Gå til innhold
Hundesonen.no

Bisken.net


Tuskelusken

Recommended Posts

Nå er min hjemmeside ferdig. Adressen er Bisken.net.

Hva synes dere? Huk at jeg er veldig fersk på dette. :icon_cry:

Som dere ser er bloggen helt teit. Jeg ville ha blogg på siden, visste ikke hvordan så jeg brukte samme link som jeg brukte på gjesteboken. Det virket fint det, men når jeg publiserte den ble bloggen helt teit. Jaja, får vel prøve å fikse det med tiden. :sint_01:

Som dere ser så er det ogå en feil med gjesteboken. Blir veldig glad om noen vet hvorfor det står "Not Found" under...

PS: Jeg trenger linker! Noen som vil ha linkbytte, si gjerne ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville ha fjernet rammen rundt hoved innhold. Har ikke tittet så nøye, så får si hva jeg mener senere ^^

Den feilen er dette

<iframe name="Ad" marginwidth="0" marginheight="0" src="gb.asp_dataad.asp.htm" noresize="" frameborder="0" height="20" scrolling="no" width="100%"></iframe>

Altså reklame (ennå en uting med ekstern gratis gjestebok man kan få med :icon_cry:

Vet ikke om du får til å gjøre noe med at deres gjestebok har feil, for pekeren deres peker enten til feil, eller deres tjeneste på det har problemer akkurat nå. Du må muligens kontakte de bak tjenesten for gjesteboka å høre med de.

Edit: du har jo one.com som hotell ser jeg, så jeg hadde gått for en skikkelig og gratis gjestebok selv, så blir det ingen reklame og du trenger ikke være avhengig av andre, samt fulle muligheter til å få både utseende og funksjon du vil ha med den. Men det er nå meg da ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin side, prøve å signere gjesteboken men fikk det ikke til av en eller annen grunn. Kan hende det bare var jeg som ikke gadd å vente, men det skjedde ingenting. Helt greit at du linkter til meg, skal legge deg inn i mine linker når jeg oppdaterer siden neste gang :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville ha fjernet rammen rundt hoved innhold. Har ikke tittet så nøye, så får si hva jeg mener senere ^^

Den feilen er dette

<iframe name="Ad" marginwidth="0" marginheight="0" src="gb.asp_dataad.asp.htm" noresize="" frameborder="0" height="20" scrolling="no" width="100%"></iframe>

Altså reklame (ennå en uting med ekstern gratis gjestebok man kan få med :wub:

Vet ikke om du får til å gjøre noe med at deres gjestebok har feil, for pekeren deres peker enten til feil, eller deres tjeneste på det har problemer akkurat nå. Du må muligens kontakte de bak tjenesten for gjesteboka å høre med de.

Edit: du har jo one.com som hotell ser jeg, så jeg hadde gått for en skikkelig og gratis gjestebok selv, så blir det ingen reklame og du trenger ikke være avhengig av andre, samt fulle muligheter til å få både utseende og funksjon du vil ha med den. Men det er nå meg da ^^

Hvor finner jeg skikkelige gratise gjesteboker da? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med den iframe tingen... :wub: Er det noe mer på koden jeg har glemt?

Fin liten side du har laget :yawn:

Kan gjerne linke til meg, skal legge deg til i lista mi :banana:

Tusen takk for det, skal linke til deg. :wub:

Fin side, prøve å signere gjesteboken men fikk det ikke til av en eller annen grunn. Kan hende det bare var jeg som ikke gadd å vente, men det skjedde ingenting. Helt greit at du linkter til meg, skal legge deg inn i mine linker når jeg oppdaterer siden neste gang :yawn:

Tusen takk. Det er sikkert noe feil med gjesteboken. Æsj. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til bra gjestebok: http://www.joakimweb.se/

Jeg har den på hjemmesiden min, så kan du jo se der hvordan det kan se ut. Den er helt uten reklame, og du kan enkelt stille inn farger, bredde osv selv. Det er også bittelitt ulike oppsett du kan velge mellom. Den er nesten aldri nede, har ikke hatt noe problemer med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å skrive i gjesteboken i går jeg også, men det fungerte ikke hos meg heller.

Trenger vil ikke å si så mye om hjemmesiden, har vel sagt det jeg har å si. Men jeg skrev noe sånt som 'Kjempe fin hjemmeside! Lykke til videre, bildene du tar er veldig fine.' i gjesteboken tror jeg... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere trykker der det står "Bisken.trykker.com" på bloggen oppe i hjørnet, så blir bloggen riktig. :banana:

9t35w9.jpg

Tips til bra gjestebok: http://www.joakimweb.se/

Jeg har den på hjemmesiden min, så kan du jo se der hvordan det kan se ut. Den er helt uten reklame, og du kan enkelt stille inn farger, bredde osv selv. Det er også bittelitt ulike oppsett du kan velge mellom. Den er nesten aldri nede, har ikke hatt noe problemer med den.

Takk for tips. Har ikke tid til å gjøre noe nå, må pakke siden vi skla reise i morgen. :wub:

Jeg prøvde å skrive i gjesteboken i går jeg også, men det fungerte ikke hos meg heller.

Trenger vil ikke å si så mye om hjemmesiden, har vel sagt det jeg har å si. Men jeg skrev noe sånt som 'Kjempe fin hjemmeside! Lykke til videre, bildene du tar er veldig fine.' i gjesteboken tror jeg... :wub:

Takk for det hvertfall. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg skikkelige gratise gjesteboker da? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med den iframe tingen... :wub: Er det noe mer på koden jeg har glemt?

