Gå til innhold
Hundesonen.no

BSBK resultater


Benedicte

Recommended Posts

Så bra at han taklet det fint :rolleyes2: Var det han som satt oppi et tøybur bak den grønne benken?

Om eg ikkje tar helt feil var det Dessa, en av hundene til kennel Bearcub, samt en 9-uker gammel valp. Dessa ble BIR valp, og gikk videre, uten at eg ble værende lenge nok til å få med meg resultatet videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis begge to!

Vi har stilt begge dagene, i går var det spesial hvor det ble 2.AUK med følgende kritikk for Laura Vassallo:

19 month male, scissor bite. Lacking 2 P1. Medium sixe young male in good condition of coat. Strong in head. Pronounced stop. Slightly rounded forehead. Zygomatic arches pronounced, wide set ears, good neck, withers and the topline, sloping croup. Meadium angulation rear and front. Excellent chest and forechest. Good bone. Tail well carried. Flicks froont feet. Excellent temperament and presentation.

(Siste linjen ble jo jeg veldig glad for, sånt hjelper på nervevrak i ringen :rolleyes2:

I dag ble det 1UK 1UKK CK 4.BHK og Cert for Brenda Banbury med følgende kritikk:

Good head planes and balance. Good neck, shoulders, rib, angulation, tail and coat. Good neck and head carriage. Moved ok. Excellent.

Er veldig fornøyd, selvfølgelig med certet, men og med at nervene er begynt å bedre seg litt for min del :P

Vi er knallstolte av dere Eliandrea! :D Go'gutten til tante, og besteste Eliandrea som har begynt å få dreisen på handlingen (selv om tante måtte sitte på kne bak publikum så ikke Lunotassen skulle få øye på henne... *knis*)

BIR, BIG 4 :D

Grattis Monica! Kjempebra ! (selv om han var våt på fotene sine :D ) *Knis*

Selv er vi veldig fornøyd med helgen, Gigi klarte å snappe Certet på spesialen på lørdag og ble 2.BTK bak mamma til Roma'en min :getlost: Ikke en dum tispe å bli slått av i det hele tatt.

Her er kritikken:

"21 months, complett scissor bite, typical female, red with enough overlay for age

and enough mask, Expressive head, Flat forehead, correct stop and muzzle, well chiseled,

almond dark eyes, well set longish ears, good pigmentation, good reach of neck, excellent withers, excellent topline, correct croup, well angulated rear, medium in front, good bone, slightly narrow forechest, chest of good depth, square in body, excellent movement, tail well set and carried, nice temperament, Excellent Presentation"

Merk den siste kommentaren..hehe... Hun stod som en påle, løp som bare hun kan når hun vil.... Go'jenten til Mor :blink:

Søndag på BSBK vant hun Unghundklassen, og fikk CK og ble 2.btk, bak en tispe som har vunnet det meste som kan vinnes, og som ENDELIG fikk det siste certet til Championatet sitt, sånn at vi andre endelig har en sjans til å dele godene *knis*

Kritikk:

"Good head planes, mask to the eye, ears dark and close, slightly large,

arched neck, good length of legs, overall balanced"

Dommeren hadde en noe spesiell måte å håndtere hundene på (eller, var det det at hun ikke gjorde det?) men det er ikke noe vi trenger å diskutere her... De som var rundt ringen, vet hva det er snakk om...

Ellers ble 4 av Roma-barna stillt på spesialen, og vår egne Bravo - Nizhoni's First In Line - ble beste guttevalp og BIM, foran sin bror, Nizhoni's First Incredible Hulk, og fórvertsvalpen min Nizhoni's First Love ble beste tispe og BIR og siden BIS-2 Valp slått av en herlig groenendael gutt på 6,5 mnd fra kennel Nadjarah, 2.beste tispevalp ble Nizhoni's First Born Barbie... Veldig stolt av disse barna, som taklet miljøet i hallen meget bra, for å være 5 mnd gamle....

Pga dommerens måte å være med hundene på, ble kun 1 av valpene stillt på BSBK på søndag, Nizhoni's First Love ble BIR som eneste terv-valp. Hun ble heller ikke stillt i gruppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh? Man lærer stadig noe nytt.. Hvordan i alle dager ser en excellent manke ut da??

