Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen vært på Hundegården ved Semsvatnet i Asker?


nene74

Recommended Posts

Hei,

Er det noen som har vært ved Semsvatnet hundegård i Asker?

Er det en bra hundegård?

Har en Dobermann hannhund på 1 1/2 år og går på dressukurs hos Jørn Mazzarino /Asker & Bærum hundeskole, og hadde vært glimrende om noen der ute har vært på hans kurs og vet hva jeg snakker om :lol: og som bruker samme prinsippene.

Echo er en veldig snill hund, men trenger en tur - og lekekamerat! :lol::)

Vi tenkte å prøve oss ved Semsvatnet i helgen for å se :)

post-5821-1254827981_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei,

Er det noen som har vært ved Semsvatnet hundegård i Asker?

Er det en bra hundegård?

Det er vel forsåvidt en helt vanlig "hundepark"/hundegård eller hva man skal kalle det. Er ikke noen fast bruker, da min hund ikke er så fan av sånne løsslipp med masse fremmede hunder, men har vært der noen ganger. Det er jo en plass med relativt store arealer, fine omgivelser og tilgang til vann. Det er også mulig å gå litt unna alle de andre, noe jeg syns er bra (det er ikke mulig å få det stappfullt liksom). Er som regel mange med settere/andre jakthunder der, og jeg har opplved at en noen av de "faste" hundene "passer" ganske godt på, dvs vi har blitt knurret på ved grinda av hunder som ikke likte at det kom andre hannhunder til "hans" område, men sånne situasjoner kan man jo få over alt. Det er jo alltid noen, både hunder og mennesker, som liksom syns de eier sånne områder litt mer enn andre.

Når det er sagt pleier ikke hundejordet ved semsvannet å "åpne" før litt lenger utpå våren, når båndtvangen har startet, så vet ikke om det er lov å bruke enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har vært der noen ganger og synes det er helt ok. Det er som andre sier her et helt vanlig hundejordet hvor folk drar for å frislippe hundene sine med andre hunder. Det jeg synes er positivt er at det er vann der så hundene kan bade, og det er litt bakker som de må slite med :) Vi pleier å la Dina være litt der før vi går tur rundt vannet. Dina er dog heller ikke særlig fan av fremmede hunder, så vi er ikke de som drar dit mest. Har stort sett bare opplevd trivelige hunder og eiere der. Veldig fint for hundene å svømme sammen på varme dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er det noen som har vært ved Semsvatnet hundegård i Asker?

Er det en bra hundegård?

Har en Dobermann hannhund på 1 1/2 år og går på dressukurs hos Jørn Mazzarino /Asker & Bærum hundeskole, og hadde vært glimrende om noen der ute har vært på hans kurs og vet hva jeg snakker om :getlost: og som bruker samme prinsippene.

Echo er en veldig snill hund, men trenger en tur - og lekekamerat! :D:wub:

Vi tenkte å prøve oss ved Semsvatnet i helgen for å se :D

post-5821-1254827981_thumb.jpg

Litt nysgjerrig på hvorfor du helst ville treffe noen som har gått samme hundeskole for å la hundene leke der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...