Gå til innhold
Hundesonen.no

Hopper og napper


Mirai

Recommended Posts

På slutten av tur, uavhengig av lengde (1,5 timer, 20 min) så blir Mona vill og gal. Hun løper i et åttetall hvor jeg er på midten, og hver gang hun kommer pesende forbi meg hopper hun, og snapper etter armer,jakke, båndet jeg holder i hånda, samma hva egentlig. Hun hopper og glefser hvertfall. Det er ikke alltid hun gjør dette, og noen ganger blir hun bedre av at jeg bare fortsetter å gå, selv om det er rimelig smertefullt å få de tenna i armen eller hånda. Enkelte ganger driter hun i at jeg overser henne også.

Hva kan jeg gjøre? Jeg trenger seriøst hjelp. MÅ jeg holde henne i bånd på siste delen av turen, er det det som er løsningen?

Jeg ble litt fed up her nå, for hun løp rett inn i låret mitt, det er ti minutter siden men gjær J Æ V L I G vondt fremdeles :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre det, hvis hun ikke klarer og oppføre seg så må hun gå i bånd.

Jeg hadde det problemet før, men hver gang dette skjedde stoppet jeg henne og fikk henne i dekk, da snudde jeg ryggen mot henne og stod sånn en liten stund.

Dette gjorde jeg hver gang hun hoppet og nappet. Etterhvert så skjønte hun at hun ble avvist av denne oppførselen og på en måte, negativ respons.

Da gadd hun ikke å holde på med dette særlig mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten av tur, uavhengig av lengde (1,5 timer, 20 min) så blir Mona vill og gal. Hun løper i et åttetall hvor jeg er på midten, og hver gang hun kommer pesende forbi meg hopper hun, og snapper etter armer,jakke, båndet jeg holder i hånda, samma hva egentlig. Hun hopper og glefser hvertfall. Det er ikke alltid hun gjør dette, og noen ganger blir hun bedre av at jeg bare fortsetter å gå, selv om det er rimelig smertefullt å få de tenna i armen eller hånda. Enkelte ganger driter hun i at jeg overser henne også.

Hva kan jeg gjøre? Jeg trenger seriøst hjelp. MÅ jeg holde henne i bånd på siste delen av turen, er det det som er løsningen?

Jeg ble litt fed up her nå, for hun løp rett inn i låret mitt, det er ti minutter siden men gjær J Æ V L I G vondt fremdeles :)

:):D

Jeg vet det er stygt å le,men jeg tror Mona og Loke hadde kommet vanvittig godt overens...De har jo helt lik humor jo!:lol:

Det gjør noe så inni **** vondt når bikkja stopper av all kraft inni låret ditt.Det værste er at jeg er redd nakken til Loke skal knekke engang.Han treffer ofte med hodet først og det ser ganske styggt ut noenganger :lol:

Han har sluttet nesten helt å nappe og glefse da..

Jeg brukte langline på han og bandt han fort fast i det nærmeste jeg fant og "gikk" fra han.Da sluttet han kjapt med sånn..det hender han glemmer seg litt men da bare stopper jeg opp og kremter.

Hvis hun bare gjør det siste biten av turen hadde jeg tatt henne i bånd den strekningen.Dette er noe hun vokser av seg,typisk drittunge fakter som går bort av seg selv hvis hun ikke får noe ut av det.Alltid best med enkle løsninger etter min mening,det er så mye annet å pese med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kunne sikkert koblet henne fast et sted. Men problemet er at alle turene våre ender med åpne områder!

Loke: Treff? You, me, rødvin, stearinlys? (de to GÆRNE bikkjene som raser rundt og biter oss til blods, samtidig som de knuser inventaret i huset kan vi jo bare overse) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kunne sikkert koblet henne fast et sted. Men problemet er at alle turene våre ender med åpne områder!

Loke: Treff? You, me, rødvin, stearinlys? (de to GÆRNE bikkjene som raser rundt og biter oss til blods, samtidig som de knuser inventaret i huset kan vi jo bare overse) :lol:

Det hørtes fryktelig koselig og stressende ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kunne sikkert koblet henne fast et sted. Men problemet er at alle turene våre ender med åpne områder!

Loke: Treff? You, me, rødvin, stearinlys? (de to GÆRNE bikkjene som raser rundt og biter oss til blods, samtidig som de knuser inventaret i huset kan vi jo bare overse) :lol:

Ta med en tjoringspåle, hehehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med en tjoringspåle, hehehe :)

Tenk det synet: en hund på ca to meter, en påle, en haug med godbiter, bånd, klikker muligens, kanskje en leke, mobil, nøkkel- ut på tur aldri sur :D:)

P.S Puma synes også det er veldig gøy å løpe inn i beina på folk. Dessuten pleier han å spise opp armen min nedenifra hvis jeg f.eks er så frekk at jeg holder en ball i hånda, eventuelt lomma. Jeg vet ikke om dette gjør at han faller i deres kategori, men om han gjør det så kan vi jo ha et lite hundetreff på Dikemark sinnsykehus. Der pleier de visst å være flinke til å fikse "unormal" adferd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det synet: en hund på ca to meter, en påle, en haug med godbiter, bånd, klikker muligens, kanskje en leke, mobil, nøkkel- ut på tur aldri sur :D:)

P.S Puma synes også det er veldig gøy å løpe inn i beina på folk. Dessuten pleier han å spise opp armen min nedenifra hvis jeg f.eks er så frekk at jeg holder en ball i hånda, eventuelt lomma. Jeg vet ikke om dette gjør at han faller i deres kategori, men om han gjør det så kan vi jo ha et lite hundetreff på Dikemark sinnsykehus. Der pleier de visst å være flinke til å fikse "unormal" adferd

Svigermor jobber der, på lukket avdeling! Hun trener redningshunder, og er psykolog for gærninger, hun kan helt sikkert hjelpe oss alle med unormale tendenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

HaHa, veninna mi som vorsteh ligner de på!

Ofe på åkeren når han kommer løpendes så springer han rett på. OG det er faktisk en vorsteh på 70cm!!!

Engang på hytta og så sto jeg i en liten bekk som lå ned en skrent. Bikkja hennes tok sats og ville i armene mine. han sto faktisk på toppen.Rett i skuldrene mine...AUU!!! det gjorde vondt det..=P

Menmen.ha det koselig på turen deres da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser for meg Mona og Loke :):)

Men Lokes råd syns jeg var bra. Balder var ofte slik han også, men han bet heldigvis ikke - bare hoppet opp (80 kg ja!) :roll: Så jeg bandt han i nærmeste tre og stod med ryggen til. Når han roet seg klikket jeg og gav godbit, og gikk videre med han, og belønnet masse når han gikk fint. Tok ikke lang tid før det gikk over :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...