Yodel Skrevet 7. Desember 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Desember 2009 Herlige smådamene! Mille SER større ut enn Luna.. stemmer dette? Mjo, jeg er enig i at det kan se slik ut på bildet- men så skal vel hun mest sannsynlig ha fler valper også. Når jeg besøkte dem i går synes jeg at Luna var størst , så det er pokker ikke lett å si. Jeg tror nok at det er Luna som nedkommer først, men Mille kan nok overraske oss. Når Mille er inseminert skal man jo trekke fra 1-2 dager på drektighetstiden, så egentlig ligger Luna bare 1 dag foran Mille.
Synnikken Skrevet 7. Desember 2009 Rapporter Skrevet 7. Desember 2009 Forresten! er Svenske frøkna som dere hadde på "sleepover" samtidig som Luna var på parringsferd også drektig?
Yodel Skrevet 7. Desember 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Desember 2009 Forresten! er Svenske frøkna som dere hadde på "sleepover" samtidig som Luna var på parringsferd også drektig? Jupp Men hun har termin litt senere.
Toril Skrevet 7. Desember 2009 Rapporter Skrevet 7. Desember 2009 Nå er det virkelig spennende Farger,tegninger og kjønn
ipadda Skrevet 8. Desember 2009 Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 Spennende. Jeg må bare få si... dere er virkelig heldige med förvertene deres Det må være alle oppdretteres drøm å kunne ha kull - HOS NOEN ANDRE Skulle ønske vi også hadde slike förverter Lykke til med kullene, gleder meg masse til bilder av de små nydelige!
Nowisclee Skrevet 8. Desember 2009 Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 Så spennende! De er virkelig vakre, runde små damer!
Yodel Skrevet 8. Desember 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 Luna sin temp sank under 37.0 grader i dag, og hun graver og er litt rastløs innimellom hvilingen. Jeg pakker snippsekken og sover på Hamar i natt
xxx12345 Skrevet 8. Desember 2009 Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 Oh spennende, lykke til og hold oss oppdatert!
Peers Skrevet 8. Desember 2009 Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 Å, spennende! Det blir moro å se hva som kommer ut av jentene Hold oss oppdatert når det setter i gang!
TonjeM Skrevet 8. Desember 2009 Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 Ja, oppdateringer er et MUST! Og så får vi andre bare krysse fingre her..
armagnac Skrevet 8. Desember 2009 Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 sitter og venter i spenning på at fødselen skal begynne
Carma Skrevet 8. Desember 2009 Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 Spennende! Krysser fingre for masse flotte, sunne, friske babyer! Gjerne noen i natt! Flotteste bolledamene!
Nowisclee Skrevet 8. Desember 2009 Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 Krysser fingre for lette fødsler for begge to, og friske, fine, runde, nydelige små basselusk-bebiser!
Guest Dratini Skrevet 8. Desember 2009 Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 Luna sin temp sank under 37.0 grader i dag, og hun graver og er litt rastløs innimellom hvilingen. Jeg pakker snippsekken og sover på Hamar i natt Var noen nydelige bilder med flotte tykkemager her ja Og så er jeg utrolig spent på hvordan det skal gå. Krysser alt jeg har for at fødsel går bra og at det kommer mange flotte småttiser (og skal løpe inn på tråden i morgen tidlig når jeg har sendt junior til skolen ).
civga Skrevet 8. Desember 2009 Rapporter Skrevet 8. Desember 2009 Du må holde oss oppdatert, dette er så spennende! Og vi krysser fingre og labber for at fødselen går bra og at det er friske små babyer som kommer
Yodel Skrevet 9. Desember 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Desember 2009 Fødselen har foreløpig gått veldig fint! Jeg var oppe på Hamar i 21.00 tiden, og Luna var da litt rastløs og gravde, etterfulgt av perioder med hvile. Sterkere rier startet ved 22.30- tiden. Ca kl 23.20 gikk vannet, og klokken 23.50 var første valp født. Deretter gikk det slag i slag. Ca 30 min mellom hver valp. Foreløpig er det født 3 rød/hvite jenter og 1 rød/hvit gutt. Tror ganske sikkert at det kommer en til De er alle nydelige og velskapte, med pene tegninger!
Synnikken Skrevet 9. Desember 2009 Rapporter Skrevet 9. Desember 2009 Spennende! Gratulerer med de små!... også så mange jenter da.. Små deilige... Gleder meg til bilder og endelig resultat!
Guest Jonna Skrevet 9. Desember 2009 Rapporter Skrevet 9. Desember 2009 Grattis! Da er det bare til å vente på neste runde!
Yodel Skrevet 9. Desember 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Desember 2009 Takk takk Det er kommet en rød jente til. Dvs. 4 røde jenter og 1 rød gutt! Det var jo akkuratt det jeg håpet på!! Var en stund usikker på om det skulle komme en til, da jeg syntes jeg kjente noe, men det er gått sna¨rt 4 timer siden siste valp, og det virker som om ting har roet seg, så tror nok det ble sluttresultatet. Jeg sitter og våker litt over henne "just in case". De er så nydelige der de ligger ved melke-baren! Skal se om jeg ikke får lagt ut bilde snart. Et lite spørsmål: Første valp født kl. 23.50 i går. Resten født i natt (dvs. i dag). Hva er fødselsdatoen til kullet?
Toril Skrevet 9. Desember 2009 Rapporter Skrevet 9. Desember 2009 Gratulerer! Flott resultat Født 8/12-09
Guest Dratini Skrevet 9. Desember 2009 Rapporter Skrevet 9. Desember 2009 Fødselen har foreløpig gått veldig fint! Jeg var oppe på Hamar i 21.00 tiden, og Luna var da litt rastløs og gravde, etterfulgt av perioder med hvile. Sterkere rier startet ved 22.30- tiden. Ca kl 23.20 gikk vannet, og klokken 23.50 var første valp født. Deretter gikk det slag i slag. Ca 30 min mellom hver valp. Foreløpig er det født 3 rød/hvite jenter og 1 rød/hvit gutt. Tror ganske sikkert at det kommer en til De er alle nydelige og velskapte, med pene tegninger! weeeee! Gratulerer så mye! Gleder meg til bilder av nuskene Takk takk Det er kommet en rød jente til. Dvs. 4 røde jenter og 1 rød gutt! Det var jo akkuratt det jeg håpet på! Var en stund usikker på om det skulle komme en til, da jeg syntes jeg kjente noe, men det er gått sna¨rt 4 timer siden siste valp, og det virker som om ting har roet seg, så tror nok det ble sluttresultatet. Jeg sitter og våker litt over henne "just in case". De er så nydelige der de ligger ved melke-baren! Skal se om jeg ikke får lagt ut bilde snart. Et lite spørsmål: Første valp født kl. 23.50 i går. Resten født i natt (dvs. i dag). Hva er fødselsdatoen til kullet? Oppdretteren på vår eldste tispe fikk ett kull som var født før og etter midnatt. Mener at de satte den datoen da flesteparten av valpene var født. Men det er vel strengt tatt du/dere som bestemmer selv om det er 8. desember eller 9. desember. Vi har vært forskånet for slike problemstillinger da den siste valpen i det første kullet kom til kl 23.59. I det siste kullet så startet jo fødselen i 8-tiden på morgenen (jeg gleder meg til å få se bilder av de små jeg altså.... )
Carma Skrevet 9. Desember 2009 Rapporter Skrevet 9. Desember 2009 Det er kommet en rød jente til. Dvs. 4 røde jenter og 1 rød gutt! Det var jo akkuratt det jeg håpet på! Gratulerer! Utrolig lydig hund som produserer akkurat det hun får beskjed om! Gleder meg til babybilder!
Guest Jonna Skrevet 9. Desember 2009 Rapporter Skrevet 9. Desember 2009 Må sjekke datoen 9 mnd fram i tid da, slik at du ikke ikke bommer med en dag på en stor NKK utstilling eller noe Hadde en venn av meg som bommet med en dag på WDS 2008. Det var kjedelig..
Yodel Skrevet 9. Desember 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Desember 2009 Vi pakker valper og tispe og brådrar en liten tur til vetrinær. Jeg syntes jeg kjente en 6. valp i natt, men har ikke sett noe til den, og Luna er rolig. Tilfelle rottefelle drar vi for å sjekke. I tillegg er det to morkaker som ikke har kommet ut, så da kan vi uansett få hjelp til å få ut de.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar