Gå til innhold
Hundesonen.no

BSBK resultater

Benedicte

Recommended Posts

Hvordan gikk det med sonisere?

Selv er jeg veldig skuffet, men det gikk jo greit.

Tia skuffer aldri og tok enda en 1.premie (den tredje 1.premien hennes på tre konkurranser), men med lavere poengsum enn tidligere. Hun gjør veldig mye bra og hun er såå kul å gå med, og var litt for konsentrert i dag, og det fikk sine følger ;)

Det har vært en interessant dag og jeg har rivd meg i håret av bedømmingen ganske mange ganger :D I tillegg var det elendige forhold og jeg som fører var litt på trynet og tok en råsjans når jeg ikke klarte å høre bæret av hva dommer sa pga mye støy ;)

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 10

Lineføring: 9 - litt treig i helomvending blant annet

Fri ved fot: 9,5 - ganske bra, hadde en litt skeiv sitt

Dekk fra holdt: 10 - hun smeller jo ned :)

Innkalling: 7 - her måtte jeg rette på dommeren. Tia tyvstartet på innkallingen etter at jeg hadde snudd meg og det hadde gått 1-2 sekunder. Dommeren gir meg først en 0 pga det, til tross for at alt annet gikk strålende. Jeg fikk jo hakeslepp og måtte fortelle litt om hvordan reglementet egentlig er, så da fikk jeg en 7'er i stedet. Kjipt, men dette må vi øve på. :)

Stå under marsj: 8 - Flyttet på seg når jeg gikk inntil :(

Fritt hopp over hinder: 0 - Vi fikk filmet noe greier altså, men søren at ikke dette ble filmet, for det fikk hvertfall halve publikum til å le :aww: Tia har den råeste øyenkontakten og ser ikke bort et sekund når jeg sier "hopp", og stanger med hodet rett i jernstangen på hinderet før hun går like dum og deilig videre :D Tror jeg med fordel kan si "hopp" litt tidligere neste gang slik at hun blir bedre forberedt.

Helhet: 10 - Jeg trodde ikke man kunne få 10 i helhet når man har fått en 0, men jeg klager på alt annet enn det :)

164 poeng og 2 plass av 11 deltakere.

Så var det Cita, som virkelig har vist seg fra sin mindre gode side i dag (nesten litt flaut å publisere, hun har aldri fått dårligere poengsum).

Fellesdekk: 10

Fri ved fot: 8,5 - Jeg syns hun surret som bare det, og under den ene vendingen hopper hun opp i glede og gir meg en stor, våt nuss før jeg får kommandert henne på plass igjen.

Sitt under marsj: 9 - Vet ikke hva som ble trekt for, kunne sikkert ha sittet seg raskere eller noe.

Innkalling med stå og dekk: 6 - Og jeg er såå ufornøyd! :( Cita hadde utrolig bra fart, bråstopper på ståen, legger seg med en gang på dekken, men tyvstarter på innkallingen dra dekken like før dommer får gitt meg signal, og hun får 6 ;) (andre ekvipasjer som hadde hunder som gikk nesten over 3 meter per moment fikk bedre poengsum enn meg. Jippi)

Fremadsending: 6 - Hun løper til vinkelen som er lagt ut og står på den. Jeg gir henne en ryggekommando og hun rygger inn i ruten hvor jeg legger henne. På innkallingen løper hun rett forbi meg og jeg gir ekstrakommando. Det VAR en dårlig innkalling, men jeg syns det er kjedelig å bli trukket så mye for det, da det er lov å kommandere hunden èn gang uten å få trekk.

Apportering over hinder: 7 - Enda mer sinne fra meg her, men denne gangen på tilskuere. Jeg kaster apporten over hinderet, og dårlig som jeg er til det, så triller apporten en meter til siden og like ved linjebåndet. Apporten lander inntil en stor hund, og eieren av hunden gidder ikke flytte hunden sin mer enn 10 cm. Så når jeg sender Cita over og Cita plukker apporten så utagerer hunden mot henne og Cita kommer fortumlet tilbake og fullfører øvelsen. Flinke Cita burde fått 12 poeng for den :D

Apportering av metall: 8,5 - God fart, men senker farten litt tidlig for å ta den fine, nye innsitten vår.

Neseprøve: 0 - Æsj altså. Jeg var redd hun ville markere på de pga mye sporing i det siste, men hun søkte bra hun, og jeg ser at hun finner lukten over nest siste pinne, men har klart å skubbe tredje siste pinne bort ved siden av og plukker denne. Sendte henne en gang til for treningens skyld og da plukket hun rett ;)

Avstand: 8,5 - Veldig bra, ingen fremdrift eller bakdrift, men dommeren ønsket mer trykk i henne.

Helhet: 10

Det ble usle 222,5 poeng :) , men vi var ikke den eneste som gjorde det rævva i dag og hun fikk en 2plass av 5 stk.

Jeg pleier ikke å kommentere poengsummene så voldsomt, men i dag følte jeg veldig for å forsvare meg :P

10319_163956061302_530141302_4175527_1336463_n.jpg

Flere resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell vi var på NMHK sin utstilling i Ågotnes, men det får vell bli skrevet her ;)

1KVAL og 6 KONK, rett ut med andre ord. Men man kan ikke alltid vinne :D Kjempe fin kritikk til tross for den ekkle pelsen hennes som hadde krøllett seg og laget midt skill :aww: Eneste negative var at skuldrene hennes vist nok var løse.. Vi får håpe på bedre resultater i morgen!

Gratulerer til Benedicte og alle andre fornøyde! :)

EDIT: Mamma (som var skriver i dag i LP) sa at den apportøvelsen hvor Cita blåste i den hunden som klikket på henne var den mest imponerende øvelsen av alle den dagen ;D Så den må du være stolt over!

PS: Mokken fikk kommentar på pen håndskrift fra Tibbe-gjengen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra med Kathrine i dag også, ja!

Også Amanda sitt nye håp, selv om det var på Sotra :aww:

Gratulerer til Benedicte og alle andre fornøyde! ;)

EDIT: Mamma (som var skriver i dag i LP) sa at den apportøvelsen hvor Cita blåste i den hunden som klikket på henne var den mest imponerende øvelsen av alle den dagen ;D Så den må du være stolt over!

Bedre lykke til neste gang med dere! :)

Og ja, jeg var imponert over henne selv! Fineste hunden min. Tror de fleste hundene hadde mistet totalt fokus, evt svart tilbake i tillegg.

Men jeg skjønner bare ikke hvorfor eieren flyttet hunden sin LITT mer, når den i tillegg klikker på Cita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aris har for første gang blitt beste hannhund! :aww: For mange andre her så høres jo ikke det ut som en kanonhelg - men jeg er kjempehappy! Det er vanskelig å stå på toppen på en så stor rase med så bra standard! Et skår i gleden er jo at jeg tok et unødvendig cert på en rase der man ikke skal ta mer enn sine 3 cert (uskreven regel). Men nå er det nå en gang slik at man ikke kan gi det videre selv om man vil, så da ble det slik. Vi endte som BIM, slått av ei pen veterantispe som var champion, så det var helt greit. Jeg skal jo stille i morgen også, så bilder får jeg ikke tak på før jeg er hjemme. Hvis jeg tar et cert i morgen også så snakker vel ikke folk til meg lenger :D Men nå har man sjelden full klaff begge dager på doble da ;)

EDIT; Gratulerer igjen Benedicte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis begge to!

Vi har stilt begge dagene, i går var det spesial hvor det ble 2.AUK med følgende kritikk for Laura Vassallo:

19 month male, scissor bite. Lacking 2 P1. Medium sixe young male in good condition of coat. Strong in head. Pronounced stop. Slightly rounded forehead. Zygomatic arches pronounced, wide set ears, good neck, withers and the topline, sloping croup. Meadium angulation rear and front. Excellent chest and forechest. Good bone. Tail well carried. Flicks froont feet. Excellent temperament and presentation.

(Siste linjen ble jo jeg veldig glad for, sånt hjelper på nervevrak i ringen :lol:

I dag ble det 1UK 1UKK CK 4.BHK og Cert for Brenda Banbury med følgende kritikk:

Good head planes and balance. Good neck, shoulders, rib, angulation, tail and coat. Good neck and head carriage. Moved ok. Excellent.

Er veldig fornøyd, selvfølgelig med certet, men og med at nervene er begynt å bedre seg litt for min del :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde! Vi hadde også en fin dag i dag på valpeshow. Hun ble bir og big2 med følgende kritikk for Liz-Beth Liljeqvist:

Velsk. fem. hode. Bra ører og øyne. Noe smal underkj. Velstelda ben og bra poter. Velv. bak, tilstr. fram. Bra lang brystk. Frie vegeinnande (?) rørsler. Utm. pels.

Det var kjempeskummelt, men sirpa var rolig og stod såå fint :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde! Vi hadde også en fin dag i dag på valpeshow. Hun ble bir og big2 med følgende kritikk for Liz-Beth Liljeqvist:

Velsk. fem. hode. Bra ører og øyne. Noe smal underkj. Velstelda ben og bra poter. Velv. bak, tilstr. fram. Bra lang brystk. Frie vegeinnande (?) rørsler. Utm. pels.

Det var kjempeskummelt, men sirpa var rolig og stod såå fint :blink:

Gratulerer med super debut "eple" og Sirpa! Det var vel moro vel og ga mersmak? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med resultat, men hadde en litt dårlig opplevelse i raseringen.

Mye lyder og rare bevegelser fra dommeren gjorde at Birk ikke hadde særlig høye tanker om han, og vegret seg i starten for å bli håndtert , han tok seg inn igjen men var ikke særlig høy i hatten.

Det var voldsomt til aktivitet bare for å se på uttrykket til en hund gitt!

Å få "typisk temprament" på kritikken var vel ikke noe å rope hurra for nei....

Hadde igrunnen ikke trodd det ville bli noe gruppeplassering etter den starten på dagen, men jammen overrasket de, både Birk og dommeren :lol:

Utmerket type. Fin størrelse. Tilstrekkelig kroppslengde.

Fine proposisjoner i hodet, kunne hatt litt mer stabil ørestilling. Fin hals og overlinje.

Passe kropp. Gode vinkler. Litt høyt båret hale. Typisk pels.

Beveger seg med lette rasetypiske og effektive bevegelser.

Typisk temprament.

BIR, BIG 4 :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kathrine, og enda en gang i dag uten å avsløre resultatet heeeelt :blink:

Jeg tok litt bilder i Flat ringen i dag :) kanskje jeg fikk med meg deg?

Det var kjempeskummelt, men sirpa var rolig og stod såå fint :D

Gratulerer :D Jeg har nok bilder av dere fra stor ringen! Jeg satt å så på dere uten for ringe og syns temperamentet hennes virket bra, og jeg trodde ikke hun var valp så lydig som hun var!

Er fornøyd med resultat, men hadde en litt dårlig opplevelse i raseringen.

Mye lyder og rare bevegelser fra dommeren gjorde at Birk ikke hadde særlig høye tanker om han, og vegret seg i starten for å bli håndtert , han tok seg inn igjen men var ikke særlig høy i hatten.

Det var voldsomt til aktivitet bare for å se på uttrykket til en hund gitt!

Å få "typisk temprament" på kritikken var vel ikke noe å rope hurra for nei....

Hadde igrunnen ikke trodd det ville bli noe gruppeplassering etter den starten på dagen, men jammen overrasket de, både Birk og dommeren :lol:

Utmerket type. Fin størrelse. Tilstrekkelig kroppslengde.

Fine proposisjoner i hodet, kunne hatt litt mer stabil ørestilling. Fin hals og overlinje.

Passe kropp. Gode vinkler. Litt høyt båret hale. Typisk pels.

Beveger seg med lette rasetypiske og effektive bevegelser.

Typisk temprament.

BIR, BIG 4 :lol:

Gratulerer igjen :o!

Usikker på om bildene ble noe bra :o For det var så ufyselig lys, men vi har ihvertfall bilder da :)

I dag gikk det bedre enn i går ihvertfall! Det var engelsk dommer, og de skal ha dem så pittesmå, så jeg var veldig usikker på hvordan dette ville gå. I klassen vår var det i dag igjen mange, nemlig 7 stk. Jeg hadde ikke noen forhåpninger, men så plukker han ut Blondie og en sort hvit tispe til å se nøyere på de. Vi skulle gå en runde, og jeg fikk ikke til Blondie i det hele tatt. Hun skulle snuse og spise alle flekkene hun så på gulvet. Så vi ble 2.KONK med CK og 3.BTK :D

Da jeg skulle hente kritikken var det masse styr med å få de til å skrive på at jeg ble 3.BTK. For ringsekretæren hadde skrevet ned at en 942 hadde blitt 3.BTK på alle papirene, mens min hund hadde ikke fått noe. Heldigvis husket dommeren oss igjen og fikk rettet opp i det :D Han forklarte også hvorfor det ble slik det ble. Blondie hadde som "mokken" sa til meg i dag, fine bevegelser, mens den som kom forann meg ikke hadde like gode. Men den forann meg var lettere bygd. Blondie kommer fra store, kraftige linjer. Det var vanskelig syntes han å velge om bevegelser eller kropsbygning var viktigst.

Kjempe koselig dag! Jeg fikk handle en tibbe i Champion klasse som endte opp som 4.BTK. Hun har nettopp røytet vekk all pelsen, og den er på vei ut igjen, så hun så ikke så særlig pen ut. Jeg endte også opp inne i ringen med noen slitte joggesko, fordi jeg trodde jeg var ferdig for dagen.

Gratulerer til alle andre fornøyde! (Ble langt dette) PS: Skal laste opp (dårlige) bilder på hjemmesiden min nå!

BILDER Å SE HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok litt bilder i Flat ringen i dag :rolleyes2: kanskje jeg fikk med meg deg?

Det klarte du visst :getlost:

Jaja, det ble en litt artig dag 2 da. Aris vant åpen klassen med CK, ble igjen beste hannhund, og de 3 første plassene var akkurat som dagen før. Han tapte i BIR/BIM finalen mot samme hund som på lørdag :blink: Men det var fortsatt like ok som på lørdag - dessuten ville vi tidlig hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, dette må vi prøve igjen når hun er gammel nok til at det blir offisielt resultat. Er jo ikke så mange utstillinger her, men vi kommer nok på nkk bergen til neste år :rolleyes2:

*mumler noe om fitjar/stord i november*

Gratulerer masse til alle som gjorde det bra og/eller er fornøyde :getlost:

Noen som vet hvordan det gikk med søsteren til Brumle? Caromallens Anne boylin/Bodil?

Pepsi 4 beste, bodil 5 beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på vår første utstilling, valpeshow 4-6 mnd, med småen som såvidt er fylt 4 måneder. Fikk rød sløyfe og fornøyd med det :rolleyes2:

Her er bedømmelsen:

"Lovende hode, bra ører og øyne. Pass. (?) benstilling, bra poter. Gode proporsjoner. Rør seg vel fra siden, bak og fram. Må trenes på å vise bitt."

Fornøyd med det, og ikke minst med at småen så ut til og kose seg uten å stresse seg veldig opp :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarte du visst :P

Jaja, det ble en litt artig dag 2 da. Aris vant åpen klassen med CK, ble igjen beste hannhund, og de 3 første plassene var akkurat som dagen før. Han tapte i BIR/BIM finalen mot samme hund som på lørdag :rolleyes2: Men det var fortsatt like ok som på lørdag - dessuten ville vi tidlig hjem :blink:

Håpet på at det var deg, så jeg ikke stod å tok bilder av en strange person :getlost: Jeg heiet og klappet for dere i åpen klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet på at det var deg, så jeg ikke stod å tok bilder av en strange person :getlost: Jeg heiet og klappet for dere i åpen klasse.

Så hyggelig da :blink: Var så mange nye ansikter rundt ringen i helgen at jeg la ikke merke til alle.

Her er forøvrig prinsen min :rolleyes2:

kirah1%20bir%20bergen%20sep09.jpg

Bildet er lånt fra fab four som hadde bir hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
    • Er en del med god helse og super mentalitet også? Vår golden var på ingen måte taus, han bjeffet forholdsvis mye. Cavalieren vår var helt ekstremt gneldrete med vakt som sin selvpålagte hovedoppgave. Mest savage villdyr jakt-, vakt- og trekkhund jeg har hatt. Understimulert.  Ingen lyd på finsk lapphund og chihuahua, som begge fikk over gjennomsnittet med oppmerksomhet og stimuli. Begge rasene kjent som gneldrebikkjer, begge individene så og si tause, i motsetning til de to kjent for å være verdens enkleste og greieste, som i bunn og grunn var veldig hundete hund på mange måter, bl.a. ressursforsvar. Såfremt en skal trene og aktivisere hunden er oppdragelse og aktivisering vel så viktig som rase og genetikk, tror jeg. En golden som kjeder seg er ingen plysjhund, den vil bjeffe og ødelegge ting. En spisshund som får tilfredsstilt behov og blir trent trenger verken lage lyd eller ugagn. Kan lyd handle vel så mye om hvordan ulike raser blir valgt av ulike typer hundeeiere til ulike typer hundehold? Hvilke raser vil ikke bli gneldrebikkjer om en ofte og lenge av gangen plasserer dem i en kjedelig hundegård alene, hvor de kan se/høre/lukte forbipasserende? En gjenganger med små, såkalte gneldrebikkjer av selskapsraser er at eierne verken forstår dem eller trener dem, og så retter det seg når de får hjelp til å tolke hunden og interaktere bedre med den.  Jeg har forøvrig hatt store problemer med LYD på riesenvalpen jeg har nå (ikke en rase for trådstarter). Ikke noe jeg forventet, og er pga generelt konsensus om bjefferaser usikker på om det er genetisk lyd eller om det i hovedsak er miljøpåvirkning fra den individuelle mammaen. Fra mitt eget anekdotiske erfaringsgrunnlag tror jeg egentlig det siste. Det har tatt to mnd å bli kvitt problemet hjemme, ved å forstå mer av hva han vil når det kommer lyd, og hvordan respondere på det. Ikke super lystbetont oppgave å jobbe med, for jeg forventet ikke det problemet.  Den personlige efaringen min er altså at rase is like a box of individuals i litt større grad enn mange andre mener.
    • En del lyd og dårlig helse og mentalitet på dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...