Gå til innhold
Hundesonen.no

Hurrta pro Y sele


HeraHiromi

Recommended Posts

Noen som vet om en butikk i området som selger disse? Vil gjerne prøve det på før jeg kjøper det.

Om noen vet om andre gode alternativer til valp så kom med det :hmm:

Så agilityshop har noe som heter lupine. Er det gode seler?

På Hund & Katt i Sandnes selger de Hurrta Pro Y-sele :|

Fryktelig OT

Bruker folk sele på valper før de lærer å gå i vanlig bånd? Jeg har alltid trent vanlig båndtrening før jeg lærer sele...

Brukte vel sele fra første dag er kanskje derfor hunden ikke kan gå fint i bånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte sele på Nitro de første månedene, pga sårbar nakke. En valp som er nysgjerrig og vilter, kan lett få nykk i halsen. Men så er han er rase som har sensitiv nakke fra før. Så tar jeg heller på halsbånd og trener litt båndgåing, og tar på sele igjen når det er sosialisering.

Jeg brukte en vanlig sykkelsele tror jeg det var. Ikke så dyr heller. Og så kjøpte jeg en orntlig sele når han ble ganske utvokst. ( har kjøpt webmaster fra ruffwear. kjempebra sele!)

Her er valpeselen jeg hadde

nitro7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig OT

Bruker folk sele på valper før de lærer å gå i vanlig bånd? Jeg har alltid trent vanlig båndtrening før jeg lærer sele...

Jepp, og jeg har en hund som uten problemer går pent i både flexi og vanlig leiebånd (så vel som i strikkbånd når hun skal trekke på ski :hmm: ). Brukte sele fordi valpen var særs ute av kontroll i bånd og rykket både hit og dit i tide og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, her brukes det for det meste sele på valpene. Veldig greit, da kan de surre litt rundt som de selv vil, og småtrekke litt uten problemer. Så kan jeg trene på å gå pent i bånd i halsbånd når jeg gidder :hmm: Fungerer bra det.

Og ikke minst så vil jeg gjerne lære hundene mine til å bli gode trekkhunder fra de er valp. Missforstå meg rett nå, vi driver ikke med trekktrening, men litt mer "grunnferdigheter for å få en god trekkhund som voksen" :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selene fra ezydog er bra, de kan stilles inn veldig mye, så slipper du å kjøpe en hurtta som hun er vokst ut fra om noen uker :D

http://www.hundekroken.no/index.php?cPath=56

De så ikke så dumme ut :hmm:

Hurrta sin sele syns jeg er ganske dyr, og til en liten valp som vokser relativt fort ville jeg heller kjøpt en sele som kan justeres litt mer :| Bare en ting å tenke på. Ellers liker jeg selen veldig godt og har den til Chilli :)

Beklager OT.

Du har kanskje rett :) Jeg er egentlig ganske nybegynner på disse tingene :) Synes bare den virket så bra.

Fryktelig OT

Bruker folk sele på valper før de lærer å gå i vanlig bånd? Jeg har alltid trent vanlig båndtrening før jeg lærer sele...

Hmm..... jeg vet ikke :D Jeg har bare lest at i visse situasjoner kan det være greit. Også har jeg veldig lyst på en sele :D

På Hund & Katt i Sandnes selger de Hurrta Pro Y-sele :D

Ah! Takk :)

Brukte vel sele fra første dag er kanskje derfor hunden ikke kan gå fint i bånd :D

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så ikke så dumme ut :)

Du har kanskje rett :hmm: Jeg er egentlig ganske nybegynner på disse tingene :| Synes bare den virket så bra.

Hmm... jeg vet ikke :) Jeg har bare lest at i visse situasjoner kan det være greit. Også har jeg veldig lyst på en sele :D

Ah! Takk :)

:)

Hvor stor er hun? Har nemlig en sele liggende her som er hakket for liten til Tinka. Du kunne fått den for en 100lapp liksom.. mener å huske at den er str. 45.

