Gå til innhold
Hundesonen.no

Orkanger 7.-8. November


MarieR

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Blir skikkelig rart å ikke skulle hit i år.. Jeg har alltid bodd i gåavstand fra hallen og har vært på utstillingen hvert år så langt tilbake som jeg kan huske. Men i år blir dobbeltutstilling i Letohallen prioritert.

Er glad jeg slipper å støtte den skyhøye påmeldingsavgiften da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi meldt på til vårt første valpeshow, blir spennende dette! Sliter nesten med at hun er for sosial, så ser for meg at hun blir overlykkelig når en fremmed mann kommer bort og skal sjekke tenner. Får øve masse på den situasjonen ja! Tar det som øving og moro, og så får alt over det bli en bonus :whistle: Oppdretter skal delta også, så det blir morsomt å hilse på de igjen, og prate hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Å hurra, labradorene har oppmøte 11 (samme som tollerne). Dvs at vi ikke trenger å kjøre så styggelig tidlig, skal nemlig sitte på ei med labrador. :whistle: 7 voksne tollere og 3 valper, har kontroll på alle valpene og noen av tollerne. Spent på om det er noen nye som kommer, eller om det er de samme som det pleier å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubi er eneste dalmisvalp denne gangen også.. Hennes siste valpeshow, på Lillestrøm er hun 4 dager over 9 mnd og kastes ut til ulvene..

Hun har vokst masse siden siste valpeshowet da, synes ikke hun ser like harmonisk ut i kroppen for tiden. Men vi får se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke mer enn 11 JRT-er! Det er jo nesten overkommelig. Så får vi se hvor mange av dem som er tisper, og hvor mange hanner det er. Og om hun jeg skal stille i det hele tatt har sjanse til å gjøre det bra. Jeg kan ingenting om rasen, egentlig. :whistle:

Vi har oppmøtetid 10.00, og det er 42 hunder før oss i ringen.

Det var forsvinnende få flat coateds, forresten. 11 stykker, bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 15 voksne dvergpinschere , trudde det skulle være flere...Mens hos valpene er det 22 stk å det er mange ..

Glær oss ...

22 valper???? :whistle: Må vell være første gang i historien at det er flere valper enn voksne vell?? Blir spennende å se hvem som tar kaka av dem da! Jeg vet hvertfall hvem jeg ikke vil det skal bli, hihi :ahappy: Håper pinscheren stiller i samme ring da, om ikke blir det travelt for meg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke mer enn 11 JRT-er! Det er jo nesten overkommelig. Så får vi se hvor mange av dem som er tisper, og hvor mange hanner det er. Og om hun jeg skal stille i det hele tatt har sjanse til å gjøre det bra. Jeg kan ingenting om rasen, egentlig. ;)

Vi har oppmøtetid 10.00, og det er 42 hunder før oss i ringen.

Det var forsvinnende få flat coateds, forresten. 11 stykker, bare!

Vi har oppmøte klokken 11.00, så jeg håper du stopper innom meg så jeg og dyret mitt kommer oss bortover. Ellers er der 19 voksne labradorer påmeldt, og med det har vi ikke sjans i havet. Gøy skal det forhåpentligvis bli uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har oppmøte klokken 11.00, så jeg håper du stopper innom meg så jeg og dyret mitt kommer oss bortover. Ellers er der 19 voksne labradorer påmeldt, og med det har vi ikke sjans i havet. Gøy skal det forhåpentligvis bli uansett :whistle:

Fire Basset Fauve. Lurer veldig på hvordan det går!

Kunne jeg sitte på på lørdag, Ingvild? Og du kunne forresten låne bilen, om du gidder å kjøre på søndag også :D

Dere får sitte på begge to. :) Sier i fra om når jeg kommer og plukker dere opp senere. Jeg kjører vår bil på lørdag i alle fall. Egentlig kunne jeg jo tenke meg å dra dit begge dagene (jeg gidder ikke å ta med Tinka på lørdag, men hun må jo få bli med på utstilling hun, også :icon_redface: ), men jeg veit ikke enda om mamma eller pappa skal ha bilen på søndag... Uansett så er jeg skeptisk til automatgirbil, altså. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beardis klokka 11 og Parson klokka 11. Det minner meg om Steinkjer i september, da stilte Sara og jeg nøyaktig samtidig. Vi løp til hverandres ring akkurat da vi var ferdige med å stille. :rolleyes2:

Håper de er sene i en av ringene denne gangen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beardis klokka 11 og Parson klokka 11. Det minner meg om Steinkjer i september, da stilte Sara og jeg nøyaktig samtidig. Vi løp til hverandres ring akkurat da vi var ferdige med å stille. :D

Håper de er sene i en av ringene denne gangen da.

Ja, men i din ring skal både beardisvalpene og hannene først så jeg tipper at Selma går før Symra :whistle: (tror ikke det kommer noen parsonhanner) Også kan vi håpe på at ring 6 og 7 ligger ved siden av hverandre.

Men parsonvalpene går klokka 10.00, så håper vi kan dra dit såpass tidlig at jeg også får sett dem. Det er to valper påmeldt og den ene er helsøsteren (samme foreldre, men ikke samme kull) og den andre er halvbroren (samme far) som Selma. De MÅ jeg jo bare se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får sitte på begge to. :P Sier i fra om når jeg kommer og plukker dere opp senere. Jeg kjører vår bil på lørdag i alle fall. Egentlig kunne jeg jo tenke meg å dra dit begge dagene (jeg gidder ikke å ta med Tinka på lørdag, men hun må jo få bli med på utstilling hun, også :whistle: ), men jeg veit ikke enda om mamma eller pappa skal ha bilen på søndag... Uansett så er jeg skeptisk til automatgirbil, altså. :P

Jeg blir veldig gjerne med om du drar søndag også :D

Ellers gruer jeg meg til vi skal i ringen. Hunden min ser ikke ut, og gudene vet hva jeg tenkte når jeg meldte henne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Symra ferdigbørstet og badet. Jeg er ikke HELT fornøyd med trimming av labber, men det får briste eller bære. Veska er pakket, men den utstillingslina jeg liker best er sporløst forsvunnet. Håper den ligger i bilen. Jeg har til og med vært i campingvogna og hentet tøybur og campingstoler.

Kort sagt, på godt norsk: LET THE SHOW BEGIN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...