Nå er damen veterinær i tillegg, så hun kan jo en god del om anatomi :rolleyes2:

tatt et utdrag av denne linken:

http://www.shawlein.com/The_Standard/10_Mo...Movement_2.html

"While much is usually made of the necessity for a good shoulder, excellent withers are often overlooked. High withers provide the attachment for a good shoulder, and enable the blade to move sufficiently far forward and backward for the foreleg to show good reach and follow through (Fig 5). As well,the broad shoulder attachment provided by a high wither means a wide harness of muscle about the dog’s forequarters, literally a sling in which the full weight of the dog’s front half is carried. In jumping, this sling must catch the dog’s total weight, and absorb and distribute it evenly. When the dog stops suddenly, it jams its forelegs into the ground to brake itself. If turning abruptly, it does the same and then vaults its weight in the desired direction (Fig 6). In both cases, the shock is directed through the shoulder blades, into the withers and along the back. Other species which specialize in jumping and maneuverability, such as impala and pronghorn, show long, high, powerful withers. The broad muscling provided by high withers is also carried well up into the crest of the neck, and provides the foundation for the power a dog needs when driving into the grip (Fig 7). The hyena, probably possessed of one of the most powerful grips in nature, isn’t so much an animal with a disproportionately small hindquarter, as one with massive jaws, skull, neck, withers and shoulders, all supporting the incredible bite pressure it is able to generate."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte Bajaz på sotra på lørdagen og bønes på søndagen :rolleyes2:

Lørdag endte som BIR på lørdagen, 11 stk påmeldt!

Kritikk: 4 mnd. Herlig liten gutt med korrekte proposjoner, hode og kropp. Velplasserte ører, mørke runde øyne, korrekt bitt, velvinklet fram/bak. God hals og rygglinje, korrekt kryss og haleføring. Beveger seg godt for alder, selvsikker herremann.

Søndag endte som 2. bhk, 12 stk påmeldt!

Kritikk: Quality head, clean mouth, distinct stop, good eye, straight front, good backline and quarters, coat showing promise, moves sound.

Jeg er utrolig fornøyd med gutten som har 2xbir og 1x2bhk på tre utstillinger :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er damen veterinær i tillegg, så hun kan jo en god del om anatomi :aww:

tatt et utdrag av denne linken:

http://www.shawlein.com/The_Standard/10_Mo...Movement_2.html

"While much is usually made of the necessity for a good shoulder, excellent withers are often overlooked. High withers provide the attachment for a good shoulder, and enable the blade to move sufficiently far forward and backward for the foreleg to show good reach and follow through (Fig 5). As well,the broad shoulder attachment provided by a high wither means a wide harness of muscle about the dog’s forequarters, literally a sling in which the full weight of the dog’s front half is carried. In jumping, this sling must catch the dog’s total weight, and absorb and distribute it evenly. When the dog stops suddenly, it jams its forelegs into the ground to brake itself. If turning abruptly, it does the same and then vaults its weight in the desired direction (Fig 6). In both cases, the shock is directed through the shoulder blades, into the withers and along the back. Other species which specialize in jumping and maneuverability, such as impala and pronghorn, show long, high, powerful withers. The broad muscling provided by high withers is also carried well up into the crest of the neck, and provides the foundation for the power a dog needs when driving into the grip (Fig 7). The hyena, probably possessed of one of the most powerful grips in nature, isn’t so much an animal with a disproportionately small hindquarter, as one with massive jaws, skull, neck, withers and shoulders, all supporting the incredible bite pressure it is able to generate."

Aha, takk for hjelpen. :)

Stilte Bajaz på sotra på lørdagen og bønes på søndagen :)

Lørdag endte som BIR på lørdagen, 11 stk påmeldt!

Kritikk: 4 mnd. Herlig liten gutt med korrekte proposjoner, hode og kropp. Velplasserte ører, mørke runde øyne, korrekt bitt, velvinklet fram/bak. God hals og rygglinje, korrekt kryss og haleføring. Beveger seg godt for alder, selvsikker herremann.

Søndag endte som 2. bhk, 12 stk påmeldt!

Kritikk: Quality head, clean mouth, distinct stop, good eye, straight front, good backline and quarters, coat showing promise, moves sound.