Det er forresten den blå/brune jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er hun? Har nemlig en sele liggende her som er hakket for liten til Tinka. Du kunne fått den for en 100lapp liksom.. mener å huske at den er str. 45.

Det er forresten den blå/brune jeg har!

Jeg har ikke målt henne, men hun veier nå 7,5 kg :hmm: Veide henne hos vetten i dag. Vi må nok ha rød eller rosa sele :| Er litt sær sånn. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så ikke så dumme ut :D

Du har kanskje rett :hmm: Jeg er egentlig ganske nybegynner på disse tingene :| Synes bare den virket så bra.

Hmm... jeg vet ikke :) Jeg har bare lest at i visse situasjoner kan det være greit. Også har jeg veldig lyst på en sele :)

Ah! Takk :)

:D

Ja jeg liker selen utrolig godt, men den bør sitte ordentlig også. Og kjøper du en som sitter som den skal nå, så har hun vokst ut av den om ikke altfor lenge. Og det er jo nesten som å kaste 300kr rett ut av vinduet (om du ikke får solgt den igjen da). Så å finne en sele med gode muligheter for justeringer er jo greit når man har valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke målt henne, men hun veier nå 7,5 kg :hmm: Veide henne hos vetten i dag. Vi må nok ha rød eller rosa sele :| Er litt sær sånn. hehe

Har en rosa burberry mønstret bobby sele :) med matchende kobbel. Men det er dog ikke en sele ala verken ezy dog eller hurtta.

Ser sånn ut, bare i råsa!

bobbysele.jpg

Likte den veldig godt for den er så justerbar. Men Tinka og jeg er ikke sånn rosa da, så jeg bruker den liksom ikke lenger:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ezydog til valpen, men syntes den skled for mye rundt. Eneste plusset med de er at de er veldig regulerbare.

Ja den sklir litt, men fordelen er at brystplaten holder seg der den skal hele tiden, og egentlig synes jeg de aller fleste seler sklir endel jeg altså.

Ellers er jeg veldig fornøyd, den er lett og uklumpete, kan reguleres kjempemasse, hvis du kjøper medium så er det mulig den passer når hun er voksen og, kanskje den ikke passer henne akkurat nå, men om en måned eller så. Hvis du absolutt må ha sele nå, så kan du jo kjøpe en kattesele kanskje :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig OT

Bruker folk sele på valper før de lærer å gå i vanlig bånd? Jeg har alltid trent vanlig båndtrening før jeg lærer sele...

Jeg vil ikke begynne å være en 8 uker gammel valp å gå pent i bånd. Har prøvd det, men har bare blitt surr. Jeg vil heller aldri tillate at båndet er stramt når hunden går med halsbånd, derfor bruker jeg sele på valper. Når valpen har blitt litt mer "hund" og ikke bare baby (f.eks ved ca 3 mnd alder), begynner jeg med gå-pent trening.

Dette har fungert helt supert, siden jeg gjør det så besvisst og konsekvent :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker og sele fra første stund den får trekke/gå som den vil i sele, i halsbånd får den ikke trekke. Og de lærer VELDIG fort forskjellen.

tillbake til temaet så ville jeg gått for en sele som er veldig regulerbart til å begynne med for valpen vokser for hver gang du snur deg! Har ingen forslag sånn umiddelbart, men den som Tinka-tequila viser bilde av virker ikke dum da valper ikke skal trekke, men drar og vimser mer tror jeg en sånn skulle holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker og sele fra første stund den får trekke/gå som den vil i sele, i halsbånd får den ikke trekke. Og de lærer VELDIG fort forskjellen.

tillbake til temaet så ville jeg gått for en sele som er veldig regulerbart til å begynne med for valpen vokser for hver gang du snur deg! Har ingen forslag sånn umiddelbart, men den som Tinka-tequila viser bilde av virker ikke dum da valper ikke skal trekke, men drar og vimser mer tror jeg en sånn skulle holde.

Ja, får vente litt med Y selen. Jeg skal dra ut og prøve sele en plass :sint_01: Har litt lyst og dra ut på agilityshop :icon_cry: Har aldri vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...