Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan noen hjelpe meg med en HTML-kode?


Tuskelusken

Recommended Posts

Vanskelig å se med så små bilder, men du har jo link til gjesteboken der nå (Gjestebok.html), så må gjestebok koden ligge i den filen. For når man da trykker på Gjestebok, så hentes filen Gjestebok.html opp. Så da skal gjesteboken vises der og dermed skal koden der. (hvis jeg forstod det rett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne siden er altså gjesteboken og ikke forsiden kanskje? (ser du har gjestebok som tittel nå) Er det en mal/side for gjestebok, så skal koden inn i filen.

edit: dette er feil - må sette inn rett adress etc her

497808.jpeg

edit 2: har blitt litt feil når du holdt på, prøv alla dette:

sett bredde og høyde og fjern da TEKST der det står, samt URL/LINK TIL GJESTEBOKEN HER, da får du 2 "", klipp ut http://gbok.com/gb.asp?id=26056 og lim inn mellom de 2 ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koden er i siden så jeg omsider, men det har som nevnt blitt litt feil slik det er gjort.

Forøvrig bruker du en ekstern tjeneste på gjestebok, så selv om du retter det jeg nevnte i koden, så får du ikke vist dette før du får siden din på nett - vil ikke vises rett lokalt på din maskin. (så lenge du ikke har webserver kjørende og peker)

Ettersom du har valgt å lage side selv så 'må' du også ha deg webhotell og domenenavn, men det ser det da ut som du har ordnet/eller er i ferd med å skaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarte ikke jeg helt å se noe av koden din, men er gjesteboken ekstern?

Du kan jo se på nettsiden min så ser du hva jeg mener, for jeg har iallefall bare lagt inn en ekstern gjestebok i sidene mine. Se på koden min så ser du hva jeg har gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev 'gjestebok her' der jeg ville plassere den (ikke i HTML-koden da, men sånn så man ser hvordan det vil se ut, i programmte til one.com. Så åpnet jeg HTML-kode vinduet (der du har åpnet på de første bildene dine) og søkte på 'gjestebok her' (eller 'gjestebok', kanskje) og tok bort teksten. Satte så inn koden. :D

Beklager at jeg er dårlig til å forklare, men håper du skjønte noe av det iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KarpeSkrotum: Ok, nå har fikset på det, men hvor skal jeg legge den koden når jeg skal ha den på siden og ikke en link der oppe? Ja, jeg skal skaffe meg både domene og webhotel.

Shilamon: Aner ikke hva ekstern er ( :D ), men KarpeSkrotum sa den er det tidligere i tråden. Og forresten, hvordan merker jeg at jeg har gjestebok når jeg ikke kan se den?

EDIT:

LeenaM: Genialt, tusen takk, nå fikk jeg det til! :D Men den viser på siden den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der oppe skal du jo ha linken som den var, det var i selve koden til å hente opp den gjesteboken jeg sa du skulle endre. (slik at den ble rett)

Ekstern er en tjeneste som du henter inn fra andre, altså ikke lokalt. Som at du legger inn et bilde på flicr, photobucket, bildr eller andre slike tjenester du kan laste opp bilder til og viser det her på sonen. Bildet er da på en ekstern server, men vises her. (det gjør gjesteboken din også hvis alt er rett når du legger ut siden din på webhotell - akkurat slik sonen er på)

Du har en link til gjestebok id i koden og den virker den, for den er på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...