli.Jonas er 7 år .Loke derimot som er bare valpen og har hatt et litt omflakkende start på livet har alle helt urealistiske krav til.Han skal ikke hoppe ,ikke synes,ikke høres, gå å legge seg på plassen sin med engang noen ber han om det ,og bli der,han skal gå pent forbi andre hunder (yeah,right) og det at han ikke kan andre ting en "legg deg" og "gi nuss"på komando er helt uhørt så stor som han er... Og så er han svart... :-o Så etter min erfaring er det et HAV av forskjell på å ha en liten og en stor hund.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 2. November 2005 Rapporter Share Skrevet 2. November 2005 Veldig sant det du skriver Annette! Har hatt de samme erfaringene selv faktisk.. Men jeg syns det var mye lettere å trene Schäferene, pga størrelsen, men seff var de jo MYYYE sterkere en det Tequila er.. Tror det har mye med hva du gjør det til også individet da sevfølgelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeampi Skrevet 2. November 2005 Rapporter Share Skrevet 2. November 2005 De er ikke noe lettere å trene psykisk nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 2. November 2005 Rapporter Share Skrevet 2. November 2005 kommer an på gemytt og lærevillighet, har ingenting med str. å gjøre mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiLi Skrevet 2. November 2005 Rapporter Share Skrevet 2. November 2005 Er enig med dere andre, at det ikke kommer an på størrelsen, men de er jo nødvendigvis ikke like sterke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar