Gå til innhold
Hundesonen.no

BSBK resultater


Benedicte

Recommended Posts

Hvordan gikk det med sonisere?

Selv er jeg veldig skuffet, men det gikk jo greit.

Tia skuffer aldri og tok enda en 1.premie (den tredje 1.premien hennes på tre konkurranser), men med lavere poengsum enn tidligere. Hun gjør veldig mye bra og hun er såå kul å gå med, og var litt for konsentrert i dag, og det fikk sine følger ;)

Det har vært en interessant dag og jeg har rivd meg i håret av bedømmingen ganske mange ganger :D I tillegg var det elendige forhold og jeg som fører var litt på trynet og tok en råsjans når jeg ikke klarte å høre bæret av hva dommer sa pga mye støy ;)

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 10

Lineføring: 9 - litt treig i helomvending blant annet

Fri ved fot: 9,5 - ganske bra, hadde en litt skeiv sitt

Dekk fra holdt: 10 - hun smeller jo ned :)

Innkalling: 7 - her måtte jeg rette på dommeren. Tia tyvstartet på innkallingen etter at jeg hadde snudd meg og det hadde gått 1-2 sekunder. Dommeren gir meg først en 0 pga det, til tross for at alt annet gikk strålende. Jeg fikk jo hakeslepp og måtte fortelle litt om hvordan reglementet egentlig er, så da fikk jeg en 7'er i stedet. Kjipt, men dette må vi øve på. :)

Stå under marsj: 8 - Flyttet på seg når jeg gikk inntil :(

Fritt hopp over hinder: 0 - Vi fikk filmet noe greier altså, men søren at ikke dette ble filmet, for det fikk hvertfall halve publikum til å le :aww: Tia har den råeste øyenkontakten og ser ikke bort et sekund når jeg sier "hopp", og stanger med hodet rett i jernstangen på hinderet før hun går like dum og deilig videre :D Tror jeg med fordel kan si "hopp" litt tidligere neste gang slik at hun blir bedre forberedt.

Helhet: 10 - Jeg trodde ikke man kunne få 10 i helhet når man har fått en 0, men jeg klager på alt annet enn det :)

164 poeng og 2 plass av 11 deltakere.

Så var det Cita, som virkelig har vist seg fra sin mindre gode side i dag (nesten litt flaut å publisere, hun har aldri fått dårligere poengsum).

Fellesdekk: 10

Fri ved fot: 8,5 - Jeg syns hun surret som bare det, og under den ene vendingen hopper hun opp i glede og gir meg en stor, våt nuss før jeg får kommandert henne på plass igjen.

Sitt under marsj: 9 - Vet ikke hva som ble trekt for, kunne sikkert ha sittet seg raskere eller noe.

Innkalling med stå og dekk: 6 - Og jeg er såå ufornøyd! :( Cita hadde utrolig bra fart, bråstopper på ståen, legger seg med en gang på dekken, men tyvstarter på innkallingen dra dekken like før dommer får gitt meg signal, og hun får 6 ;) (andre ekvipasjer som hadde hunder som gikk nesten over 3 meter per moment fikk bedre poengsum enn meg. Jippi)

Fremadsending: 6 - Hun løper til vinkelen som er lagt ut og står på den. Jeg gir henne en ryggekommando og hun rygger inn i ruten hvor jeg legger henne. På innkallingen løper hun rett forbi meg og jeg gir ekstrakommando. Det VAR en dårlig innkalling, men jeg syns det er kjedelig å bli trukket så mye for det, da det er lov å kommandere hunden èn gang uten å få trekk.

Apportering over hinder: 7 - Enda mer sinne fra meg her, men denne gangen på tilskuere. Jeg kaster apporten over hinderet, og dårlig som jeg er til det, så triller apporten en meter til siden og like ved linjebåndet. Apporten lander inntil en stor hund, og eieren av hunden gidder ikke flytte hunden sin mer enn 10 cm. Så når jeg sender Cita over og Cita plukker apporten så utagerer hunden mot henne og Cita kommer fortumlet tilbake og fullfører øvelsen. Flinke Cita burde fått 12 poeng for den :D

Apportering av metall: 8,5 - God fart, men senker farten litt tidlig for å ta den fine, nye innsitten vår.

Neseprøve: 0 - Æsj altså. Jeg var redd hun ville markere på de pga mye sporing i det siste, men hun søkte bra hun, og jeg ser at hun finner lukten over nest siste pinne, men har klart å skubbe tredje siste pinne bort ved siden av og plukker denne. Sendte henne en gang til for treningens skyld og da plukket hun rett ;)

Avstand: 8,5 - Veldig bra, ingen fremdrift eller bakdrift, men dommeren ønsket mer trykk i henne.

Helhet: 10

Det ble usle 222,5 poeng :) , men vi var ikke den eneste som gjorde det rævva i dag og hun fikk en 2plass av 5 stk.

Jeg pleier ikke å kommentere poengsummene så voldsomt, men i dag følte jeg veldig for å forsvare meg :P

10319_163956061302_530141302_4175527_1336463_n.jpg

Flere resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell vi var på NMHK sin utstilling i Ågotnes, men det får vell bli skrevet her ;)

1KVAL og 6 KONK, rett ut med andre ord. Men man kan ikke alltid vinne :D Kjempe fin kritikk til tross for den ekkle pelsen hennes som hadde krøllett seg og laget midt skill :aww: Eneste negative var at skuldrene hennes vist nok var løse.. Vi får håpe på bedre resultater i morgen!

Gratulerer til Benedicte og alle andre fornøyde! :)

EDIT: Mamma (som var skriver i dag i LP) sa at den apportøvelsen hvor Cita blåste i den hunden som klikket på henne var den mest imponerende øvelsen av alle den dagen ;D Så den må du være stolt over!

PS: Mokken fikk kommentar på pen håndskrift fra Tibbe-gjengen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra med Kathrine i dag også, ja!

Også Amanda sitt nye håp, selv om det var på Sotra :aww:

Gratulerer til Benedicte og alle andre fornøyde! ;)

EDIT: Mamma (som var skriver i dag i LP) sa at den apportøvelsen hvor Cita blåste i den hunden som klikket på henne var den mest imponerende øvelsen av alle den dagen ;D Så den må du være stolt over!

Bedre lykke til neste gang med dere! :)

Og ja, jeg var imponert over henne selv! Fineste hunden min. Tror de fleste hundene hadde mistet totalt fokus, evt svart tilbake i tillegg.

Men jeg skjønner bare ikke hvorfor eieren flyttet hunden sin LITT mer, når den i tillegg klikker på Cita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aris har for første gang blitt beste hannhund! :aww: For mange andre her så høres jo ikke det ut som en kanonhelg - men jeg er kjempehappy! Det er vanskelig å stå på toppen på en så stor rase med så bra standard! Et skår i gleden er jo at jeg tok et unødvendig cert på en rase der man ikke skal ta mer enn sine 3 cert (uskreven regel). Men nå er det nå en gang slik at man ikke kan gi det videre selv om man vil, så da ble det slik. Vi endte som BIM, slått av ei pen veterantispe som var champion, så det var helt greit. Jeg skal jo stille i morgen også, så bilder får jeg ikke tak på før jeg er hjemme. Hvis jeg tar et cert i morgen også så snakker vel ikke folk til meg lenger :D Men nå har man sjelden full klaff begge dager på doble da ;)

EDIT; Gratulerer igjen Benedicte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis begge to!

Vi har stilt begge dagene, i går var det spesial hvor det ble 2.AUK med følgende kritikk for Laura Vassallo:

19 month male, scissor bite. Lacking 2 P1. Medium sixe young male in good condition of coat. Strong in head. Pronounced stop. Slightly rounded forehead. Zygomatic arches pronounced, wide set ears, good neck, withers and the topline, sloping croup. Meadium angulation rear and front. Excellent chest and forechest. Good bone. Tail well carried. Flicks froont feet. Excellent temperament and presentation.

(Siste linjen ble jo jeg veldig glad for, sånt hjelper på nervevrak i ringen :lol:

I dag ble det 1UK 1UKK CK 4.BHK og Cert for Brenda Banbury med følgende kritikk:

Good head planes and balance. Good neck, shoulders, rib, angulation, tail and coat. Good neck and head carriage. Moved ok. Excellent.

Er veldig fornøyd, selvfølgelig med certet, men og med at nervene er begynt å bedre seg litt for min del :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde! Vi hadde også en fin dag i dag på valpeshow. Hun ble bir og big2 med følgende kritikk for Liz-Beth Liljeqvist:

Velsk. fem. hode. Bra ører og øyne. Noe smal underkj. Velstelda ben og bra poter. Velv. bak, tilstr. fram. Bra lang brystk. Frie vegeinnande (?) rørsler. Utm. pels.

Det var kjempeskummelt, men sirpa var rolig og stod såå fint :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde! Vi hadde også en fin dag i dag på valpeshow. Hun ble bir og big2 med følgende kritikk for Liz-Beth Liljeqvist:

Velsk. fem. hode. Bra ører og øyne. Noe smal underkj. Velstelda ben og bra poter. Velv. bak, tilstr. fram. Bra lang brystk. Frie vegeinnande (?) rørsler. Utm. pels.

Det var kjempeskummelt, men sirpa var rolig og stod såå fint :blink:

Gratulerer med super debut "eple" og Sirpa! Det var vel moro vel og ga mersmak? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med resultat, men hadde en litt dårlig opplevelse i raseringen.

Mye lyder og rare bevegelser fra dommeren gjorde at Birk ikke hadde særlig høye tanker om han, og vegret seg i starten for å bli håndtert , han tok seg inn igjen men var ikke særlig høy i hatten.

Det var voldsomt til aktivitet bare for å se på uttrykket til en hund gitt!

Å få "typisk temprament" på kritikken var vel ikke noe å rope hurra for nei....

Hadde igrunnen ikke trodd det ville bli noe gruppeplassering etter den starten på dagen, men jammen overrasket de, både Birk og dommeren :lol:

Utmerket type. Fin størrelse. Tilstrekkelig kroppslengde.

Fine proposisjoner i hodet, kunne hatt litt mer stabil ørestilling. Fin hals og overlinje.

Passe kropp. Gode vinkler. Litt høyt båret hale. Typisk pels.

Beveger seg med lette rasetypiske og effektive bevegelser.

Typisk temprament.

BIR, BIG 4 :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kathrine, og enda en gang i dag uten å avsløre resultatet heeeelt :blink:

Jeg tok litt bilder i Flat ringen i dag :) kanskje jeg fikk med meg deg?

Gratulerer til alle fornøyde! Vi hadde også en fin dag i dag på valpeshow. Hun ble bir og big2 med følgende kritikk for Liz-Beth Liljeqvist:

Velsk. fem. hode. Bra ører og øyne. Noe smal underkj. Velstelda ben og bra poter. Velv. bak, tilstr. fram. Bra lang brystk. Frie vegeinnande (?) rørsler. Utm. pels.

Det var kjempeskummelt, men sirpa var rolig og stod såå fint :D

Gratulerer :D Jeg har nok bilder av dere fra stor ringen! Jeg satt å så på dere uten for ringe og syns temperamentet hennes virket bra, og jeg trodde ikke hun var valp så lydig som hun var!

Er fornøyd med resultat, men hadde en litt dårlig opplevelse i raseringen.

Mye lyder og rare bevegelser fra dommeren gjorde at Birk ikke hadde særlig høye tanker om han, og vegret seg i starten for å bli håndtert , han tok seg inn igjen men var ikke særlig høy i hatten.

Det var voldsomt til aktivitet bare for å se på uttrykket til en hund gitt!

Å få "typisk temprament" på kritikken var vel ikke noe å rope hurra for nei....

Hadde igrunnen ikke trodd det ville bli noe gruppeplassering etter den starten på dagen, men jammen overrasket de, både Birk og dommeren :lol:

Utmerket type. Fin størrelse. Tilstrekkelig kroppslengde.

Fine proposisjoner i hodet, kunne hatt litt mer stabil ørestilling. Fin hals og overlinje.

Passe kropp. Gode vinkler. Litt høyt båret hale. Typisk pels.

Beveger seg med lette rasetypiske og effektive bevegelser.

Typisk temprament.

BIR, BIG 4 :lol:

Gratulerer igjen :o!

