Gå til innhold
Hundesonen.no

Shampoo til følsom hud


MarieR

Recommended Posts

Vi er veldig godt fornøyde med Vetriderm Sensitive. Er til både hund og katt, og kjøpes på apotek. Litt dyr, rundt hundrelappen for ei flaske, men den er helt knall :wub: Vi fant denne etter å ha testet flere sorter, alle andre har hun fått tørr og flassete hud av.

Leste nettopp om den på nettet, den virker veldig grei. Så den har PHverdi 6, noen som vet hva som er hundehudens naturlige PH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensitive shampoer fås kjøpt hos dyrlegen. Ellers har bla Espree en mengde shampoer, også for sensitive hunder, eller hunder med diverse hudproblemer. Alle Espree shampoene er basert på naturlige ingredienser. :wub: Det finnes nok en hel haug andre merker med sensitive shampoer også, men siden jeg ikke har hatt en hund med behov for dette (ja, bortsett fra noe dyrlegen trodde var noe sensitive greier som viste seg å være skitt og lort :wub: ), så har jeg ingen direkte erfaring med sensitiv hud hos hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensitive shampoer fås kjøpt hos dyrlegen. Ellers har bla Espree en mengde shampoer, også for sensitive hunder, eller hunder med diverse hudproblemer. Alle Espree shampoene er basert på naturlige ingredienser. :wub: Det finnes nok en hel haug andre merker med sensitive shampoer også, men siden jeg ikke har hatt en hund med behov for dette (ja, bortsett fra noe dyrlegen trodde var noe sensitive greier som viste seg å være skitt og lort :wub: ), så har jeg ingen direkte erfaring med sensitiv hud hos hund.

Jeg har sett både Vetriderm og Espree både hos dyrlegen og andre steder. Som regel er bare prislappen annerledes, mye dyrere hos dyrlegen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har brukt KW sin minkoljeshampo, den skal blandes ut med vann.

Er fornøyd med den på mine hunder, mild og fin.

Også foretrekker jeg at hunden likter hund, ikke blomster :aww:

Ville styrt unna alle parfymerte shampoer.

Men den er jo ganske kraftig parfymert? :) Jeg liker også den, nettopp fordi den har så god lukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minkolje? Er det produsert med avfall fra pelsindustrien? Hørtes bare ikke helt politisk korrekt ut. :aww:

Jeg bruker også OptimaPH Hudvask for Dyr. Charlie er allergiker med veldig følsom hud, og det ble et enkelt valg for oss. Et veldig godt produkt til en god penge, selv om den ikke lukter Timotei. Hunden lukter rent etterpå og det er bra nok for meg. :) Sjekk OptimaPH for forhandlere. Jeg tror jeg betalte 350 eller noe for en femliters-dunk. Det holder i en stund for å si det sånn.

Ellers har MalAcetic også en veldig god shampoo, men den er nok endel dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er jo ganske kraftig parfymert? :innocent: Jeg liker også den, nettopp fordi den har så god lukt!

Må være jeg som har dårlig nese da, synes det er lite lukt i denne ift de fra dyrebutikken som dufter eple, sitron, blomster og jeg-vet-ikke-hva :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minkolje? Er det produsert med avfall fra pelsindustrien? Hørtes bare ikke helt politisk korrekt ut. :innocent:

Svjv finnes det en type minkolje fra mink og en type kunstig minkolje. Hva som egentlig befinner seg i KWs minkoljesjampo vet jeg ikke :whistle: Sjampoen er en av de beste jeg har prøvd, men vil ikke fortsette med den før jeg har funnet ut av dette. * politisk korrekt * :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere bsom har fått den nye hundesport på baksiden av bladet reklameres det for en product serie og den er helt genial til følsom og irritert hud! både shampoen og kuren dems! anbefales på det varmeste! Tidligere kjøpte jeg det i utlandet men ser ut til ¨å endelig ha kommet til norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med olivensåpe? Ren olivenolje, ev med litt glyserin som er fuktighetsgivende. Du kan bruke såpa rett på pelsen, eller raspe opp fjon som du blander i vann og har i pelsen. Den skummer ikke så mye, og er lett å skylle ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må også bare hive meg inn i denne tråden. Salza har slitt noe sinnsykt med kløe i hele høst. Hun ble MIRAKULØST mye bedre da jeg begynte å vaske henne med KWs medisinsk sjampo en gang i uka eller så... nå er hun faktisk helt normal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...