Gå til innhold
Hundesonen.no

X-Factor!

Victoria

Recommended Posts

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Altså: Trønderrock har veldig mange tilhengere i Norge, så det finnes ikke rart at han er i finalen. At dere ikke liker det er jo en sak, men veldig mange andre gjør :banana: Kjenner jeg er litt ambivalent i forhold til hvem som bør vinne. Shacles er jo bare lettkledte damer som synger i kor og har bra koreografi, Chand mangler på sceneshowet men produserer egen musikk..

Ikke for det, hvem som vinner er meg egentlig revnende likegyldig, men jeg tror at dersom Shackles vinner blir de på linje med mange Idolvinnere - en låt og om et år så lurer noen på hvor det ble av dem..

Skrevet

Jeg digger trønderrock men syns Chand er for ensidig å han er ingenting uten gitaren sin...

Ang Shackles så likte jeg de bedre før Mira forandret dem til lettkledde damer som spiller på sex.Før var de naturlige å stemmene deres å sangen sto i sentrum...

men heier nok mer på Shackles enn på Chand

Skrevet
Ikke for det, hvem som vinner er meg egentlig revnende likegyldig, men jeg tror at dersom Shackles vinner blir de på linje med mange Idolvinnere - en låt og om et år så lurer noen på hvor det ble av dem..

Enig... Chand er nok en mer varig artist enn Shackels som sikkert ikke holder sammen lenger enn til påske :banana:

Jeg digger trønderrock men syns Chand er for ensidig å han er ingenting uten gitaren sin...

Nei? Det er jo det han er: arist med gitar, så hvorfor skulle han egentlig være noe uten gitaren sin ?

Slike syngekonkurransekonsept blir egentlig litt feil det, fordi artistene tvinges inn i en rolle de egentlig ikke passer inn i. Noen passer best til å synge en type musikk, andre noe helt annet - men i slike konkurranser skal de liksom beherske alt, hvilket jeg synes blir helt feil.

Skrevet

Yey, den beste vant :banana: Jeg tror nok også at Chand har en større karriære foran seg enn Shackels ville hatt og hvor er x-factoren med dem hen liksom? Du finner jo ikke noe mer fasinerende og kult enn en inder som synger trønderrock :banana:

Sangen til Elin var helt fantastisk :banana:

Skrevet

Kunne ikke vært noen annen vinner.Herlig :banana: :banana:

Så lenge Elin fikk komme med i kveld var alt helt topp :banana:

Skrevet

Håper vi aldri ser Charlotte igjen på norsk tv.

Charlotte som i programleder, eller som i "medlem" av Shackles..? :banana:

Håper og tror du mener programlederen :banana:

Edit: Satt forresten med et stort glis og tårer i øynene når Elin sang :banana: Nydelig.

Skrevet

Charlotte som i programleder, eller som i "medlem" av Shackles..? :banana:

Håper og tror du mener programlederen :banana:

Edit: Satt forresten med et stort glis og tårer i øynene når Elin sang :banana: Nydelig.

Er selvfølgelig snakk om programlederen. Tror ikke eg har sett og hørt noe å grusomt før!

Skrevet

Ho hadde vunnet hele dritten ho!

Nei, hun kom ikke engang med til semifinalene hun..

Med tanke på at Shackles har sunget sammen i et halvt år, så syns jeg de er knallbra, jeg. Og jeg kjøper mye heller en plate av dem, enn en Åge Aleksandersen-kopi.. :banana:

Så - JEG syns at det var helt feil vinner i dag.. Heldigvis så har flere av Idol-2'erene vist seg å være mer varige enn vinnerene, så jeg kan jo håpe at det gjelder for X-faktor-finalister også :banana:

Skrevet

Nei, hun kom ikke engang med til semifinalene hun..

Med tanke på at Shackles har sunget sammen i et halvt år, så syns jeg de er knallbra, jeg. Og jeg kjøper mye heller en plate av dem, enn en Åge Aleksandersen-kopi.. :banana:

Så - JEG syns at det var helt feil vinner i dag.. Heldigvis så har flere av Idol-2'erene vist seg å være mer varige enn vinnerene, så jeg kan jo håpe at det gjelder for X-faktor-finalister også :banana:

Nei fordi Peters ikke ville ha ho med videre.

Men HADDE ho kommet videre derifra hadde ho vunnet hele sulamitten

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...