Som sagt før så har jeg ville gått for en gjestebok du legger inn selv på hotellet. Virker siden din, så virker gjesteboken, for en ekstern gjestebok er man avhengig av både deres linjer skal fungere, samt deres server. Ennå 2 ting til som må fungere. Samt lagt inn til deg selv gir 100% kontroll over den og du får den akkurat slik du vil ha den.

Samme med bloggen din - du kan legge inn wordpress f.eks (gratis) og få 100% kontroll over den - kan gjøre den unik i forhold til alle andre, for det er kun dine kunnskaper som stopper hva du vil gjøre og det er flott å lære litt med det samme hvis man vil gjøre noe.

Selv brukte jeg alex gjestebok tidligere og synes den var god.

Iframe er en kode(man koder ikke html, men men : ) ja, en tagg på lik linje med andre tagger kan du si <p>, <title> <html> osv <iframe>. Ser ut som du mangler den. Ser du bildet slik du hadde koden tidligere, så har du iframe taggen der (selv om < og > er gjort om til litt kryptisk tegn med & osv ... trenger ikke gå inn på det nå) Så rød pil viser siste tagg før ifram begynner og siste rødpil tagg etter at den er ferdig. (grønne piler viser iframe tagg og avslutning av denne)

Så det skulle sett ut slik taggen

<iframe> her er alt innholdet mellom som du kanskje har fått brukbart nå - altså koden imellom disse taggene </iframe>

Lettest hvis du har tatt bilde av hvordan denne koden er hos deg nå egentlig - så man kanskje kan se hva som er feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av koden nå (inni den røde ringen).

EDIT: Men mener du at jeg skal laste opp blogg og gjestebok på one.com.- Det er sånn "opprett en blogg" på den adminstartor greiene, hva er egentlig det? Kan jeg få en blogg innpå siden når jeg gjør det?

Ser ut som du mangler en > på iframe taggen Er slik nå <iframe skal være <iframe>

Ellers ser jeg ingen feil.

Du kan finne hva du vil ettersom du har hotell og laste opp og legge inn så lenge det støttes av hotell, men one.com støtter brukbart, så de er ganske grei til å være så billige sånn sett.

Står det blogg, så er det sikkert det og da installerer den seg hos deg (hvis det er en slik easy-app) Ikke vet jeg, for aldri prøvd one.com - men bare å prøve ting nå i starten og heller fjerne - men er du for usikker og roter (lite sjans for det?) så ikke skyld på meg :wub: ... kan jo spørre spesifikk om ting på deres tjenester, for det er folk her på sonen som bruker de og som sikkert kan svare deg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, likte ikke gjesteboken når den går slik for seg selv med nytt vindu. Upersonlig syns jeg den blir også når den ikke er integrert. (men det er nå bare min mening da :icon_confused: )

Jeg ville endret <title>Forside</title> til f.eks <title>Bisken.nets forside</title> elns - samme med de andre sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg testet ut for deg og det virker å poste her i gjestebok.

Koden brukt er denne:

<!-- Her starter koden til gjestebok -->

<center>

<iframe src="http://gbok.com/gb.asp?id=26056" name="frame1" scrolling="no" frameborder="no" align="center" height = "800px" width = "500px">

</iframe>

</center>

<!-- Her avsluttes gjestebok koden -->

Du kan jo kopiere hele koden på gjestebok siden på testsiden jeg viser til.

Vis --> kildekode --> CTRL+A (merk alt) --> CTRL+C (kopier), så limer(CTRL+V) du det inn i filen du kaller gjestebok.html

ps: hvis mulig bør du kalle den noe annet enn bare gjestebok hos de som leverer gjesteboken til deg, for du ser så kan den brukes av alle og bør være bisken.nets gjestebok elns (altså teksten Gjestebok som står over "Skriv en hilsen i gjesteboken!")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken din blir jo feil nå, for hvis du har egen side med inkludering, så må linken endres på hovedsiden(meny link skal gå til gjestebok.html). Vet ikke helt hva du gjør, men Gjestebok.html er lik ennå hos deg og ikke med koden jeg ga. (jeg sjekket) (ser forøvrig du bruker stor bokstav, noe som da også må være i link)

Linken jeg ga i forrige innlegg er til delvis plagiat(test) av din forside, med meny og da kan man trykke gjestebok link for å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KarpeSkrotum: Jeg brukte den koden du ga. Og meny-linken går til gjestebok.html.

Nei, linken går til en fil som heter Bisken.nets gjestebok.html

Samtidig blir det feil i koden din, spørs om din editor endrer koden hvis du endrer fra kode til layout stil der.

Jeg har sendt deg en PM med link til gjestebok.zip fil du kan erstatte de 2 gjestebok filene du har. Slett Gjestebok.html og Bisken.nets gjestebok.html, så laste du opp gjestebok.html jeg har lagt i link zippet på PM til deg. Ikke åpne filen i din editor i tilfelle den ødelegger koden igjen. Bare legg den på hotellet etter å ha zippet den opp og lag linken i meny til gjestebok.html , så virker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
    • jeɡ tror beɡɡe deler kan bli et problem. Det er mye avel på nevnt rase, så kommer sikkert et alternativ, men tidsmessig hadde dette vært optimalt
    • Det er jo ikke en veldig vanlig rase, og meg bekjent ingen på forumet som har hatt det noen gang. Jeg møtte én i mitt gamle nabolag. Jeg ville prøvd raseklubb (enten om det finnes i Norge, eller fra hjemlandet) eller rasegrupper på facebook.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...