Gå til innhold
Hundesonen.no

Åh, jeg ønsker meg....!

Poter

Recommended Posts

• Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Jeg ønsker meg;

- all verdens hundekunnskap

- at jeg kan bli en flink oppdretter når jeg blir "stor"

- en mynde, en eller annen gang

- litt varmere rom *sparke på ovnen*

- å bo alene med mange voffser (avsosial?? neeeida, man drar jo på treninger)

- jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker forresten at Maja ikke hadde hatt fotproblemer slik at vi kunne trent/startet agility og lydighet.

Ønsker også at jeg kunne reise ned og besøke hundene til Tøfflus og JeanetteH med flere.

Og at jeg kan bestemme meg for hva min neste rase skal være... At det skal være så vanskelig å bestemme seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker forresten at Maja ikke hadde hatt fotproblemer slik at vi kunne trent/startet agility og lydighet.

Ønsker også at jeg kunne reise ned og besøke hundene til Tøfflus og JeanetteH med flere.

Og at jeg kan bestemme meg for hva min neste rase skal være... At det skal være så vanskelig å bestemme seg!

Næmmen, så hyggelig å lese da :whistle: Du er hjertelig velkommen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye jeg ønsker meg...og denne tråden gjør ikke saken bedre, er så utrolig mye fint dere skriver om og viser her!

Som det er nå vil jeg gjerne ha en liten puddel til, en dvergtispe, helst i skikkelig jevn og gyllen aprikos eller varmt rød. Med samme temperament og type som Stella som jeg allerede har. Jeg ønsker at alle tester og røntgen viser seg å være fine når Stella skal testes om noen måneder. Ellers er jeg fryktelig fornøyd med Stella nå, og føler meg utrolig heldig!

Om jeg kan ønske helt uten rot i det fornuftige eller det realistiske så ville jeg hatt et par sloughier, de er noe av det vakreste som finnes. Så kunne jeg sitte og se på dem, bare se, og være helt fortapt av fasinasjon over deres utrolige fysikk...

Ved siden av å se på sloughier, kan jo ikke gjøre det absolutt hele tiden, så ville jeg gjerne hatt kelpier eller mudier, senere tiden har det vært mudi som har lokket mest. En god liten flokk med fargerike hunder jeg kunne trene og bruke. Hunder som utfordret og krevde mye, så jeg fikk jobbet med dem. Da skulle jeg jo også selvsagt være superflink til å trene/bruke hunder da, ikke surre rundt på nybegynnerstadiet som jeg nå gjør.

Og dette er selvsagt ved siden av flott gård, gjerne selvberging og nisjebruk, med hovedvekt på turisme og opplevelsesferie, hvor jeg bor med en herlig mann med samme interesser!

Det er lov å drømme...sant? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye jeg ønsker meg...og denne tråden gjør ikke saken bedre, er så utrolig mye fint dere skriver om og viser her!

Som det er nå vil jeg gjerne ha en liten puddel til, en dvergtispe, helst i skikkelig jevn og gyllen aprikos eller varmt rød. Med samme temperament og type som Stella som jeg allerede har. Jeg ønsker at alle tester og røntgen viser seg å være fine når Stella skal testes om noen måneder. Ellers er jeg fryktelig fornøyd med Stella nå, og føler meg utrolig heldig!

Om jeg kan ønske helt uten rot i det fornuftige eller det realistiske så ville jeg hatt et par sloughier, de er noe av det vakreste som finnes. Så kunne jeg sitte og se på dem, bare se, og være helt fortapt av fasinasjon over deres utrolige fysikk...

Ved siden av å se på sloughier, kan jo ikke gjøre det absolutt hele tiden, så ville jeg gjerne hatt kelpier eller mudier, senere tiden har det vært mudi som har lokket mest. En god liten flokk med fargerike hunder jeg kunne trene og bruke. Hunder som utfordret og krevde mye, så jeg fikk jobbet med dem. Da skulle jeg jo også selvsagt være superflink til å trene/bruke hunder da, ikke surre rundt på nybegynnerstadiet som jeg nå gjør.

Og dette er selvsagt ved siden av flott gård, gjerne selvberging og nisjebruk, med hovedvekt på turisme og opplevelsesferie, hvor jeg bor med en herlig mann med samme interesser!

Det er lov å drømme...sant? :aww:

Slikt gleder en mudielskers hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...