Jeg er utrolig fornøyd med gutten som har 2xbir og 1x2bhk på tre utstillinger :icon_redface:

Gratulerer! Hvem er egentlig Bajaz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis allihopa =)

Vi er knallstolte av dere Eliandrea! :icon_redface: Go'gutten til tante, og besteste Eliandrea som har begynt å få dreisen på handlingen (selv om tante måtte sitte på kne bak publikum så ikke Lunotassen skulle få øye på henne... *knis*)

Tusen takk, og tante var superflink til å gjemme seg :) (Og godt er det, for han er glad i deg er han :aww:)

Grattis selv med masse fine resultater, spesielt med certet til Gigilusen til tante og 2.BIS valp søte lille Tira :) Er knallkjekt med spesial og dobbelutstilling i Bergen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milli ble BIR :cry: Hennes 3. bir på rad, så jeg er strålende fornøyd!! Fikk dessverre ikke stillt i gruppen, litt kjipt for dommeren som dømte gruppen og bis finalen har satt henne opp til BIR før..

Kritikken:

"Utmerket type, fin størrelse, fine proporsjoner, meget bra hode, litt runde øyne, stilig hals og overlinje, utmerket kryss og hale, velvinklet og velkroppet, kunne hatt nettere underlinje, utmerket pels og farge, utmerkete bevegelser"

Hun fødte valper for 10 uker siden, så ikke så rart hun fikk det der ang nettere underlinje :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å still en tispe som har valpet så nylig? Bare nysgjerrig...

Tenkte samme tanken... Måtte bla i utstillingsreglene og der står det at de ikke skal ha valper under 8 uker.... Så det er nok lov, men hvor hensynsfullt det er for tispen er jo en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fødte valper for 10 uker siden, så ikke så rart hun fikk det der ang nettere underlinje :hmm:

Tenkte samme tanken... Måtte bla i utstillingsreglene og der står det at de ikke skal ha valper under 8 uker.... Så det er nok lov, men hvor hensynsfullt det er for tispen er jo en annen sak...

Hvis tispen er en oppegående tispe, som har hatt et lite kull og er langt ifra "utslitt" så hva er problemet? Jeg tviler sterkt på at Helle hadde stilt tispen sin med mindre hun visste at Milli hadde taklet det fint - Og kanskje til og med satt "pris" på å komme ut igjen etter 8 uker med valper... Hvor lang tid bør det gå? Bør valpene være fylt 16 uker og kunne stilles selv- Så er det "lov" igjen å dra på utstilling da det er tatt nok hensyn til tispen? Er ikke tisper også individer? Jeg har sett tisper som helt fint takler utstilling etter 10 uker og spesielt de som liker utstilling som setter pris på å komme tilbake i ringen, mens andre tisper trenger måneder å komme seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tispen er en oppegående tispe, som har hatt et lite kull og er langt ifra "utslitt" så hva er problemet? Jeg tviler sterkt på at Helle hadde stilt tispen sin med mindre hun visste at Milli hadde taklet det fint - Og kanskje til og med satt "pris" på å komme ut igjen etter 8 uker med valper... Hvor lang tid bør det gå? Bør valpene være fylt 16 uker og kunne stilles selv- Så er det "lov" igjen å dra på utstilling da det er tatt nok hensyn til tispen? Er ikke tisper også individer? Jeg har sett tisper som helt fint takler utstilling etter 10 uker og spesielt de som liker utstilling som setter pris på å komme tilbake i ringen, mens andre tisper trenger måneder å komme seg på.

Hehe, ja, hadde aldri stilt en tispe som ikke er i utstillingskondisjon.. Hadde heller ikke stilt henne dersom hun ikke hadde taklet det :)

At Roma over her lirer av seg utsagn om at jeg ikke tar hensyn til hunden min gjør meg rett og slett irritert... Milli var i normal form til dagen valpene ble født, og var med på vanlige turer igjen fra valpene var 5-6 uker. Hos meg bestemmer de selv når vil være med på aktiviterer etter de har fått valper. Muskelmassen og pelskvaliteten hennes var oppe til det den var før valper etter kort tid, slik er det når man har tisper med god kondisjon... :|

Om jeg derimot skulle vært hensynsløs med henne, så hadde jeg ventet lenge med å trene henne, ventet lenge med å ta henne med på lang tur og ventet med alle andre aktiviteter hun liker, men ikke får gjort de første ukene etter valpene er født. Da viker hun bare fra dem når hun skal tisse, de første 3-4 ukene. Milli er en aktiv liten jente, og kjeder seg ihjel dersom hun ikke får vært med på aktiviteter, trening og turer. Jeg er helt sikker på at flere tisper har det slik :hmm:

Tviler også på at en dommer ville satt opp en hund til BIR som ikke er i utstillingskondisjon.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...