Usikker på om bildene ble noe bra :o For det var så ufyselig lys, men vi har ihvertfall bilder da :)

I dag gikk det bedre enn i går ihvertfall! Det var engelsk dommer, og de skal ha dem så pittesmå, så jeg var veldig usikker på hvordan dette ville gå. I klassen vår var det i dag igjen mange, nemlig 7 stk. Jeg hadde ikke noen forhåpninger, men så plukker han ut Blondie og en sort hvit tispe til å se nøyere på de. Vi skulle gå en runde, og jeg fikk ikke til Blondie i det hele tatt. Hun skulle snuse og spise alle flekkene hun så på gulvet. Så vi ble 2.KONK med CK og 3.BTK :D

Da jeg skulle hente kritikken var det masse styr med å få de til å skrive på at jeg ble 3.BTK. For ringsekretæren hadde skrevet ned at en 942 hadde blitt 3.BTK på alle papirene, mens min hund hadde ikke fått noe. Heldigvis husket dommeren oss igjen og fikk rettet opp i det :D Han forklarte også hvorfor det ble slik det ble. Blondie hadde som "mokken" sa til meg i dag, fine bevegelser, mens den som kom forann meg ikke hadde like gode. Men den forann meg var lettere bygd. Blondie kommer fra store, kraftige linjer. Det var vanskelig syntes han å velge om bevegelser eller kropsbygning var viktigst.

Kjempe koselig dag! Jeg fikk handle en tibbe i Champion klasse som endte opp som 4.BTK. Hun har nettopp røytet vekk all pelsen, og den er på vei ut igjen, så hun så ikke så særlig pen ut. Jeg endte også opp inne i ringen med noen slitte joggesko, fordi jeg trodde jeg var ferdig for dagen.

Gratulerer til alle andre fornøyde! (Ble langt dette) PS: Skal laste opp (dårlige) bilder på hjemmesiden min nå!

BILDER Å SE HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok litt bilder i Flat ringen i dag :rolleyes2: kanskje jeg fikk med meg deg?

Det klarte du visst :getlost:

Jaja, det ble en litt artig dag 2 da. Aris vant åpen klassen med CK, ble igjen beste hannhund, og de 3 første plassene var akkurat som dagen før. Han tapte i BIR/BIM finalen mot samme hund som på lørdag :blink: Men det var fortsatt like ok som på lørdag - dessuten ville vi tidlig hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, dette må vi prøve igjen når hun er gammel nok til at det blir offisielt resultat. Er jo ikke så mange utstillinger her, men vi kommer nok på nkk bergen til neste år :rolleyes2:

*mumler noe om fitjar/stord i november*

Gratulerer masse til alle som gjorde det bra og/eller er fornøyde :getlost:

Noen som vet hvordan det gikk med søsteren til Brumle? Caromallens Anne boylin/Bodil?

Pepsi 4 beste, bodil 5 beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på vår første utstilling, valpeshow 4-6 mnd, med småen som såvidt er fylt 4 måneder. Fikk rød sløyfe og fornøyd med det :rolleyes2:

Her er bedømmelsen:

"Lovende hode, bra ører og øyne. Pass. (?) benstilling, bra poter. Gode proporsjoner. Rør seg vel fra siden, bak og fram. Må trenes på å vise bitt."

Fornøyd med det, og ikke minst med at småen så ut til og kose seg uten å stresse seg veldig opp :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarte du visst :P

Jaja, det ble en litt artig dag 2 da. Aris vant åpen klassen med CK, ble igjen beste hannhund, og de 3 første plassene var akkurat som dagen før. Han tapte i BIR/BIM finalen mot samme hund som på lørdag :rolleyes2: Men det var fortsatt like ok som på lørdag - dessuten ville vi tidlig hjem :blink:

Håpet på at det var deg, så jeg ikke stod å tok bilder av en strange person :getlost: Jeg heiet og klappet for dere i åpen klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet på at det var deg, så jeg ikke stod å tok bilder av en strange person :getlost: Jeg heiet og klappet for dere i åpen klasse.

Så hyggelig da :blink: Var så mange nye ansikter rundt ringen i helgen at jeg la ikke merke til alle.

Her er forøvrig prinsen min :rolleyes2:

kirah1%20bir%20bergen%20sep09.jpg

Bildet er lånt fra fab four som hadde bir hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...